ایسنا نوشت:

وزارت امور خارجه كانادا مدعي شد كه ديپلماتهاي ايراني قصد دارند از سفارت ايران در كانادا براي به كار گرفتن اتباع ايراني – كانادايي در جهت خدمت به منافع ايران استفاده كنند.
يك سخنگوي جان بيرد، وزير امور خارجه كانادا در بيانيه‌اي كه در روزنامه‌ي " نشنال پست" منتشر شد ادعا كرد كه اتباع ايراني – كانادايي ايران را ترك كرده‌اند و براي داشتن زندگي بهتر كانادا را انتخاب كرده‌اند.
وي در اين بيانيه افزود كه "سفارت ايران نبايد در انتخابات آنها دخالت كند" و "سازمان‌هاي امنيتي كانادا براي پيشگيري از تهديد و ارعاب كانادايي‌ها اقدام خواهند كرد."
بنابراين گزارش ادعاهاي مطرح شده به مصاحبه‌اي بر مي‌گردد كه حميد محمدي، رايزن فرهنگي ايران در اواتاوا با يك وب سايت ايراني درباره‌ي اتباع ايراني در كانادا داشته است. ظاهرا وي در اين مصاحبه از ايراني‌‌ها ساكن در كانادا مي‌خواهد در "مناصب مهم و عالي رتبه" مشغول به كار شوند و در برابر "ذوب شدن در فرهنگ غالب كانادايي" مقاومت كنند.
محمدي جمعيت ايراني‌ها را 500 هزار نفر برآورد كرده و گفته است: تا سال 2031 جمعيت مهاجرين در كانادا 64 درصد افزايش خواهد داشت و تعداد ايراني‌ها با توجه به نرخ زاد و ولد افزايش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش وي گفته است: بنابراين ما بايد برنامه‌هاي فرهنگي فشرده‌اي را به اجرا درآوريم تا اين فرهنگ را در اين جمعيت كه با سرعت رو به رشدي است تقويت و تغذيه كنيم. بديهي است اين جمعيت بزرگ ايرانيان فقط مي‌تواند از طريق اين برنامه‌ها و همايش‌ها در خدمت ايران عزيز ما باشد.
نشنال پست اظهارات محمدي را تدوين برنامه‌اي براي به كارگيري ايراني – كانادايي‌ها در ظاهر يك برنامه فرهنگي توصيف كرد.
به نوشته‌ي اين روزنامه‌، روز سه‌شنبه ديپلمات عالي رتبه ايران در كانادا گفت كه سفارت كشورش طبق حقوق كانادا و حقوق بين‌الملل عمل مي‌كند و گزارش " اتاواسيتزن" درباره‌ي اينكه ايراني – كانادايي‌ها براي خدمت به تهران به كار گرفته مي‌شوند را تكذيب كرد.
كامبيز شيخ حسن، كاردار ايران در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما قاطعانه اتهامات بي‌اساس (برخي) رسانه‌ها مبني بر اينكه سفارت ايران ايراني‌ها را در كانادا براي خدمت به ايران به كار گرفته است" قاطعانه تكذيب مي‌كنيم.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 227385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =