نمایشنامه‌نویس آمریکایی «بونی گریر[Bonnie Greer]» در مورد تاثیر موسیقی بر رییس‌جمهور آمریکا کتابی نوشته به نام «اوباما میوزیک».

گریر به بی.بی.سی گفت «شک ندارم که باراک اوباما هر روز موسیقی گوش می‌دهد. فکر می‌کنم موسیقی‌هایی که دوست دارد، بر تصمیم‌گیری‌هایش تاثیر می‌گذارد».

گریر تاثیر انواع موسیقی را بر رفتار اوباما نشان می‌دهد؛ در دوره مبارزات انتخاباتی تاثیر موسیقی گاسپل (موسقی کلیسای سیاهان) بر رفتار او مشهود بود.

این نویسنده می‌گوید: ناآرام بودن اوباما و جنب و جوشش متاثر از موسیقی بلوز است و او همیشه پرتحرک است.

گریر ادامه می‌دهد: خیلی‌ها می‌گفتند او در مبارزه انتخاباتیش زیاد این طرف و آن طرف می‌رود، این امر ریشه در موسیقی سل شیکاگو دارد. اوباما با پاپیون سفیدی که روز تحلیف بست و خیلی‌ها به او ایراد گرفتند، نشان داد این سبک موسیقی را دوست دارد.

به نظر گریر سفرهای اوباما به کشورهای مختلف و دیدارهایش با پاپ یا ملکه هم تحت تاثیر موسیقی جاز است که می‌گوید پیامت را به دنیا برسان.
 
گریر گفت به دیدار اوباما نرفته اما امیدوار است در پایان دوره ریاست جمهوریش با او صحبت کند.  

سایت «آمازون» در مورد این کتاب نوشت: «کتاب میوزیک اوباما آمیزه‌ای است از قصه‌هایی از دوران رشد خود نویسنده در یکی از ترسناک‌ترین جوامع سیاهان آمریکا، به‌علاوه مشاهداتی درباره ریشه‌ها و تحول موسیقی جنوب مانند: گاسپل، بلوز، سل و جاز و رابطه باراک و میشل اوباما با صدای جامعه شان». 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 23112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =