خطیب نماز جمعه‌ تهران افزایش قیمت‌ها را یک موضوع گذرا و مقطعی دانست که باید همه برای حل آن بسیج شوند.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بحران اقتصادي در دنيا و تاثير بخشي از آن بر ايران، مشكلات اقتصادي را به عنوان «مشكل جدي و ويژه‌« توصيف كرد و با تشبيه آن به جنگ اظهار كرد: دشمن در جنگ‌هاي ديگر در عرصه‌هاي مختلف شكست خورده و اكنون به موفقيت در اين جنگ چشم‌ دوخته است و ما بايد اين موضوع را به صورت يك جنگ بپذيريم، اين مساله‌‌اي عادي نيست كه از آن بگذريم. تمام ملت، مسوولان و مردم مثل زمان جنگ كه همه بسيج شدند بايد درگير اين مساله باشند و در حل آن بكوشند اين يك مساله‌ عمومي است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مسوولان و كارگزاران نظام گفت: ايشان تاكيد كردند ما بايد واقعيت‌ها را بپذيريم و آرمان‌گرايي با واقعيت‌پذيري منافاتي ندارد. در كنار اين‌كه ما استقلال و عدالت را مي‌خواهيم و مسائل آرماني را پيگيري مي‌كنيم واقعيت‌ها را نيز نبايد ناديده گرفت. در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب در كنار اين كه آرمان‌ها حفظ شده و تلاش براي اجرايي شدن آن‌ها صورت گرفته واقعيت‌ها را نيز ديده‌ايم و مشكلات را حل كرده‌ايم و چالش‌ها را پشت سر گذاشتيم.
گزيده سخنان وي را در ادامه بخوانيد:
·         مساله‌ گراني كه در حال حاضر با آن مواجه هستيم يك بحران مقطعي است و در هر دوراني ممكن است مسائلي پيش بيايد مثل زلزله و سيل و جنگ و مسائل اينچنيني. زندگي انسان از اين مسائل اجتناب‌ناپذير است و ما بايد اين موج را بشكنيم و تسليم نشويم ما مي‌توانيم بر اين موج پيروز شويم و اين شدني است و مثل خورشيد بر من روشن است با همت‌ها، جهادها، اخلاص‌ها و ايثارگري‌ها چون گذشته مي‌توانيم صددرصد بر اين بحران غلبه كنيم.
·         موضوع افزايش قيمت‌ها نه تنها يك بحران اقتصادي است بلكه يك بحران سياسي است و مساله‌ اين است كه آمريكا مي‌خواهد با شكست ما در مسائل اقتصادي سلطه خود را بر اينجا(ايران) برگرداند.
·         برخي خيال مي‌كنند كه مسوولان وضع خودشان خوب است و سفره‌هاي رنگين دارند و به درد مردم نمي‌رسند و متوجه اين مسائل نيستند. من به شما مي‌گويم كه مسوولان ـ نه صددرصد مسوولان ـ ولي همه‌ مسوولان اثرگذار از اين مسائل اطلاع دارند، بيكار نيستند، مرتبا تشكيل جلسه مي‌دهند و درگير اين موضوع هستند، سه قوه درگير هستند و در راس آن‌ها مقام معظم رهبري. كسي به اين موضوع فكر نكند كه مسوولان به فكر مردم نيستند البته شما بايد بدانيد كه اين موج گذراست، ماندني نيست و مي‌گذرد. براي حل مساله‌ احتياج به مقاومت اقتصادي و در ضمن توكل به خداوند داريم. ما بايد به كارها از جنبه‌ توحيدي نيز نگاه كنيم همه چيز دست خداست و بايد توجهات و توسلات را فراموش نكنيم.
·         اگر صرفه‌جويي‌ صورت بگيرد قسمت زيادي از مشكل حل مي‌شود. چرا آدم بيهوده خرج كند چرا بايد حتما در اين شرايط سه رنگ ميوه، شيريني و شربت، در پذيرايي‌ها باشد. چه كسي گفته بايد اين‌گونه باشد. البته ممكن است يك زماني همه چيز فراوان باشد و اين مساله‌اي نيست ولي در شرايط اين‌گونه بايد صرفه‌جويي صورت بگيرد و بايد گفت: صرفه جويي از كارهاي و اجب است. برخي‌ها متاسفانه در سفره​هاي افطاري ريخت و پاش زيادي مي‌كنند. اين‌چه عبادت و افطاري است. اصراف حرام است به خصوص در شرايط فعلي و بايد از اين ريخت و پاش‌ها به خصوص در اين ماه مبارك جلوگيري شود. امر به معروف و نهي از منكر شود و نظارت عمومي باشد. اگر فردي در اين ارتباط اصرار كرد مردم نسبت به يكديگر تذكر دهند.
·         برخي متاسفانه در اين شرايط خود را گم مي‌كنند و اقدام به ذخيره‌سازي مي‌كنند. اگر بگوييم اين كار گناه است مبالغه نكرده‌ايم؛ چرا ذخيره‌سازي مي‌كنيد وقتي مي‌گويند مثلا قند و شكر گران شده بايد در مصرف صرفه‌جويي كرد. چرا عده‌اي مي‌روند و ذخيره‌سازي مي‌كنند براي فردا و پس فردا؟ بايد از اين‌گونه مسائل پرهيز كرد. يكي ديگر از راه‌هاي حل اين مساله استفاده از توليدات داخلي است. بايد از توليدات داخلي بيشتر استفاده شود ما خاطرات بدي از گذشته داريم بعضا مي‌آمدند به ما گزارش مي‌دادند كه بسياري از مسوولان جنس‌هاي ايراني را نمي‌خرند و جنس‌هاي خارجي مي‌خرند براي گرفتن پول دلالي‌شان. اين مسائل بود، البته الان نمي‌دانم هست يا نيست.
·         از خدا مي​خواهم شر دشمنان اسلام، از جمله رژيم صهيونيستي و كشورهاي مختلفي را كه براي تضعيف مسلمانان تلاش مي‌كنند از سر مسلمانان كوتاه كند.
·         {با تبريك فرا رسيدن روز خبرنگار} از خبرنگاران مي​خواهم خبرهايي را منتشر كنند كه مردم را اميدوار كند و باعث تقويت روحيه و افزايش گرايش به ارزش‌ها شود.
·         همه بسيج شده‌اند كه سوريه را از پاي دربياورند؛ اسراييل، آمريكا و تركيه و قطر و ....در اين ارتباط دست به دست هم داده‌اند. من به آنها مي​گويم که چه كسي نمي‌داند كه شما دخالت مستقيم و مسلحانه در امور سوريه مي‌كنيد؟ در واقع مشكل آ‌ن‌ها مساله‌ سوريه و بشار اسد نيست، حتي با سوريه نيز مشكل داشته باشند، مساله‌ اصلي آن‌ها جنگ بر سر اسراييل و مقاومت است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    "از خبرنگاران مي​خواهم خبرهايي را منتشر كنند كه مردم را اميدوار كند و باعث تقويت روحيه و افزايش گرايش به ارزش‌ها شود." یعنی هر موقع لازم شد دروغ بگن؟!
    • بدون نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      352 6
      دقیقا مثل صدا و سیمای ایران
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    برخي خيال مي‌كنند كه مسوولان وضع خودشان خوب است و سفره‌هاي رنگين دارند و به درد مردم نمي‌رسند و متوجه اين مسائل نيستند. من به شما مي‌گويم كه مسوولان ـ نه صددرصد مسوولان ـ ولي همه‌ مسوولان اثرگذار از اين مسائل اطلاع دارند، بيكار نيستند، باور کنید ادم تا در ان شرایط قرار نکیرد اصلا اون درک واقعی را نخواهد داشت شندن نه دیدن نه، ازنزدیک لمس و حس ان باید داشت
    • امید IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      186 5
      مسئولان اگه درست عمل میکردن هم سفره مردم رنگین میشد و هم سفره مسئولان.
  • شایان IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    سفره مسولین که رنگین نباشه دیگه وای به حال محرومین.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    441 4
    مدیریت بر هر مجموعه ای نیازمند حضور افراد کاردان و کارشناسه اقای جنتی مملکتی با این مقدار ثروت ملی و از همه مهمتر این پتانسیل نیروی انسانی شایسته بهترینهاست
  • بدون نام EU ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    345 3
    بيكار نيستند يعني چي؟جلسه تشكيل بدند و به اين نتيجه برسن مردم مشكل دارن؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    388 6
    "چرا بايد حتما در اين شرايط سه رنگ ميوه، شيريني و شربت، در پذيرايي‌ها باشد. چه كسي گفته بايد اين‌گونه باشد." والا ما هر جا افطاری میریم یا میوه شربت نیست یا اگه باشه یک نوع بیشتر نیست. شما افطاری کجا تشریف داشتید !!!
  • ویدا IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    330 4
    شما از مردم میخوان که صرفه جویی کنن کدام يک از مسولان این کار رو میکنن؟ نمونش هم همین ماشین ها یی که در وزارت راه اقایون سوار میشن در (صرفا جهت اطلاع وقتی تصادف وزیر رو نشون داد به خدا 15تا ماشین شاسی بلند خارجی که بالای یک میلیارد قیمت داشتن نمیتونستن به جایش از 6 یا 7 تا سمند استفاده کنن ؟
    • ciavash US ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      177 2
      اگه به جای لندکروزر سوار سمند بود که الان مرده بود
    • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      171 0
      مشکل لندکروز و بنز و بی ام و وزارت خارجه و سه مدل شربت سر سفره نیست. مشکل اون سیستمیه که 3 هزار میلیارد اختلاس توش بوجود مياد. بايد سيستم رو اصلاح كرد و جلوي نواقص رو گرفت
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    393 6
    خب الحمدلله مشکل گرونیم حل شد بریم سر مشکل بعدی!!!
  • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    ای اقا مگر اینکه امام زمان (عج)ظهور کنه درست بشه یامهدی چشم انتظارت هستیم
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    178 4
    خجالت اوره
  • jj IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    به فرموده مرجع عالی قدر مکارم شیرازی:اطبا اعلام کردند مصرف گوشت از نوع سفید وقرمز برای انسان ضرر دارد
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    150 0
    در اصفهان در عرض یک هفته یه سطل ماست 1000 تومان گران شد، به خدا توان خرید نداریم ، چگ.نه یه سطل بخریم 3800 تومان در حالی که در امد من ماهی 400 هزار تومان است
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    272 2
    ایشان بفرمایند علی جنتی فرزند بزرگوارشان چه میکنند؟
  • سینا IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    216 2
    حاج آقا خودتان چه ماشینی سوار میشید؟؟
    • بدون نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      222 2
      حاج اقا ضمن احترام شما خانه تان چند ارزش دارد و چقدرحقوق میگیرید و چقدر سرمایه و پس انداز دارید؟اگه اشتباه نکنم قانونی نیز هست که سالانه باید زندگی مالی مسئولین محاسبه شود..
  • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    218 0
    خیلی حالتون خوبه ، نفستون از جای گرم بلند میشه اصلا از حال ملت خبر ندارید کی گفته سه رنگ میوه میخواهیم بابا ؟
  • يه روزه دار IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    121 0
    واقعاًمسؤلان اثر گذار هرشب جلسه تشکیل می دن ودرگیر این مسئله ی گرونی هستن ، خب البته افطاری مختصری هم دارن ، مثلاً همین چند شب قبل طبق یک سنت سی و جند ساله دولت از نمایتده ها برای افطاری دعوت به عمل آورد تا ضمن صرف افطاری به مسائل مردم هم رسیدگی کنند .
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    223 2
    آقای جنتی شما به عنوان ی مسئول بگویید درآمد ماهیانه تان چقدر است؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    130 1
    برادر با این جملات که مشکل حل نمیشه: بر عدالت تاکید کرد. بر حل مسائل معیشتی تاکید شد. مساله تورم باید حل شود. و... همه فقط حرف های خوب خوب میزنند. پس کو عمل ؟
  • داود IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    158 2
    حاج اقا زلزله وسیل را بشر موجب نمیشود اما بحران اقتصادی را در دیاری که طول 7 سال 700 میلیارد دلار فقط درامد نفتی داشته بیکفایتی واختلاس موجب میشود
  • azaran IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    48 5
    السلام عليك يا اميرالمومنين علي (ع) اصلا برخي سفره هاي رنگين ندارن، اوني كه جلوي تلويزيون نشون داده ميشه، سفره هاي افطاري چندهزار نفري ساده با نون و پنير است؟ لااقل آدم دلش خوش هست كه مسئوولين خوب بلدن كه چه جور ساده زيستي حضرت علي (ع) را اسوه خود قرار داده اند
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    151 1
    ببخشید یکی دوره گذار و مقطعی را برای من توضیح بده چندساله؟؟
  • علي CA ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    182 3
    جناب آقاي جنتي ضمن ارادت عرض كنم مسئولين ما كه 1- در كمترين زمان خانه سازماني در اختيارشان است يا چند ميليون بابت رهن مي گيرند 2- كار دارند و حقوق بالا مي گيرند3-خودرو ادره در اختيارشان است 4- هزينه موبايلشان توسط ادره پرداخت مي شود و.... -
  • شهاب US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    240 2
    دیگه هر شب نون و سیب زمینی که صرفه جویی نداره. اگه اینم نخوریم که میمیریم.
    • مهدی DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      129 1
      آقا یعنی چی... صرفه جویی کن...
    • مهدی DE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      111 1
      میدونم حرف یزنم اینجا نشون نمیدن! باشه صرفه جویی میکنیم!!!! ببخشید.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    118 1
    مردم مامدتهاست به حداقل ها قانع اند اما زمانی که از همونها هم محروم میشن دیگه صرفه جویی چه معنی میده
  • بدون نام GB ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    88 1
    خدایا شکرت متوجه شدیم حداقل مسوولان جلسه واسه گرونی میذارن
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    149 0
    اقای جنتی ما در شهرک غرب هستیم البته از قدیمیهای محله فرحزاد هستیم اغلب مسئولین در شهرک غرب و سعادت اباد زندگی میکنند . لازم باشد ادرس ونام انها را میدهم ،حال سوال این جاست که چگونه انها حال و روز روستائیان سیستان و بلوچستانی را خواهند فهمید ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    133 1
    چرا باید کشور نفت خیز و منبع دوم گاز دنیا و با این همه ذخایر و نعمت طوری اداره بشه که مسوولاش بیان از مردم بخوان که 3 رنگ شربت نخورید ؟!!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    174 1
    گرونی به مسئولین هم فشار وارد می کنه. مثلا نماینده های مجلس با 100 میلیون تومان نتوستند خونه رهن کنند! دلم به حال پدر بازنشته ام می سوزه که باید به جای تفریح تو دوران بازنشستگی اش تو هوای 40 درجه مسافرکشی کنه و وقتی میاد خونه لباسش از عرق کاملا خیسه خیسه، تا بتونه واسه خواهرم جهاز بگیره. از پارسال تا حالا قیمت لوازم برقی 3 برابر شده.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    160 2
    /آقا از صرفه جویی گذشته . عموی ما هر سال یه افطاری می داد فامیل رو دور هم جمع می کرد. امسال دیگه فکر کنم از افطاری خبری نباشه !!!
  • مهرداد IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    6 307
    دوستان من اقایی کردن هزینه داره ...کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ترکیه و کره و .... زیر بلیط امریکا هستن شما یه خورده احساساتی شدید وگر نه خون ایرانی اجازه نمیده زیرمجموعه و بله قربان گو باشن... ...اگر قیمت کالا ها صد برابر هم بشه ایرانی زیر بار زور و نوکری نمیره ...این باید اونهایی که باید بدون بدونن...
    • خدارحم IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      143 6
      عقل و اسلام که دین عقل است میگوید اگر توانستید با ارتباط و مراوده با دیگران هم منافع خود و اسلام را حفظ کنید و هم با عمل اسلامیتان دیگران را جذب و خدا را از خود راضی بفرمائید
    • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
      24 0
      برادر من... عزیز من... اینکه بشینیم اینجا با کل دنیا بد باشیم که از هر کسی بر میآد. من هم می تونم. میلیون میلیون حقوق بگیرم.. بگم ما داریم آقایی میکنیم ملت صبر! باید سیاست داشت بطوری که هم به مردم فشار نیاد هم آقایی کنیم.
    • بدون نام IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
      26 1
      ترکیه زیر بلیط آمریکاست؟من در ماه مبارک رمضان سال قبل شهر به شهر ترکیه را گشتم و با مردم مسلمانش حرف زدم.کاش از محبوبیت دولت ترکیه بین مردمش آگاه بودید سپس نظر می دادید. ما در حال آقای هستیم؟ چند نفر از هموطنان شیعه مان را وهابیان گردن زدند و ما هنوز آقایی می کنیم.دیپلماتهای ما را زندانی می کنند و اخراج و ما هنوز در حال ...صف مرغ داریم چند صد متر و ما هنوز ...بزرگترین سوء استفاده مالی تاریخ جهان را داشتیم و ما هنوز .......
    • امیر علی IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
      26 1
      دوست عزیز این کشورهایی رو که فرمودید الان نه بله قربان گو هستند نه زیر بلیط کسی هستنداولویتشان منافع ملیشان است. کره صاحب هیوندای و ال جی وسامسونگ وکیا موتور و ....خیلی از کارخانه های بزرگ دنیاست که البته محصولاتشان در کشور ما خیلی طرفدار داره اگر شما در خیابانهای خودمان درست به اطرافتان نگاه کنید متوجه میشوید آنها چقدر آقا هستند و ما چقدر
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
      6 0
      همین ترکیه و اماراتی که میگی برو ببین چند درصد وارداتمون از اونجاست
  • احمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    41 0
    یادمان نرفته در زمان ریاست جمهوری قبلی وقتی چند درصدی قیمتها بالا می رفت حاج آقا چگونه مستقیما دولت را خطاب قرا ر می داد و می گفتند : « مردم ناراحتند و عذاب می کشند . مسئولین به فکر مردم باشند » اما حالا لحن صحبت به گونه ای دیگر است « مسئولین وضعشان خوب نیست و به فکر مردم هستند »
  • بدون نام BE ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    35 0
    فرمایش آقای جنتی درست است. سفره مسؤولان و همه مردم مدتهاست که به رنگ نفت است. نفت هم تک رنگ است.