فارس نوشت:

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از رونمایی از شناخت‌نامه قرآن در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدکاظم طباطبایی  با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده علوم و معارف حدیث اظهار کرد: 20 عنوان پژوهش در قالب 52 جلد در سال گذشته به همت این پژوهشکده منتشر شده که از این تعداد 29 جلد از مجموعه تالیفاتی بوده که برای نخستین بار منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: چاپ سه جلد و بازنگری هفت جلد از دانشنامه قرآن و حدیث، 10 جلد موسوعه‌ معارف کتاب و سنت و 16 جلد دانشنامه قرآن و حدیث از دیگر فعالیت‌های سال گذشته پژوهشکده علوم و معارف حدیث است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث از رونمایی شناخت‌نامه قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و افزود: این شناخت‌نامه در چهار جلد منتشر شده و با حضور آیت‌الله ری‌شهری در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: اخباری‌گری و حدیث اسلامی در آثار مستشرقان زیر نظر آیت‌الله ری‌شهری تهیه شده و اکنون منتشر شده است.

طباطبایی با اشاره به طرح‌های دست انجام پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: اکنون 105 طرح و پژوهش به صورت گروهی در حال انجام بوده و آثار مرحوم شیخ صدوق در گروه احیا و تصحیح متون یکی از این طرح‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: مدارک فقه اهل السنة منهج وسائل الشیعه یکی از پروژه‌های بزرگ گروه فقه و حقوق بوده که یک کار علمی و پژوهشی بسیار شایسته و تأثیرگذار از منظر علمی است.

رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به همسان‌سازی و همگونی عناوین فقهی ما با روایات اهل سنت اشاره کرد و افزود: گروه دانشنامه روایی در این زمینه فعالیت می‌کند و تاکنون 16 جلد از آثار این گروه منتشر شده است.

وی یادآور شد: ترجمه‌ کل کتاب کافی یکی از فعالیت‌های گروه ترجمان پژوهشکده علوم و معارف حدیث بوده که اکنون در حال انجام است.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =