فارس نوشت:

کروش در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سؤال که آیا رقم قراردادها در فوتبال ایران بالا نیست و این مسئله باعث نشده که بازیکنان برای حفظ سلامتی خود کمی محتاط بازی کنند، عنوان کرد: در مورد مطلب قراردادها بگویم که نظر خاصی ندارم. این موضوع را باید از مسئولین و مدیران باشگاه‌ها بپرسید و من نمی‌خواهم نظر شخصی خود را بدهم چرا که شاید لازم نباشد.
وی ادامه داد: در مورد سؤال دومتان باید بگویم فکر نمی‌کنم بازیکنان تیم ملی محتاط‌تر بازی می‌کنند چرا که همه حرفه‌ای هستند و سعی می‌کنند بهترین عملکرد را ارائه دهند. من با بهترین بازیکنان دنیا کار کرده‌ام و دیده‌ام وقتی بازیکنانی مثل زیدان، رونالدو و فیگو برای تیم وارد زمین می‌شود، تمام تلاش خود را می‌کنند و برای تیم می‌میرند. این بخاطر عِرقی است که به پیراهن تیم ملی دارد، در ایران هم همینطور است. مهم نیست که شما در جیب‌تان چقدر پول دارید مهم این است که در مغز و قلب خود چه دارید و این مسئله عامل پیشرفت است.
کروش در مورد اینکه آیا در بازی با قطر این مسئله مشاهده شد، گفت: بله، من دیدم که همه بازیکنان ما اشتیاق برد دارند. می‌خواهم به دو مسئله اشاره کنم. خوشحالم که این سؤال را پرسیدید و باعث شدید من این دو مسئله را به یاد بیاورم. مطلبی که من می‌خواهم بگویم بهانه نیست و قصد توجیه ندارم. از عملکرد تیم در دیدار با قطر راضی نبودم اما همانطور که به یاد دارید ما در دیدار برابر قطر بازی را در اختیار خودمان داشتیم.
سرمربی تیم ملی اضافه کرد: حدود 16 یا 17 کرنر نصیب ما شد. در این مسابقه دائما در حال حمله بودیم. دیدید که قطر با هدف کسب تساوی به ایران آمده بود. آنها دفاع می‌کردند و مقابل دروازه ترافیک دفاعی مثل ترافیک تهران که یک طرفه است را ایجاد کرده بودند. باز هم می‌گویم فکر می‌کنم باید بهتر باشیم و از بازی تیم رضایت نداشتم. ما در محوطه جریمه حریف به اندازه کافی تشنه گل‌زنی نبودیم که بخواهیم از حملات استفاده کنیم و به گل برسیم.
سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم بازیکنان را محکوم کنم چرا که پس از پشت سر گذاشتن یک فصل طولانی و فصلی که بازی‌های زیادی در آن انجام دادیم و فصل درستی نبود، سرحال نبودند. باید بپرسیم که آیا ما شرایط آماده سازی مناسب را داشتیم یا نه. شما فراموش کردید وقتی ما برای انجام دو دیدار تدارکاتی به ترکیه سفر کردیم، بازیکنان پرسپولیس، استقلال و سپاهان که حدود 60 درصد تیم را تشکیل می‌دهند در اختیار نداشتیم. باز هم یادآوری می‌کنم که قصد توجیه ندارم چرا که من هم از تیم راضی نبودم ولی مهمترین چیزی که دیدم این بود که بازیکنان در قلب خود از عملکردشان راضی نبودند و مطمئنا باید در آینده نتیجه بهتری بگیریم.
کروش در پاسخ به این سؤال که با توجه به بیانیه‌های صادر شده به نظر می‌رسد تیم ملی، سازمان لیگ و فدراسیون دچار مشکل شده‌اند و چه زمانی این مسئله خاتمه خواهد یافت، اظهار داشت: اگر مشکل و اختلافی است، از جانب من نیست. اکثریت رسانه‌هایی که فعالیت می‌کنند اینجا حضور دارند. حتی یکی از خبرنگارانی که اینجا حضور دارد، نمی‌تواند بگوید که من با آنها تماس گرفتم و برای حل مشکلات خواستم صحبت کنم. اگر همچین کاری را من کردم یک نفر بلند شود و بگوید که من با او تماس گرفتم.
وی گفت: اگر مسئله مهمی در مورد فوتبال باشد، با رئیس فدراسیون، مسئولین فدراسیون و مسئولین سازمان لیگ حرف می‌زنم تا این موضوع را حل کنیم. آقای بهروان تصمیم گرفتند از طریق رسانه‌ها و روزنامه‌ها این مسئله را حل کنند به همین خاطر من هم تصمیم گرفتم تا از طریق رسانه‌ها و روزنامه‌ها صحبت کنم.
کروش افزود: چند هفته پیش به این نتیجه رسیدم که 13 آگوست زمان خوبی برای اینکه بازی‌های لیگ را برگزار کنیم، نیست. وقتی من به تمرین تیم‌ها می‌روم بعضی از مربیان می‌پرسند و به من اعلام می‌کنند که کاری انجام بده چرا که ما نمی‌توانیم در آن روز بازی کنیم. سعی کردم با رئیس و دبیر فدراسیون و بقیه اعضای سازمان لیگ صحبت کنم تا این مسئله حل شود اما دیدید که درست نشد و اتفاقی نیفتاد. پس من تنها کاری که کردم این بود که سعی کردم کمک کنم، و پیشنهاد بدهم تا این موضوع حل شود. نمی‌شود در آن تاریخ بازی کرد. تیم‌ها می‌خواهند تمرین کنند، بلیت بگیرند و برای انجام بازی هتل رزرو کنند به همین خاطر نشدنی است که بازیکنان 27 آگوست به ایران برگردند و بخواهند در لیگ بازی کنند.
کروش یادآور شد: این مسئله بسیار آشکار است و لازم نیست فرگوسن یا مرینیو باشید تا بتوانید این موضوع را بفهمید. مشخص است که بازیکنان بلافاصله پس از بازگشت نمی‌توانند بازی کنند. من سعی کردم به مربیان و بازیکنان لیگ کمک کنم اما الان متوجه شدم که باید دفعه بعد سکوت کنم.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفته بود در مورد جام حذفی صحبت کنید، خاطرنشان کرد: این هم یک نکته جالب دیگر است و باید آن را برای شما بیان کنم. همانطور که می‌دانید ما فصل گذشته 18 تیم در لیگ برتر داشتیم و بازی‌های جام حذفی برگزار می‌شد و تیم‌های درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی هم بودند.
کروش گفت: تمام مربیان، بازیکنان و اعضای حاضر در فوتبال ما می‌دانند که زمان‌بندی مسابقات خیلی فشرده بود و البته سنگین تا جایی که مجتبی جباری و قاسم حدادی‌فر دچار آسیب‌دیدگی شدند. من سعی کردم پیشاپیش نظر خودم را بگویم و حتی وقتی برای اولین بار وارد ایران شدم در اولین نقطه‌نظر خود گفتم که لیگ ما باید با 16 تیم برگزار شود و باید تیم‌ها را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: با اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صحبت کردیم و اکثریت به این نتیجه رسیدیم که در آن برهه نمی‌توانستیم لیگ را با 16 تیم برگزار کنیم اما تأکید می‌کنم که در جلسات با هیئت رئیسه این نظر کارلوس کروش نبود که در این فصل جام حذفی را برگزار نکنیم و این جام لغو شود.
کروش عنوان کرد: این سبک من نیست که بخواهم مسائل آن جلسه را عمومی کنم چون همه چیز محترمانه بود ولی این نظر هیئت رئیسه بود که به طور موقت و تنها برای این فصل جام حذفی برگزار نشود. از آن تاریخ به بعد تا به حال هیچکس با من در این مورد صحبت نکرد و فقط در روزنامه‌ها هر روز می‌خواندم که یک داستان جدید تعریف شده است. یک روز می‌گفتند کروش مخالف است و یک روز می‌گفتند او مخالف نیست.
سرمربی تیم ملی تأکید کرد: اگر شما نظر من را می‌خواهید می‌گویم در حال حاضر بحث کردن در خصوص این موضوع بی‌هدف و بی‌منطق است و باید کاری کنیم که از لیگ و دست‌اندرکارانش حمایت شود تا بازیکنان خوبی داشته باشیم. یک بار دیگر می‌گویم که در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر 9 امتیاز حساس که حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد پیش‌رو داریم و با ادامه این بحث‌ها و صحبت‌ها زمان را از دست می‌دهیم و وقت را می‌کشیم. باید تمام تمرکز و انرژی خود را بگذاریم که این 3 ماه را با موفقیت پشت سر بگذاریم شما هم اگر در خصوص این 9 امتیاز صحبتی دارید به من بگویید تا پاسخ آن را بدهم اما در مورد مسائل دیگر سؤال نپرسید.
خبرنگاری گفت هدفتان از برگزاری اردوی مجارستان چیست و دستاورد شما چه خواهد بود که کروش گفت: دو بازی خیلی مهم در پیش داریم که به من کمک می‌کند انتخاب‌های درستی داشته باشم. اردوی مجارستان با توجه به این که تازه در ابتدای فصل هستیم کمک می‌کند تا شرایط بهتری داشته باشیم. در این اردو می‌خواهم دو بازیکن جدید را معرفی کنم که این دو نفر قوچان‌نژاد و امید نظری هستند و امیدوارم به عنوان پدیده موفق شوند.
کروش گفت: به خاطر مسائل پزشکی ترجیح دادیم به مسعود شجاعی 15 روز فرصت بدهیم و از او دعوت نکردیم و دو بازی دوستانه با تونس و اردن ما فرصتی است برای بازیکنانی که کمتر بازی کرده‌اند. مقابل اردن شرایط به شکلی دیگر است و در آنجا بازیکنان را برای بازی با لبنان انتخاب می‌کنیم. هرچند به ما خبر داده‌اند که قبل از بازی مقابل کره جنوبی در یک دیدار دوستانه به مصاف کره شمالی برویم.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمین4444 IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    36 20
    نه تروخدا بیاین شهاب معمارزادرو به تیم ملی دعوت کنید تا زنگ تفریح اسیا بشیم درود بر عقاب اسیا سید مهدی حجازی
    • بدون نام IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      13 18
      سید مهدی حجازی ؟؟!!!همونی نیست که 10 دقیقه ای 3 تا گل خورد ؟؟!!
    • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      11 7
      اگر اشتباه نكنم عقاب آسيا احمد رضا عابدزاده دروازه بان پرسپوليس بوده و هست
  • ارمین4444 IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    28 18
    پ ن پ بیاد شهاب معمارزادرو دعوت کنه که زنگ تفریح تیم های اسیایی بشیم؟؟؟ درود بر سید مهدی حجازی عقاب ابی اسیا
    • منصور IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      11 14
      شما از اهالی کوفه و طرفدار استقلال کوفه نیستین؟
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      11 0
      لطفا كمي از خلاقيت استفاده كنيد
  • قرمزه ته IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    5 8
    خبر آنلاین! خیلی برات متاسفم.دیگه استقلالی نبود نظر بده که نظر این آقا رو دو بار دو بار میزاری؟ حالا ما پرسپولیسی ها که هیچ. هممون فهمیدیم که این رسانه اختصاصی داره واسه استقلال کار میکنه.
  • Mhsn IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    4 7
    ایهناس کیروش کم کم داره نشون میده که بیخودی بیکار نبوده دلال ها معجزه میکنند (بد نیست درلت هم برای 1 5 از دلال های فوتبالی استفاده کند) با سلام و صلوات این بابا را آورده اند ثیم ملی را فنا کنه بره . باز جای شکرش باقیست که حاجی فیروز ها تو خیابان نیستند والا 8 تا از اونها را هم دعوت میکرد