فیلم‌های اکران عید فطر با وجود در اختیار نداشتن سینماهای حوزه هنری در دو روز اول اکران توانستند فروش قابل قبولی داشته باشند.

الهام نداف: با وجود همه ابهامات و مشکلاتی که در روز اول پیش روی فیلم‌های عید فطر بود، بالاخره سه فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب، «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی و «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی روز پنجشنبه 26 مرداد اکران خود را در سینماهای تهران و البته به صورت محدود آغاز کردند.

 

«کلاه قرمزی و بچه ننه» روز پنجشنبه تنها در 9 سینمای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه، زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین روی پرده رفت. همچنین دو فیلم «بی‌خداحافظی» و «ضد گلوله» نیز در مجموع روز اول اکران خود را با 18 سینما آغاز کردند و با توجه به تعداد سینماهای محدود توانستند فروش قابل قبولی به دست بیاورند.

«کلاه قرمزی و بچه ننه» در دو روز اول اکران در تهران حدود  104 میلیون تومان به دست آورد. «بی‌خداحافظی» در این مدت 23 میلیون و «ضد گلوله» حدود 13 میلیون تومان فروختند.

 

سید ضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش در خصوص تعداد سینماهای نمایش دهنده سه فیلم اکران عید فطر در برنامه «هفت»، گفت: «امیدوارم از یکشنبه همه سینماها در چرخه اکران قرار بگیرند.»
وی با اشاره به اختلاف حوزه هنری و شورای صنفی نمایش، ادامه داد: «آن‌ها گفتند که دنبال ارزش‌ها هستند و ما هم خوشحالیم که حوزه هنری در حال برگشتن به اصالتش هستند. اما می‌گوییم دوگانه عمل نکنید و در شعار نگویید فیلم‌های ارزشی و بعد در عمل این نباشد و ما می‌گوییم از ارزش‌های عدول نکنیم. در واقع آنها بگویند فیلم «کلاه قرمزی» ارزشی است و ما حواله‌اش را صادر می‌کنیم.»
 
وی درباره اعلام سازمان سینمایی مبنی بر دادن خسارت به فیلم‌های اکران عید فطر اظهار کرد: «اگر بحث خسارت مالی مطرح نمی‌شد، الان این سه فیلم را هم در حال اکران نداشتیم.»
 
با توجه به اظهارات سید ضیاء هاشمی، جای امیدواری وجود دارد که سه فیلم روی پرده اوضاع بهتری برای اکران پیدا کنند. جدول زیر آمار فروش این سه فیلم در دو روز است.

 

نام فیلم
کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
فروش پنجشنبه
فروش جمعه
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی‌پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داود دلقندی و سورن مناچکیان
سومین قسمت از فیلم «کلاه‌قرمزی» داستان شیطنت‌های پسرعمه‌‌زاست که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.
42 میلیون تومان
62 میلیون تومان
بی‌خداحافظی
احمد امینی
رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی، همایون ارشادی و هومن برق‌نورد
«بی‌خداحافظی» داستان سه جوان را روایت می‌کند که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندر عباس عازم تهران می‌شوند.
11 میلیون تومان
12 میلیون تومان
ضد گلوله
مصطفی کیایی
مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی، سعید آقاخانی و محسن کیایی
داستان «ضد گلوله» در اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ اتفاق می‌افتد و مردی حدودا 50 ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهای لس‌آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی است.
پنج میلیون و 500 هزار تومان
هفت میلیون و 500 هزار تومان
 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    8 96
    قلاده طلا پر فروشتر بود
    • mahdi IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      66 4
      اولا اين كه قلاده طلا ٢٥ سينما در اختيار داشت همچنين پرديس ها را هم داشت كه سهم بسزايي در فروش يك فيلم دارند.ضمنا بليط هاي قلاده طلا نيم بها و گاها مجاني بوده و در اخر اينكه قلاده عيد نوروز اكران شده ولي كلاه قرمزي دو روز اول اكرانش در ماه رمضان بوده كه كمترين توجه به سينما ميشود پس همين فروش ١٠٠ ميليوني در دو روز يك شاهكار محسوب ميشود
  • s k t IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    7 1
    فيلم هاي اكران شده عيد فطر فوق العاده است
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    0 4
    به نظم فیلم سبک و بی محتوا و تقریباً زشت و دور از اخلاق و در شأن آقایان جبلی و طهماسب نبود.