ایسنا نوشت:

جانشين فرمانده پليس راه کشور با اشاره به دور دوم سفرهاي تابستاني از بكارگيري بيش از 3500 نفر نيروي كمكي مراكز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي براي كمك به پاسگاه‌هاي پليس راه و پليس‌هاي صف استان‌ها طي اين مدت خبر داد.
 

 

 سرهنگ پرويز سياح البرزي با اشاره به دور دوم سفرهاي تابستاني پس از پايان ماه مبارک رمضان، از اعمال محدوديت و ممنوعيت‌هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي کشور به منظور افزايش ظرفيت تردد خودروها طي اين مدت خبر داد و اظهار داشت: اين طرح در برخي از محورهاي مواصلاتي کشور مانند محور هراز و چالوس که از لحاظ هندسي و مهندسي ظرفيت حجم تردد خودروها را ندارد، به اجرا درمي‌آيد.
اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين ممنوعيت وسايل نقليه سنگين باري به منظور افزايش ظرفيت تردد در محورهايي نظير جاده قديم ساوه - همدان، فيروزكوه، زابل - زاهدان، مريوان - سنندج، جاده قديم قزوين - رشت كه تصادفات رانندگي اين گونه وسايل نقليه در آن زياد مي‌باشد، به اجرا درمي‌آيد.وي به برگزاري جلسه هماهنگي اجراي مرحله دوم طرح تابستانه پليس راهنمايي و رانندگي با حضور دستگاه‌هاي دخيل در امر ترافيك اعم از راهداري، اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو، آتش‌نشاني و ... اشاره كرد و گفت: در مرحله دوم طرح تابستاني، كليه دستگاه‌هاي مزبور در آمادگي كامل به سر مي‌برند تا ضمن جلوگيري از بروز تصادفات و تلفات رانندگي، با فراهم كردن زمينه سفر سهل و كم دغدغه براي شهروندان، سوانح و تلفات رانندگي در آن به حداقل برسد.
جانشين پليس راه كشور از بكارگيري بيش از 3500 نفر نيروي كمكي مراكز آموزشي و دانشگاه علوم انتظامي براي كمك به پاسگاه‌هاي پليس راه و پليس‌هاي صف استان‌ها طي اين مدت خبر داد و گفت: در راستاي رواني ترافيك در محورهاي مواصلاتي از خودروهاي ساير واحدهاي انتظامي براي كمك به پاسگاه‌هاي پليس راه استفاده مي‌شود.
البرزي به استقرار افسران ارشد ستاد پليس راه استان‌ها و نيز تيم‌هاي عمليات ويژه پليس راه در محورهاي مهم و شمالي كشور در ايام پرترافيك اشاره كرد.
اين مقام مسئول با اشاره به ثبت تخلفات رانندگي از طريق دوربين‌هاي ثبت تخلف، دوربين‌هاي نظارتي، ماموران كنترل نامحسوس و بازرسان كنترل نامحسوس بر برخورد بدون اغماض و سختگيرانه پليس با رانندگان متخلف حادثه‌ساز، گفت: پليس علاوه بر اعمال قانون و نمره منفي به رانندگان مزبور، خودروهاي آنها را توقيف و به پاركينگ منتقل مي‌كنند.
جانشين فرمانده پليس راه كشور بر معاينه فني وسايل نقليه، اطلاع از وضعيت راه‌ها،‏ رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي در طول مسير‏ سفر تاكيد كرد و افزود: هموطنان ضمن رعايت كليه مقررات، حافظ جان خود و ديگران باشند تا طول مسير به دليل عدم رعايت قوانين اسير حوادث نشوند و انشاالله رفت و برگشت بي خطري را داشته باشند.
اين مقام مسئول، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غيرمجاز، خستگي و خواب آلودگي‏، عدم توجه به جلو و عدم كنترل وسيله نقليه، استفاده از تلفن همراه را از عوامل مهم تصادفات رانندگي برشمرد و به شهروندان توصيه كرد: در مسيرهايي که تراکم ترافيک وجود دارد به سمت چپ منحرف نشده و از شانه خاکي استفاده نکنند.
وي در ادامه با بيان اينكه شهروندان بايد براي سفر برنامه‌ريزي كنند به آنها توصيه كرد: هنگام مسافرت از عجله و شتاب جداً اجتناب كنند.
جانشين فرمانده پليس راه كشور خاطرنشان كرد: ماموران پليس راه كشور تا دوم مهرماه در راستاي آغاز دور دوم سفرهاي تابستاني با حداكثر توان و امكانات و تجهيزات در جاده‌هاي كشور حضور خواهند داشت.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =