جیمز فوگل نویسنده رمان معروف «کابوی دراگ‌استور» در 75 سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «کابوی دراگ‌استور» اثری جنایی و زندگینامه‌ای است که سال 1989 فیلم تحسین‌شده «کابوی دراگ‌استور» به کارگردانی گان ون سنت با بازی مت دیلن براساس آن ساخته شد.
 
جیمز فوگل روز پنجشنبه در زندانی در مونرو در 45 کیلومتری سیاتل درگذشت. این خبر را سلنا دیویس، سخنگوی این زندان به رسانه‌ها داد.

فوگل به دلیل گروگان‌گیری در داروخانه‌ای (همان دراگ‌استور عنوان کتاب) در حومه شهر سیاتل در سال 2010 به 16 سال حبس محکوم شده بود. این گروگان گیری یکی از چند خلاف این نویسنده بود که بیشتر عمر بزرگسالی خود را پشت میله‌های زندان سپری کرد.
 
دلیل مرگ این نویسنده سرطان غشای محافظ داخلی عنوان شده است. او در هفته گذشته به چندین بیمارستان انتقال داده شد، اما پزشکان نتوانستند کاری برای او انجام دهند.
 
گفته می‌شود او با اینکه به سختی تنفس می‌کرد و به شدت بیمار بود، حس طنز خود را از دست نداده بود و در همین آخرین روزهای عمر هم قرارداد ساخت اقتباسی از «Doing It All» را که آن هم اثری زندگینامه‌ای است، بسته بود.
 
فوگل که در دهه 1970 در پورتلند روزنامه‌نگار بود تا آخرین لحظه دست از نوشتن نکشید. او زمانی «کابوی دراگ‌استور» را نوشت که مدتی بود در زندان روزگار می‌گذراند. کتاب و اقتباس سینمایی آن داستان گروهی معتاد است که به داروخانه‌ها دستبرد می‌زنند تا موادمخدر لازم برای مصرف خود را پیدا کنند.
 
فوگل تنها شش کلاس سواد داشت، اما سابقه نویسندگی او به 40 سال می‌رسد. او روزهای طولانی در زندان را به نوشتن رمان‌ها و فیلمنامه‌هایی سپری کرد که بسیاری از آن‌ها منتشر نشده‌اند.
 
او رمان «کابوی دراگ استور» را در طول شش هفته از دوران 20 ساله حبس‌اش به دلیل سرقت از داروخانه نوشت. فیلمنامه فیلم «کابوی دراگ استور» را ون سنت به همراه یوست دوست نزدیک فوگل نوشت.
 
24 اوت / آسوشیتدپرس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =