صالحی از تمبر شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری احلاس غیرمنعهدها، در نخستین روز نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران از تمبر شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد رونمایی کرد.
همچنین در این برنامه که با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات نیز حضور داشت.
وزیر امور خارجه پس از رونمایی از تمبر شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، آن را به مهر اجلاس منقش و امضا کرد.
علی اکبر صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد امروز و فردا برگزار می شود و پس از آن جمع بندی آن به نشست سران ارائه خواهد شد، گفت: نظرات ارائه شده در این نشست، راهنمای خوبی برای آینده کاری اجلاس خواهد بود تا این جنبش برای فعالیت‌هایش به یک جمع بندی و هدف مشخص برسد و با استخراج نظرات آنها نقشه راهی را تنظیم کنیم.
وزیر خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی در راس تروریسم بین‌المللی است که آغاز کننده رفتاری غیر انسانی است و جنش عدم تعهد به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.
صالحی با بیان این که ‌موضوعات دیگری از جمله مسئله سوریه و فلسطین در اجلاس وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد مطرح شد و همچنین مسائل اقتصادی و اداره امور جهانی مورد توجه اعضای نشست قرار گرفته است، گفت: این نشست در زمانی خاص برگزار می‌شود که اوضاع منطقه و جهان شرایط ویژه‌ای دارد و توجه ویژه اجلاس وزرا بر این بود که انسجام و وحدت درونی حفظ شود.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =