بعد از انتشار خبر مصاحبه وزیر ارتباطات با ایسنا در خصوص بسته شدن برخی سرویس ها و خدمات گوگل در ایران و نیز سرعت خوب اینترنت، کاربران خبرآنلاین به این موضوع معترض شده و اعلام کردند استاندارد خدمات مشابه ایرانی اگر وجود داشته باشد، پایین است.

افشین در بخش نظرات حرفش این است که اینترنت که به صورت اسمی 256 است را گرفته اما عملا سرعتش پایین است. البته رضا و سینا دلیل آنرا کم فروشی شرکتهای اینترنت می دانند و به افشین توصیه کرده اند تا خط خود را از جای دیگر بگیرد.
برخی هم مانند رضا حرفهای وزیر در مورد جی پی آر اس و وایمکس را صحیح دانسته است.
فرد بدون نامی هم گفته: تو این دوره و زموونه که مردم دنیا پیتزای شامشونم با اینترنت سفارش میدن و ماشین لباسشویی خونشونم از راه دور با اینترنت روشن و خاموش میکنن میخواستی اینقدر پیشرفت نباشه... این حرف آقای وزیر عین اینه که برگردیم بگیم ما از 50 سال پیش تا الان خیلی پیشرفت داشتیم. خوب بایدم داشته باشیم چون 50 سال پیش اصلا اینترنتی نبود.
بدون نام دیگری هم گفته: ای بابا آقا وقت کردی یه سری به همین گرجستان بزن یه سیم کارت بهت میدن 3g  با سرعت 7mbps اونوقت حرفتو پس میگیری.
یونس هم گفته: اگر مقایسه با 10 سال قبل می کنید یک نگاهی به پیشرفت جهانی هم بندازین بد نیست.  تو دنیایی که اینترنت حق شهروندی به حساب میاد ما باید برای 512 کیلوبایت به بالا مدرک ال و بل بیاریم.
فردی هم بنام میم خطاب به وزیر گفت: آقای وزیر فکر کردند که گوگل چاکر و مخلص ایشون هستند که بیان مراجعه کنن به ایشون برای رفع ایرادات و بدون نام دیگری در همین رابطه گفت: من شماره رئیس گوگل و دارم،میدم بهتون یه تک بزنین خودش بعدا زنگ میزنه.
کاربر دیگری بنام حقیقت تلخه نظر متفاوتی دارد. او نوشت: فرهنگ اینترنت تو ایران صفره. توی باز کردن سایت های غیراخلاقی ایران بعد از پاکستان دومه. تازه با اینکه فیلتره. حالا فک کنید فیلتر نباشن و سرعت اینترنت بالا باشه. تا مردم خودشون رو اصلاح نکنن مسئولین هم سرعتو بالا نمی برند که آمار بدتر از این نشه. منتظر رأی های منفی شما هستم چون می دونم حقیقت شدیدا تلخه.
شهاب نیز جمله وزیر را نقل کرده که گفته: " وی در عین حال عنوان کرد: بارها گفته‌ام که پهنای باند ما در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقات و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی که واقعا با اینترنت سروکار دارند و از اینترنت برای امور اقتصادی استفاده می‌کنند با هیچ محدودیتی مواجه نیست." ببخشید یعنی مثلا جاهای دیگه واقعا با اینترنت کار سروکار ندارند. یعنی چی آخه این حرف. و بدون نامی هم در ادامه افزوده: واقعا من موندم چی بگم مگه فقط افراد محقق و مراکز دانشگاه ها باید از اینترنت سرعت بالا واقعی استفاده کنند ؟ پس مردم عادی چی؟ اینترنت فقط برای تحقیق است؟!!!
احمد نیز نوشت: من که دیگه چیزی برای گفتن ندارم دیگه ساکت شدم نمی تونم چیزی بگم ببخشید...
بدون نام دیگری نوشت: این پهنای باند ها رو اگر وزیر اعلام فرمودند که فاتحه لازمه. دوم اینکه لطفا به رتبه ایران در مصرف و محدودیت های اینترنتی توجه کنند. سوم اینکه به قیمت اینترنت در ایران و رتبه جهانی این قیمت توجه کنند.چهارم اینکه به عقب ماندگی ایران در همراه شدن توسعه زیرساخت ها با توسعه خدمات جهانی اینترنت توجه کنند. پنجم اینکه ایشان بهتر است با حضور کارشناسان و صاحب نظران مرتبط ... اینگونه صحبت ها را بکنند تا پاسخ های لازم را بگیرند. ششم اینکه ارائه خدمات فله ای و بدون برنامه و بدون پشتیبانی و توسعه به چه دردی می خوره... خودشان بهتر می دونند که قصدشان از ارائه خدمات اینترنتی دولتی با قیمت های پائین ... ارائه خدمات بهتر به مردم نبوده.
بدون نام دیگری درباره محدودیت های بیشتر نوشت: محدودتر کردن اینترنت باعث رواج استفاده از فیلترشکن می شه. اگر تا قبل از 5 سال پیش داشتن فیلترشکن از سوی مردم کاری زشت تلقی میشد هم اکنون نوجوانان نیز به بهانه فیلترشدن بی مورد بسیاری از سایت های مفید به راحتی از فیلترشکن استفاده می کنند. به نوعی هرکسی اینترنت استفاده می کند فیلترشکن هم دارد.
فرشید هم نوشت: وزیرارتباطات باید مسوول ارتباطات باشد یا مسوول قطع ارتباطات؟
وحید هم که دانشجوست نوشت: اینترنت دانشگاهها خوبه؟ یه مقاله میخواهیم بگیریم پدر صاحب ادم در میاد به خدا.
در مجموع کاربران با استدلال های خود ضمن اعتراض به مطالب گفته شده توسط وزیر، بسته شدن سرویس های گوگل را کار درستی نمی دانند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =