ایسنا نوشت:

وزير امور خارجه ايران در نامه‌اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل با محكوم كردن اهانت به پيامبر اكرم (ص)، نوشت: تهيه‌كنندگان اين فيلم نفرت‌انگيز، در صورتي كه مقامات ذي‌ربط در دولت آمريكا اقدامات مناسبي عليه اهانت‌هاي مشابه در گذشته هم‌چون اقدام بي‌شرمانه يك كشيش خودخوانده در فلوريدا در به آتش كشيدن قرآن انجام مي‌دادند، جرات نمي‌كردند چنين فيلم موهني را توليد و پخش كنند.
متن كامل نامه دكتر علي‌اكبر صالحي به بان‌ كي مون اين شرح است:
اينجانب با كمال تاسف و تاثر عميق اين نامه را براي شما مي‌نويسم تا نگراني و انزجار شديد خود را نسبت به ادامه روند نادرست حمله به اسلام توسط برخي از محافل، گروه‌ها و شخصيت‌ها در غرب اظهار دارم. آخرين مورد از اهانت به اسلام با توليد و انتشار يك فيلم بسيار اهانت‌آميز درباره پيامبر اسلام كليد خورد. اين فيلم موهن نه تنها باعث جريحه‌دار شدن احساسات صدها ميليون مسلمان در سراسر جهان شد بلكه باعث شعله‌ور شدن نفرت مذهبي در ميان پيروان ديگر اديان نيز شد. اين اقدام موهن به منزله يك زنگ خطرف براي تمامي ما است و بايد ما را در مقابله با اين گونه جنايات نفرت‌انگيز متحد كند.
معتقدم كه اين گونه اقدامات عليه اسلام و مقدسات اسلامي به‌ويژه عليه قرآن مجيد و پيامبر اسلام مصداق جنايات نفرت‌انگيز (hate crime) است كه در نهايت به خشونت مي‌انجامد. بنابراين اين گونه اقدامات را همان‌گونه كه سرشت آن‌ها مي‌طلبد، بايد جدي گرفت.
مصونيت باعث ادامه ارتكاب جرم مي‌شود و اين يك حقيقت تلخ است كه اين اقدام اهانت‌آميز توسط شخصي انجام گرفته كه سابقه‌اي طولاني در اشاعه اسلام هراسي و برانگيختن خشونت‌هاي مذهبي و نژادي دارد. به نظر مي‌رسد برانيگختن حس نفرت و خشونت در بخش‌هاي مشخصي از دنيا با رضايت دولت مربوطه و اقدام نامناسب آن دولت عليه مسببان همراه و تشويق مي‌شود. تهيه‌كنندگان اين فيلم نفرت‌انگيز، در صورتي كه مقامات ذي‌ربط در دولت آمريكا اقدامات مناسبي عليه اهانت‌هاي مشابه در گذشته همچون اقدام بي‌شرمانه يك كشيش خودخوانده در فلوريدا در به آتش كشيدن قرآن انجام مي‌دادند، جرات نمي‌كردند چنين فيلم موهني را توليد و پخش كنند. دولت‌ها نبايد مسووليت خود در سركوب چنين اقدامات و جنايات نفرت‌انگيز را به بهانه دفاع از آزادي بيان ناديده بگيرند و توجيه كنند. مسببان و بزهكاران چنين جرايمي بايد به ميز عدالت كشانده شوند و پاسخگوي جرايم خود باشند.
شما به عنوان دبيركل سازمان ملل متحد كه هدف اصلي آن برقراري صلح و دوستي در ميان ملت‌هاست، مسووليت سنگيني در تنوير افكار عمومي جهان درخصوص تاثيرات منفي اقدامات نفرت‌انگيز بر آرمان بردباري مذهبي و روابط مسالمت‌آميز ميان اديان و ملت‌هاي مختلف برعهده داريد. به‌راستي اين وظيفه همگي ماست كه انزجار خود نسبت به اقدامات موهن عليه تمام اديان را اعلام كرده و چنين اقداماتي را به عنوان جرم نفرت‌انگيز محكوم كنيم. ما بايد هم‌چنين مسببان اين‌گونه جرايم و اقدامات اهانت‌انگيز را به ميز محاكمه بكشانيم تا پاسخگوي اقدامات غيرمسوولانه خود باشند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    19 1
    یا بنکی مون خدارا می شناسد تا از رسول او هم دفاع ویا پشتیبانی و توهین کنندگان رامحکوم نماید .خیال بسی خام است چون او هم از جیره خواران صیونیسم و امریکای جنایت کار است