رئیس جمهوری امریکا می‌گوید فراخوان اسرائیل برای ترسیم خط قرمز بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران «هیاهویی» بیش نیست که وی تلاش می‎کند به آن بی‎اعتنا باشد.

باراک اوباما در مصاحبه با شبکه سي بي اس مطرح مي‌کرد با اشاره به اين‌که اين مساله به تصميم‌هاي امريکا درباره امنيت ملي اين کشور برمي‌گردد افزود در اين زمينه اقدامي که براي مردم امريکا مناسب باشد انجام خواهد داد.
اوباما تصريح کرد:«وقتي نوبت به تصميم‌گيري‌هاي ما درباره امنيت ملي کشور مي‌رسد هر فشاري که تحمل کنم فقط براي اين است که اقدامي به نفع مردم امريکا انجام دهم. و من قصد دارم هر سر و صدایی را در این خصوص خاموش کنم.»
تنش بين رژيم اسرائيل و امريکا بر سر برنامه انرژي هسته‌اي ايران ماه جاري ميلادي و پس از آن‌که جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد واشنگتن همچنان بر وجود «زمان و مکاني» براي حل‌وفصل اين مساله تاکيد مي‌کند، بیش از پیش آشکار شد. در همين حال ران پل، نماينده ارشد کنگره امريکا ضمن محکوم کردن قطعنامه جديد مجلس سناي اين کشور عليه برنامه انرژي هسته‌اي جمهوري اسلامي آن را «بهانه‌اي» براي آغاز اقدام نظامي عليه ايران توصيف کرده است.
به گزارش پرس تي وي ران پل تنها نماينده امريکايي بود که عليه قطعنامه ضد ايراني روز شنبه (1 مهر، 22 سپتامبر) مجلس سناي اين کشور سخن گفت و به آن راي منفي داد.
در اين قطعنامه غيرالزام‌آور بار ديگر با تکرار ادعاهاي امريکا مبني بر اين که شايد برنامه هسته‌اي ايران جنبه نظامي داشته باشد اشاره مي‌شود که واشنگتن بايد «هر اقدام ممکن» را براي جلوگيري از تحقق احتمال دستيابي ايران به جنگ‌افزارهاي هسته‌اي انجام دهد.
در اين قطعنامه که ماه ‌پيش متن آن را چند سناتور شامل ليندزي گراهام، باب کيسي و جو ليبرمن آماده کرده بودند، بر ادامه فشارهاي اقتصادي و ديپلماتيک بر جمهوري اسلامي ايران تا زمان تعليق برنامه غني‌سازي اوارنيوم اين کشور تاکيد مي‌کند.
ران پل همواره از «وسواس» واشنگتن براي اعمال تحريم‌هاي غيرقانوني عليه ايران و فشار براي پيشبرد تحريم‌ها عليه اين کشور انتقاد کرده است.
سناي امريکا اين قطعنامه را در حالي تصويب کرد که در پي مخالفت اين کشور با در خواست بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل از واشنگتن براي تعيين خطوط قرمز در فعاليت‌هاي انرژي هسته‌اي ايران، روابط بين اين دو هم‌پيمان قديمي دست‌خوش خدشه و تنش شده است.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    42 8
    به نظر من هیچگاه چنین اختلاف عمیقی بین آمریکا و اسرائیل اتافاق نیفتاده بود.باید این اختلافات را به فال نیک گرفت و حرکت بین المللی خود را برای تشدید این اختلاف ها پیش ببریم.در شرایط فعلی منافع ملی آمریکا با منافع صهیونیست ها کمی دچار تضاد شده است و شاید بتوان از این موضوع بهرهبرداری برای انزوای صهیونیست ها انجام داد.
  • محسن EU ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    24 6
    آخه برادر من اوباما به فکر انتخابات هست ، بعد انتخابات ببین با اسرائیل مشکل داره یا نه ؟
  • بدون نام IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    3 0
    اگر تا بعد از انتخابات آمریکا همچنان روابط این دو دولت پرتنش بود، بهترین زمان برای انجام مذاکرات با آمریکا و کاهش نفوذ اسرائیل در آمریکاست !