امتیاز 37 نفر
دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:09:00 چاپ

پرش تاریخی از ارتفاع 39000 متری / قهرمان به سلامت فرود آمد

دانش > فناوری - فلیکس باومگارتنر که به خاطر مشکل فنی حدود 2500 متر بالاتر از ارتفاع 120هزار پایی مستقر شده، بر لبه کپسول قرار گرفت و پرش خود را آغاز کرد. تمامی مراحل پرش با موفقیت انجام شد و هم‌اکنون باومگارتنر در حال گفتگو با کارشناسان و خبرنگاران است.

لحظاتی پیش از پریدن

پس از باز کردن چتر نجات

در ارتفاع معمول چتربازی

فرود موفق از ارتفاع حدود 39هزار متری

 

5353

کلید واژه‌ها : فناوری فضایی - رکورد گینس -
74 دیدگاه
  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:19:58
    پاسخ
    249 13

    خدایا از خلقت فلیکس متشکریم

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:58:14
      118 7

      دمش جیزززززززززززززززززز...

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:20:34
    پاسخ
    230 13

    جدا اونا کجان ما کجایم!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:55:32
      124 2

      الان هممون رو زمینیم

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:07:18
      69 11

      اونا اون بالان ما این پایین :)

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:19:52
      28 2

      ما ایرانیم اونا آمریکان. آدرسی چیزی خواستی بگو.

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:23:48
    پاسخ
    99 4

    بچه ها متشكريم ...

  • محمود حاج زمان
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:24:11
    پاسخ
    169 2

    بائومگارتنر به تاریخ پیوست: سرعت: 1173 کیلومتر بر ساعت، ارتفاع سقوط آزاد: 39232 متر دمت گرم مَرد!

  • سپهر
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:25:59
    پاسخ
    103 3

    ما که اینجاییم هیجان رو قشنگ حس میکنیم وای به حال خود فلیکس و کسانی که زنده برنامه رو میدیدن

    • هادي
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:53:02
      27 1

      من زنده تماشا ميكردم . خيلي هيجان انگيز بود

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:26:08
    پاسخ
    54 4

    خدا را شکر

  • ثبت
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:26:11
    پاسخ
    90 4

    این دیگه کیه خدایی ما مورو میبینیم اینا معلوم نیست کجا رو میبینن.

    • مهرداد
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:22:35
      9 2

      ما مو میبینیم اینا شیار زیر مو

    • سعید
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 07:21:45
      19 5

      اینا پشم رو میبینن!!!!!!

  • تبریز
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:27:03
    پاسخ
    76 3

    ایمان آوردم به مردونگیت.یه لحظه که کنترلتو از دست دادی نگرانت شدم.اما تو مرد بودی و تونستی...تبریک مرد جوان

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:55:27
      17 6

      آره کارش درست بوده، ولی حالا تو هم جوگیر نشو!!

  • t-seven
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:28:24
    پاسخ
    63 3

    من که خیلی ذوق زده بودم! عالـــــــــــــــــــــــــــی بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــود!!

  • حامد
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:28:47
    پاسخ
    43 3

    دمش گرم

  • shahin
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:30:04
    پاسخ
    36 3

    واقعا دمش گرم...

  • مهدی
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:30:14
    پاسخ
    60 3

    قدم بزرگ در علم مطمئنا افق علم گسترده تر شد خدا یا شکرت 3 سال زحمت برای چند دقیقه پرش

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:30:44
    پاسخ
    76 3

    بچه های ما هم فضانوردن !!!اینکه چیزی نیست

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:31:22
    پاسخ
    31 6

    حیف شد یکی از رکوردارو نتونست بزنه.

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:31:59
    پاسخ
    188 5

    من تعجب میکنم از تعجب ایرانیها الان ریال ما با سرعت بیشتر ی داره سقوط میکنه! والا!!

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:46:27
      20 2

      دمت گرم داداش

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:33:18
    پاسخ
    39 4

    داشتم از استرس میمردم واقعا

  • محمود
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:40:08
    پاسخ
    45 3

    با تشکر فراوان از دبیر محترم سرویس دانش، برای گزارش لحظه به لحظه پرش.

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:47:49
    پاسخ
    48 4

    يك شب به يادماندني. من يك لحظه كه صدا ش نيومد كه توام بود با چرخش سريعش ، فكر كردم مرد. مركز كنترل هم يك لحظه شوكه شد.بعد كه صداش اومد خيلي خوشحال شدم، اونجا كه جُو مسئول مركز كنترل گفت به صحبت كردن ادامه بده. ممنون از خبر آتلاين بدليل اطلاع رساني به موقع.

  • میلاد
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:50:25
    پاسخ
    40 4

    ما کجا و اونا کجا . خدایا شکرت که سالم رسید زمین . شگفت انگیز بود واقعاً .

  • گمنام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:55:36
    پاسخ
    101 4

    اصلا خودتونو دست کم نگیرید. هنوز نتونستند رکورد سقوط آزاد پول ملی ما رو بشکونند. اون اقتصاد آمریکاست که رو به زواله!

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:59:15
    پاسخ
    23 6

    خیلی خوب بود، فقط حیف که فیلمش رو نتونستیم ببینیم

  • علی
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:05:17
    پاسخ
    29 2

    فیلیکس بومگاتنر زلزله همینه همینه! بچه ها متشکریم!!!!!!

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:11:56
    پاسخ
    22 3

    زنده باد فلیکس زنده باد ردبول

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:12:45
    پاسخ
    21 2

    زنده باد فلیکس بومگارتنر

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:18:06
    پاسخ
    61 2

    می ترسیدم یه جاهایی فرود بیاد که به جرم جاسوسی بره چند سالی آب خنک بخوره بعد به خاطر بیماری با وثیقه آزاد بشه و بعد دیگه دادگاه نیاد! هرچند امکان فرودش در آن جاها صفر است.

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:20:21
    پاسخ
    12 155

    شتاب رشد علمی ایران سریعترین کشور در جهان است عزیزم شما هم به جای احساس حقارت در مقابل غرب یه تلاش چند ساله داشته باشی از این بهترشو انجام میدی دستیابی به فضا و انرژی هسته ای و سلول های بنیادی و نانو فناوری موشکی رو هم امثال شما ایجاد نکردن و فقط سنگ اندازی کردید

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:07:18
      41 3

      بابا تَوَهُم اینجا هم ول کن نیستی!!!؟؟؟

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:09:52
      44 2

      عمو این "نانو فناوری موشکی" دیگه چه صیغه ایه. البته من که اصلا احساس حقارت نکردم بنظر من این سقوط آزاد عمرا به سقوط آزاد ارزش ریال درمدتی بسیارکوتاه که علم اقتصادازتوجیه اش درمانده شده نمی رسه

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:19:05
      28 2

      بله ! مخصوصاً شتاب ریال در سقوط آزاد . لطف کنید از تکنولوژی های ساخت غرب برای پیشرفت خود استفاده نکنید اگر راست میگید . مگر نمی گید غرب بده ؟!

    • علی
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:22:25
      26 2

      تعطیل می زنی ها...

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:22:16
      30 2

      والا اگه اجازه بدن مسائل ساده تری مانند دیپلماسی خارجه، تورم و تفاهم فرهنگی در داخل کشور حل بشه. فضا و نانو پیشکش.

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 06:46:05
      27 3

      ایناهای که شما میگد غرب خیلی زودتر از ما بهش رسیده و موشک های نسل چندم هم دارن ماهواره در مدار ژئو سنکرون دارن و برنامه های شبکه مختلف جهان رو هر کسی داره در خونه خودش میببنه از طریق همین ماهواره ها ما هنوز نمیدونیم کی انسان میفرستیم فضا اونا ایستگاه فضایی بین المللی (iss) دارن اگه ما تو فناوری نانو نهم جهانیم اونا اول هستن در بحث انرژی هسته ای شما میدونید اونا چند درصد از انرژی مورد نیازشون رو از انرژی های تجدید پذیر بدست میارن و ما چند درصد؟درسته ما با بیست و چند هزار مقاله رتبه 16 علمی جهان رو داریم اما با 300 هزار مقاله فاصله زیادی داریم و حالا حالاها باید کار کنیم بشینیم بگین فلان مرکز یا سایت گفت ایران تا 2018 رتبه 4 علم جهانه که کار از کار پیش نمیره به عمل کار برآید به سخندانی نیست!

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:03:24
      31 3

      الان در فضا چه دست آوردی ما پیدا کردیم؟ چند تا فضا نورد رو با موشکهامون فرستادیم اون بالا؟ در صنعت هسته ای چطور؟ شما یک کیلو وات مثال بزن که این انرژی هسته ای برای ما برق تولید کرده؟ تازه داریم هر روز تاوانش رو هم پس میدیم. میخواهی باز هم بگم؟؟؟؟ بهتر دیگه از خواب بیدار شی جونم. وقت کاره

    • مرتضی
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:53:33
      21 3

      خیلی دوست داشتم بدونم کی به همه قرمز داده ؟ پس تویی که به همه قرمز دادی ؟ اینهمه شعار زیبا میدی لا اقل جرات داشته باش اسمتو بنویس .

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:23:22
      27 3

      نابغه متوهم خود بزرگ بین!!تمام اینهایی که نام بردی از دستیابی به فضا و انرژی هسته ای و سلول های بنیادی و نانو و.... غرب 60-50 سال پیش به اونها رسیده بود ما فقط از روی اونها کپی برداری کردیم!!هروقت تونستی تو دنیا تو یه زمینه علمی برای اولین بار و به عنوان اولین کشور حرفی برای گفتن داشته باشی اونوقت توهم خودبزرگ بینی بزن!!نه اینکه دنیا 60 سال پیش انرژی هسته ای رو جویده گذاشته کنار حالا تو تازه داره اورانیوم غنی سازی میکنی فکر کردی شاخ غول شکستی!!یا 50-40 ساله اونها ادم روی ماه پیاده کردند الان فضا پیماشون رسیده به مریخ اونوقت تو فکر میکنی با سفینه ای که تازه تونستی از جو زمین خارجش کنی فضا رو تسخیر کردی!!دور و برت رو نگاه کن ببین اگه علم همین غربیها نبود الان اصلا امثال تو میتونستند زندگی کنن؟

    • علی
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 16:53:18
      6 16

      دوستان عزیز به نظر شما ما الان باید چی کار کنیم؟ باید هی بشینیم به به و چه چه کنیم یا هی غرغر کنیم ... بالاخره اونها هم از یه جایی شروع کردن دیگه ... ما هم باید شروع کنیم !!! یعنی مردم اونام 50 سال پیش می گفتن "اورانیوم غنی سازی میکنی فکر کردی شاخ غول شکستی!!".. اونام دانشمنداشون رو تشویق کردن تا به اینجا رسیدن...

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 18:02:11
      20 1

      بجاي نانو فناوري موشكي كاري مي كردند نانو پنير از سفره ما جمع نمي شد خيلي بهتر بود .

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 18:47:51
      6 1

      بله ... !!!!! مردم اونجا حرفی از شاخ قول نمیزدن چون اون زمان هنوز هیچ کشوری دنبال انرژی هسته ای و این حرف ها نبود و بیشتر مردم دنیا نمیدونستن انرژی هسته ای خوردنی هستش یا پوشیدنی؟؟؟؟؟؟

  • كاش ايران
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:20:29
    پاسخ
    65 4

    من بصورت زنده إز شبكه هاي معاند غربي ديدم ٠..... عالي بود

  • سعید
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:23:24
    پاسخ
    4 87

    اون ارتفاعی تو عکس زده به مایل هست نه به متر . به متر میشه 83000متر

    • GHOST
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:06:16
      15 1

      نه خیر عزیزم ارتفاع به متر حدود 39000 متر بود توی تصاویر هم بگردی میبینی.

    • ع ر ص
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:52:24
      4 1

      عزیزم 127 هزار فوت که داخل عکس ه ذکر ه تقبابرابر40 هزار متر میشه

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:14:11
      5 4

      امثال تو ادمهای تنگ نظر کم نیستند!فعلا چیزی برای گیر دادن و لوث کردن این کار عظیم پیدا نکردی گیر دادی به ارتفاعش که همه دنیا دیگه میدونند چقدر بوده!ناسا داره به طرف التماس میکنه که اطلاعات و روش کارش و سایر برنامه ریزیهایی رو که برای این پرش انجام داده بوده در اختیارشون بذاره اونوقت تو نابغه فهمیدی که طرف داره ارتفاع پرشش رو دروغ میگه!!چیزی که حتی دانشمندهای ناسا هم نفهمیدند!قبلا هم ادمهایی از جنس تو خیلی تلاش کردند که مثلا ثابت کنند سفینه ناسا روی ماه فرود نیومده و اون حرفها و تصاویر از سفر انسان به ماه همش دروغه!!این اوج ضعف و حقارت یک نفر رو میرسونه که به جای تحسین هم نوع خودش برای دستاوردهای عظیم علمی و سعی و کوشش برای رسیدن به اونها فقط به لوث کردن و بی ارزش نشون دادن کار اونها بپردازه

  • سهیل
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:31:16
    پاسخ
    51 3

    بیایید یاد بگیریم آن چه امروز در ذهن ماست میتواند فردا در دست ما باشد... آفرین بر این ذهن خلاق و آن جسم پرکار

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:19:04
      9 4

      حرف شما درست اما ... اونا تو یک محیط قانونمند و با آرامش و با کمترین میزان قوانین دست و پاگیر زندگی می کنند. اینجور کارها دل خوش می خواد برادر

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 19:12:44
      10 1

      توی ایران هیچی دستمون نمیدن اصلا نمیتونی روی هیچ چیزی برنامه ریزی کنی از اول که این طوری بود حالا هم که سرعت نرسیدنس زیاد شده چ

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 03:52:35
    پاسخ
    5 1

    اینجا همه از جمله خود من داشتن پخش زنده میدیدن. من از 2 ساعت قبل از سقوط داشتم بصورت زنده میدیدم. خیلی باحال بود

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:20:29
    پاسخ
    19 1

    حجابش مشكل داره

  • علیرضا
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:27:40
    پاسخ
    1 26

    اینم یکی از دیونه های دنیاست

    • بدون نام
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:21:42
      21 2

      اره خوب...عاقل من و توئیم که ... ورد هر روزه زبونمون فقط مرگ بر.... و مرده باد....هست...عاقل من و توئیم که با همه دنیا درافتادیم و چشممشون رو به روی همه واقعیتهای علمی و سیاسی و اقتصادی دنیا بستیم که یه موقع این توهم که "هنر نزد ایرانیان است و بس"بهش خدشه ای وارد نشه...من نمیدونم اگه این ادعا و غرور و اعتماد به نفس رو از ما ایرانیها بگیرند چی ازمون میمونه!!اونها هر سال دارند مرزهای علم و دانش و تکنولوژی رو کیلومترها جابجا میکنند ما هم در کشور خودمون درگیر برگزاری .... هستیم!!!باش تا صبح دولتت بدمد اقای عاقل!!

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:33:06
    پاسخ
    16 1

    کاش دلار و سکه هم سقوط ازاد کنن. کاش

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:39:16
    پاسخ
    20 4

    جگر داره ... اگه میومد تو محله‌ی ما لات خوبی می شد.

    • ناشناس
      دوشنبه 24 مهر 1391 - 15:01:14
      6 3

      ازسخنت کیف کرده ام

  • عباس
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:47:00
    پاسخ
    16 0

    رسد ادمى به جائى كه بجز خدا نبيند . اگر انسان بخواد كارى انجام بده و پشت كارش هم داشته باشه حتما ميشه

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:56:07
    پاسخ
    14 2

    واقعا عالی بود ولی هنوز سرعتش به گرد پای سرعت سقوط دلار تو مملکت ما نرسیده!!!!

  • عباس
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 05:58:28
    پاسخ
    11 1

    جاى تشكر و قدردانى از خبرايلاين دارد از اين كار بسيار عالى كه همه ميتونند نظرشان بدهند ، بازم قدردانى ميكنم

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 10:04:32
    پاسخ
    16 2

    خوب ما هم ميمون فرستاديم فضا مگه چيه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 11:00:11
    پاسخ
    10 1

    فقط دیدن پخش مستقیم این پرش چیزی بود که نمیشد با هیچ چیز عوضش کنی. همیشه یک مرد هست که بخواد رکوردها رو بشکنه

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 13:05:33
    پاسخ
    3 35

    ای چترش باز نمی شد چه میشد. از حالا بیشتر معروفتر می شد و خوراک رسانه ها بیشتر تر می شد

    • سارا
      سه شنبه 25 مهر 1391 - 14:10:18
      8 0

      حیف که فقط تونستم یه دونه منفی بهت بدم.

  • مریم فخیم
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 16:02:12
    پاسخ
    7 1

    مدتها بود بعد از بازنشستگی شاتل ها ، استرس و هیجان بالایی رو تجربه نکرده بودم!دیشب خیلی هیجان زده بودم و نگران !بخصوص که دیدم تا ارتفاع 39 بالارفت!خیلی لذت بخش بود این احساس!!مرسی از برادر فلیکس و تیمش!!

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 16:55:17
    پاسخ
    6 1

    کارشناسان توضیح دهند پز شکان در مورد وضعیت جسمانی انسان در چنین ارتفاعی فضانوردان در مورد تجهیزات روانشناسان در موررد وضعیت شخصیتی قبل و بعد از این این جور آدم ها و ...

  • بدون نام
    دوشنبه 24 مهر 1391 - 23:08:05
    پاسخ
    3 4

    عمو همه ی سایت هایی که نشون می داد رو بسته بودن ...شما چطوری دیدید؟

  • فرشته
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 05:10:53
    پاسخ
    3 0

    خوش به حالش چه هیجانی رو تجربه کرده... ممنون از شما که خبر دست اول و دقیق بهمون دادین.

  • کیمیا
    سه شنبه 25 مهر 1391 - 21:25:52
    پاسخ
    5 0

    وقتی داشت از فضا با سرعت بیشتر از صوت به سمت زمین فرود می اومد،براش خیلی دعا کردم که سالم برسه به زمین.از فوتبالیستامون بیشتر دعا کردم براش.واقعا بهش به عنوان یک انسان افتخار می کنم!

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700