رئیس جمهور در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان سینا گفت: امروز ما بهترین متخصصان پزشکی و باهوش‌ترین کادر درمانی را در کشور داریم و مدیریت خوب خانم دستجردی نیز کار را نور علی نور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان سینا که در محل این بیمارستان برگزار شد،  گفت: اهمیت سلامت و درمان آنقدر آشکار است که نمی‌توان آن را انکار کرد و مردم نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا نیز سهم قابل توجهی از منابع خود را به آن اختصاص می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی برای بهداشت و سلامت صورت می‌گیرد. خوشبختانه کشور ما در بحث بهداشت و درمان سابقه بسیار طولانی دارد و خدمات فراوانی چه از نظر پژوهشی، توسعه و دانش و نیل به سطوح بالاتر علمی و چه خدمات گوناگون به مردم صورت می‌گیرد.

احمدی‌نژاد گفت: امروز ما بهترین متخصصان پزشکی و باهوش‌ترین کادر درمانی را در کشور داریم و مدیریت خوب خانم دستجردی نیز کار را نور علی نور کرد. امیدوارم باز شدن این راه سبب شکفتن استعدادهای عظیم شده و در خدمت ملت ایران و جامعه بشری قرار گیرد.

رییس جمهور با اشاره به تکمیل و بازسازی ساختمان افتتاح شده، افزود: اینکه شما بتوانید ساختمانی متعلق به وزارت آموزش و پرورش را بگیرید و آن را دوباره از نو بازسازی کنید، نیازمند تلاش‌های گوناگونی است و شاید از ساختن یک ساختمان نیز سخت‌تر باشد.

 

بیمارستان سینا، میراث فرهنگی است

احمدی‌نژاد همچنین به سابقه بیمارستان سینا اشاره کرد و گفت: بیمارستان سینا تاریخ پزشکی جدید ایران است و ساختمان جدید بنا شده در این بیمارستان از وزارت آموزش و پرورش به وزارت بهداشت واگذار شده و در واقع یک ساختمان اداری به بیمارستان تبدیل شده و انجام این کار زحمت زیادی را به همراه داشته است و مدیران گوناگون و دلسوز تلاش کرده‌اند تا این اتفاق بیفتد و امروز این ساختمان جدید افتتاح شود.

رییس جمهور در ادامه، از زحمات رییس بیمارستان سینا تقدیر کرد و ادامه داد: طراحی، تجهیزات و ساخت این بیمارستان، ایرانی است و این یک امر مبارک است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "با توجه به قدمت بیمارستان سینا، این بیمارستان یک میراث فرهنگی است و باید آن را حفظ کنیم"، افزود: در کنار این موضوع باید کارکردهای بیمارستان را نیز توسعه داد و بخش‌های قدیمی بیمارستان را نیز با برنامه‌ریزی بازسازی کرد، چراکه این بیمارستان یکی از مراکز اصلی مراجعه مردم عمدتا از مناطق مرکزی و جنوب تهران است.

رییس‌جمهور همچنین از وزیر بهداشت خواست که بازسازی دیگر بیمارستان‌های جنوب تهران را نیز در دستور کار قرار دهد و در این ارتباط افزود: حتی بیمارستان امام خمینی (ره) نیز نیاز به بازسازی دارد؛ البته آقای لاریجانی گفتند که کارهایی در این زمینه در این بیمارستان شروع شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بازسازی بیمارستان حضرت امام(ره) گفت: البته کارهایی در این خصوص صورت گرفته است، اما لازم است تا بازسازی این بیمارستان سریع‌تر صورت گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به ساختمان قدیمی بیمارستان سینا ادامه داد: ساختمان قدیمی این بیمارستان نیز می‌تواند به عنوان یک میراث فرهنگی مورد بازسازی قرار بگیرد.

 

تحول بزرگ در خدمات درمانی

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح و رونمایی از ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا، نخستین و قدیمی‌ترین بیمارستان ایران گفت: افتتاح ساختمان جدید این بیمارستان منجر به تحول بزرگتر و جدی‌تری در ارائه خدمات درمانی به مردم کشور از سوی این بیمارستان خواهد شد.

مرضیه وحید دستجردی ضمن تشکر از حضور رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور اهتمام جدی برای سلامت و درمان دارند.

او به سابقه و تاریخچه بیمارستان سینا اشاره کرد و گفت: ‌در حال حاضر این بیمارستان بیش از 700 پرسنل دارد، در این بیمارستان 110 عضو هیات علمی، 110 دستیار تخصصی و فوق‌تخصصی و 100 دانشجو (انتر) مشغول به کار هستند.

خانم وزیر به مرکز ترومای این بیمارستان اشاره کرد و گفت: مرکز ترومای این بیمارستان در سراسر کشور مشهور است.

دستجردی درباره ویژگی‌های ساختمان جدید بیمارستان سینا و امکانات آن گفت: امیدواریم افتتاح این ساختمان منجر به تحول بزرگتر و جدی‌تری در ارائه خدمات درمانی از سوی بیمارستان به مردم کشور شود.

به گفته او بیش از 300 تخت به تختهای این بیمارستان اضافه شده است: در این بیمارستان تختهای مختص به CCU وPOST CCU و همچنین ICU و POST ICU وجود دارد. 

با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا، 319 تخت به ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اضافه می شود.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    62 2
    توی این ماه اخر 450 هزار تومن هزینه دندان پزشکی دادم !!! 75 هزار تون هزینه آزمایشگاه تازه با بیمه !!!!!اگزمای شدید پوستی داشتم 75 هزار تومن داروهام شد 20 هزار تومن ویزیت دکتر !!!!نور علی نور رو من کردم با ماهی 300 هزار حقوق !!!! ترو خدا آفرین نداره آقای ریس جمهور
    • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      35 0
      خانم دستجردی جدیدا زیاد به نبود دارو و دلار و... اعتراض کرده میخوان ازش تقدیر کنن که اعتراضی نکنه!
  • فرزاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    32 9
    خدا شاهده پرستاران و پزشکان ما دارن از ایران میرن، ما مرز نشینیم و با چشم خود میبینیم که بیمارستان ها از پزشکو متخصص و پرستار خالی میشوند.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    23 0
    راجع به نامه ديروز صحبتي نشد؟
  • اکبر CA ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    35 0
    300 تخت بیشتر برای یک کشور 70 میلیونی واقعا تحول ایجاد می کند؟ اینقدر اهمیت دارد که رئیس جمهور و وزیر بهداشت را به آنجا بکشاند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    36 0
    خانم وزیر به آقای رئیس جمهور می فرمودید ارز دارو را چرا سخت می دهند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    35 18
    از قیمت دارو و نبود ان و مرگ نوجوان 15 ساله دزفولی معلومه!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    32 17
    تو همین خبرانلاین خوندیم نوجوان دزفولی به خاطر کمبود دارو فوت کرد برید این مسایل رو حل کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    24 17
    واکسن انفولانزا شیر خشک قطره اهن از کجا میشه گیراورد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    49 17
    مرگ نوجوان ۱۵ ساله دزفولی بر اثر کمبود دارو/موجودی دارویی بیماران هموفیلی رو به پایان است سلامت - منوچهر 15 سال سن داشت و در ایلات و عشایر نزدیک شهرستان دزفول زندگی می کرد پس از آنکه در کوهستان دچار حادثه شد به علت آنکه دارویی در منزل نداشت پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. نور علی نور
  • علی US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    طرح پزشک خانواده مثلا در مازندران درحال اجراست فقط پزشک عمومی بیچاره داره رایگان ویزیت میکنه از دارو وآزمایشگاه و رادیولژی ومتخصصین هیچکدام قبول نمیکنن چرا باعجله وبدون درنظر گرفتن تمام جوانب این طرح شکست خورده باید اجراشود