۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱

مهر نوشت:

در نتیجه معاملات روز جاری بورس تهران کارگزارن بیش از 854 میلیارد ریال سهم و حق تقدم تغییر مالکیت دادند.

 

در معاملات روز جاری بازار سهام معامله گران بورسی 302 میلیون و 391 هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 854 میلیارد و 246 میلیون ریال در 30 هزار و 606 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.در نتیجه این معاملات ارزش روز بازار به رقم 142 هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص کل بورس در بازار امروز 76 واحد پایین آمد و در رقم 31 هزار و 260 واحد رسید. شاخص 30 شرکت بزرگ نیز 13 واحد افت کرد، همچنین در بازار روز شنبه شاخص صنعت با کاهشی 63 پله ای مواجه شد. در این روز شاخص بازار اول در حالی 109 واحد افت کرد و در عدد 25 هزار و 193 واحد قرار گرفت که شاخص بازار دوم با رشدی 214 واحدی مواجه شد و به عدد 48 هزار و 12 واحد رسید.
نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری معادن و فلزات، ملی مس و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، باعث افت این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت بندر عباس، مخابرات و پتروشیمی خارک با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت بیشتر این متغیر جلوگیری کردند.
براساس این گزارش صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای کنترل خوردگی تکین کو، کشاورزی و دامپروری مگسال، داروسازی روز دارو، قند شیرین خراسان، دوده صنعتی پارس، پشم شیشه ایران، نورد و قطعات فولادی، صنایع شیمیایی فارس، فروسیلیس ایران و قند ثابت خراسان بودند.
این در حالی بود که نمادهای کنتورسازی ایران، لیزینگ رایان سایپا، چینی ایران، ذغال سنگ نگین طبس، پگاه آذربایجان غربی، نیرو محرکه، بیسکویت گرجی، ایران خودرو دیزل، صنایع جوشکاب یزد و ایران ترانسفو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
بازار امروز با برتری نسبی تقاضا نسبت به عرضه به کار خود پایان داد. به این ترتیب که بالغ بر 34 میلیون حجم تقاضای خرید 10 نماد برتر بازار بود. صدر نشینی این جدول در اختیار پالایش نفت بندر عباس بود که تقاضای خریدی 12 میلیون سهمی را داشت. فولاد خراسان نیز با بیش از دو میلیون صف خرید در رتبه دوم قرار گرفت. قند پیرانشهر، سرمایه گذاری امید، داروسازی روز دارو، پالایش نفت تبریز، قند شیرین خراسان، حفاری شمال، فولاد امیر کبیر کاشان و صنایع شیمیایی سینا نیز با بیشترین تقاضای خرید مواجه بودند.
در مقابل حجم عرضه ها در 10 نماد برتر به 6 میلیون سهم نیز نرسید. به این ترتیب طولانی ترین صف های فروش بازار متعلق به نمادهای گروه صنعتی ملی، آلومینیوم ایران، کنتورسازی ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، داروسازی اسوه، صنعتی بهشهر، لیزینگ رایان سایپا، آلومتک، پارس دارو و داملران بود.
از 305 میلیون برگه سهمی که در این روز داد و ستد شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای پالایش نفت بندر عباس، پلی اکریل، حفاری شمال، بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و سرمایه گذاری ملت بود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =