۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱

محمد هیراد حاتمی

اتفاق های کوچک اگر چه ظاهری ساده دارند اما بی تردید روی هم اثر گذار هستند و منجر به یک رویداد مهم تر خواهند شد.

چند روزی است رشد قیمت دلار که از آن به عنوان یک اتفاق بزرگ در اقتصاد ایران طی ماه های گذشته نام برده می شود، آرامش پیدا کرده است. خبر های کاهش قیمت دلار هم از سوی خبرگزاری های رسمی انتشار پیدا کرده است و پس از ماه ها تنش در بازار ارز همه چیز حکایت از یک شرایط آرام دارد. درست در بزنگاه همین آرامش اتفاق های کوچکی رخ می دهد که جای تامل دارد. اتفاق های کوچکی که هراس از تکرار دوباره یک اتفاق بزرگ را به وجود می آورد. پس از رویداد خوشایند آرامش در بازار ارز شاهد این بودیم که سید شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت دهم، برای بار چهارم در عرض کم تر از یک سال به گفت‌ و گوی ویژه خبری رفت و اعلام کرد تک‌نرخی شدن نرخ ارز و مبنا قرار‌ گرفتن نرخ ارز در مرکز مبادلات از اول آذرماه امسال از جمله سیاست های جدید ارزی دولت است.
اگر گفته های وزیر اقتصاد را یک اتفاق کوچک در بازار به آرامش رسیده این روزهای ارز قلمداد کنیم محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی کم تر از یک هفته بعد اعلام کرد که ما تصمیمی برای تک نرخی کردن ارز مرجع و تغییر آن به نرخ مبادله‌ای نگرفته‌ایم. همین دو نقل کوتاه را کنار یکدیگر بگذارید. مقایسه آنها گویا تر از آن است که بخواهیم جزییات بیشتری مطرح کنیم. درست در شرایطی که بازار ارز از آن همه نا آرامی به تعادلی رسیده است چنین اتفاقاتی کوچک که با نقل قول های متفاوت از سوی مسئولان مطرح می شود شاید بار دیگر روزگار را بر وفق ناآرامی بازار ارز بچرخاند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    40 43
    اصولا نه وزیر اقتصاد نه رئیس بانک مرکزی در این سقوط دلار نقشی ندارند . بعنوان یک فعال بازاری به شما میگویم که فقط رکود و کسادی بازار باعث این افت قیمت و ریزش است کمی هم اخبار مثبت مذاکرات .
    • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
      17 4
      معلومه بازاری نیستید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    16 1
    چرا حالا که دلار ارزان شده قیمت اجناس افت نکرده است
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    4 0
    دلار برسه به 1000 تومان هم اين بازاريها قيمت كم نميكنن حتما ميگن ما بادلار 3500 جنس وارد كرديم