ایسنا نوشت:

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری بیداری اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور علی‌اکبر ولایتی در دانشگاه تهران برگزار شد.
علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که در این اختتامیه حضور داشت با بیان این که بحث بیداری اسلامی به قبل از تحولات دو سال اخیر باز می‌گردد، گفت: شاید تا قبل از این وقایع برای افراد زیادی بیداری اسلامی موضوع روز نبود ولی باید بگویم که بیداری اسلامی سابقه‌ای نزدیک به 200 ساله دارد.
او افزود: سابقه بیداری اسلامی به قدمت جهان اسلام بوده و در حقیقت می‌توان گفت که این بیداری در مقابل سکون و بی‌تحرکی به وجود آمده است.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که منشاء بیداری اسلامی اخیر ایران بوده است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما رهبری توانمند و شجاع داشت که توانست حرکتی مردمی را ایجاد کند و این حرکت در نهایت به احیای حقوق و ارزش‌های اسلامی منجر شد.
ولایتی ادامه داد: نتیجه انقلاب اسلامی ایران، استقلال از نفوذ بیگانگان بود و پس از این حرکت بود که مردم کشورمان توانستند در چارچوب ارزش‌های اسلامی سرنوشت خود را رقم زنند.
وی گفت: من نمی‌گویم وضعیت فعلی ایران مانند بهشت موعود است ولی امروز ما صاحب اختیاراتی هستیم که دیروز نبودیم.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که امروز مردم هیچ کشوری در جهان اسلام مانند ایران قدرت تصمیم‌گیری مستقل ندارند،‌ افزود: من حتی می‌توانم ادعا کنم که این قدرت تصمیم‌گیری مستقل در عرصه داخلی و بین‌المللی در کل جهان نیز بی‌نظیر است چرا که اگر سایر کشورها حتی در اروپا بخواهند مستقل عمل کنند اتحادیه اروپا آن‌ها را از صحنه محو خواهد کرد.
ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بانفوذ‌ترین کشور در کل خاورمیانه و جهان اسلام است چرا که ما امکان تصمیم‌گیری مستقلی از سلطه‌ی بین‌المللی داریم. هم‌چنین کشورهای دیگر نیز با مشاهده این استقلال و پیشرفت درصدد برآمدند تا مانند ما عمل کنند.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران، اظهار کرد: برخی افراد از گرانی‌های به وجود آمده و بالا رفتن قیمت‌ها ناراضی هستند ولی باید به آن‌ها بگویم که آمریکا می‌خواهد ایران به خواسته‌هایش تن دهد و به همین دلیل این تحریم‌ها را برنامه‌ریزی کردند و مسلما خواسته‌های آن‌ها به همین جا ختم نخواهد شد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این که هر کشوری که بخواهد استقلال داشته باشد با مخالفت آمریکا روبه‌رو خواهد شد، تاکید کرد: آمریکا همواره از این امر واهمه دارد که امنیت اسراییل به خطر بیفتد با این وجود آن‌ها از ایران خرده می‌گیرند که چرا فردی که قتل انجام داده است را اعدام می‌کنید این در حالی است که در بسیاری از ایالات‌های آمریکا هم‌چنان مجازات اعدام وجود دارد از سوی دیگر آن‌ها به ترکیه نیز وعده داده بودند که اگر مجازات اعدام را لغو کنند عضو اتحادیه اروپا خواهد شد ولی می‌بینیم ترکیه به وعده‌های آمریکا و اتحادیه اروپا گوش داد، مجازات اعدام را لغو کرد ولی هنوز عضو این اتحادیه نشده است.
ولایتی ادامه داد: آن‌ها به انور سادات بهشت موعود را وعده داده بودند تا در صورت امضای قرارداد کمپ دیوید، آن‌ها را به خواسته‌های‌شان برسانند ولی حقیقت جور دیگری رقم خورد و می‌توان گفت که همین شرایط را در رابطه با سوریه نیز شاهد بودیم چرا که آمریکا می‌بیند اسراییل تحت فشار است بنابراین با وعد و وعیدهای خود تلاش می‌کند تا از همه ابزارهای خود استفاده کرده و مانع از استقلال این کشورها شود.

17219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    43 2
    آقای دکتر ولایتی! آیا نفوذ بالای ایران در خاور میانه برای کودکان یتیم، نان یا برای بیماران دارو یا برای بی خانمانان خانه می شود؟
  • بدون نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    30 1
    این اختیاراتی که شما دارید چه دردی از مردم دوا می کند ؟ فکر نمی کنید وجود فقر و بیکاری و دیگر معضلات اجتماعی در کشوری با اینهمه ثروت که واقعا باید بهشت باشد تنیجه این طرز فکر است ؟