پیشنهاد حذف هفت معتمد مردمی از ترکیب هیات اجرایی انتخابات هم با مخالفت مجلس روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بررسی ماده 4 طرح اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری احمد سالک نماینده اصفهان پیشنهاد حذف هیات معتمد را داد. وی با بیان اینکه حضور هیات معتمد در ترکیب هیات اجرایی انتخابات به صلاح نیست، گفت: با توجه به اینکه وزیر کشور مجری انتخابات است حضور هیات معتمد مشکلات را افزایش می‌دهد.
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از مخالفان این پیشنهاد با بیان اینکه در صورت حذف هفت معتمد مردمی از این ترکیب، چیزی از هیات اجرایی انتخابات باقی نمی‌ماند، خاطرنشان ساخت: تنها وزیر کشور یک نماینده، دادستان و وزیر اطلاعات هیات اجرایی انتخابات را تشکیل خواهند داد. در این صورت ترکیب هیات اجرایی انتخابات صد در صد دولتی می‌شود در حالی که حضور مردم در اجرای انتخابات مفیدتر است. این ترکیب الگو گرفته از هیات اجرایی شهرستان‌ها است.
محمدجواد کولیوند نائب رییس کمیسیون شوراها نیز حضور معتمدین در ترکیب هیات اجرایی انتخابات را برای خروج از بحث امنیتی الزامی دانست و گفت: حضور افراد معتمد مردمی اعتمادسازی می‌کند و فضای انتخابات را مردمی خواهد کرد در حالی که اگر معتمدین نباشند اساس هیات اجرایی با مشکل مواجه خواهد شد.
سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور به نمایندگی از دولت در این باره گفت: هفت معتمد مردمی که از ترکیب هیات اجرایی انتخابات اساسا نمی‌تواند پاسخ‌گو باشند باید مشخص کنیم که آیا هیات اجرایی پاسخگوی مجلس، ‌قوه قضاییه و مردم خواهد بود؟ آیا مجلس می‌تواند هیات اجرایی را استیضاح کند؟
وی تصریح کرد:‌ اگر هیات اجرایی انتخابات و وزیر کشور درباره تمدید زمان انتخابات اختلاف داشته باشند چه کسی این اختلاف را رفع خواهد کرد؟ ما در حال تدوین لایحه نظام جامع انتخابات هستیم و در این راستا از مجلس و مرکز پژوهش‌ها هم کمک می‌گیریم.
پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق پیشنهاد احمد سالک مبنی بر حذف هفت معتمد مردمی از ترکیب هیات اجرایی انتخابات به رای مجلس گذاشته و با مخالفت نمایندگان روبرو شد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    4 0
    معتمدين مردم را دولت انتخاب و شورا نگهبان تائيد مي كند!!!!!!!! كجايش اينها معتمد مردم هستند؟ و با نظارت استصوابي و اوردن 25 امضا از نمايندگان خبرگان ؛ مردم را حذف شده اند