۰ نفر
۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

کتاب «آن سوی دوربین» نوشته و عکس آرنولد کرین با ترجمه فرزانه احسانی موید منتشر شد که در آن عکس‌هایی از زندگی شخصی 24 عکاس مشهور قرن بیستم به همراه معرفی و آرا و اندیشه‌های آن‌ها درج شده است.

آرش کمالی، ناظر چاپ و مدیر تولید کتاب «آن سوی دوربین» به ایبنا گفت: این کتاب به معرفی 24 عکاس معروف و تاثیرگذار از ابتدای تاریخ عکاسی تاکنون می‌پردازد. کار آرنولد کرین در این کتاب این‌گونه است که او خود از این هنرمندان عکاس در زندگی واقعی‌شان عکس‌برداری کرده و این‌ عکس‌ها را همراه با مطالبی در معرفی این عکاسان آورده است. به عنوان مثال چهره واقعی و بدون سانسور «من ری» را شما در این کتاب خواهید دید. وی افزود: کرین برای به سرانجام رساندن کتاب با عکاسان زندگی کرده و به عمق احوالات آن‌ها وارد شده است. مطالب نیز صرفا یک بیوگرافی ساده از این هنرمندان نیست. تمام عکس‌ها از زندگی واقعی این هنرمندان است. به نظر من کرین به اندیشه و تفکر واقعی این هنرمندان و همچنین اخلاق فردی و اجتماعی آن‌ها دست یافته که توانسته است این‌چنین حیرت انگیز از آن‌ها عکس‌برداری کند.

کمالی در ادامه به مهم‌ترین ویژگی این کتاب اشاره کرد: مهم‌ترین دستاوردی که مطالعه این کتاب برای مخاطب دارد، به نظر من این است که مخاطب با دیدن عکس‌ها و همچنین مطالعه مطالب و مصاحبه‌ها، می‌تواند به یک شناخت نسبی از شخصیت واقعی هنرمندان معرفی شده در کتاب دست آورد و در ادامه اگر آثار خود این هنرمندان را ببیند، متوجه خواهد شد که این هنرمندان چقدر به آثار خود شبیه هستند. کمالی گفت: حتی ممکن است مخاطب با هنرمندان معرفی شده در کتاب و آثار آن‌ها هم‌ذات پنداری کرده و یا از آن‌ها برای کادربندی و یا مثلا نوع زاویه دید در عکاسی ایده بگیرد و به نحوی از تجربیات آن‌ها استفاده کند. ما زمانی می‌توانیم از این هنرمندان بالاتر برویم که با تفکرات آن‌ها آشنایی داشته باشیم.

 

«آن سوی دوربین» نوشته و عکاسی آرنولد کرین و ترجمه فرزانه احسانی موید با شمارگان هزار نسخه، 256 صفحه و بهای 22 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب وارش در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. بسیاری از نشریات مشهور هنری در آمریکا چون آرت‌نیوز به آرنولد کرین لقب استاد هنر مدرن آمریکا داده‌اند. او بیش از 320 عکس از هنرمندان مشهور و بزرگ دنیا در قرن بیستم گرفته است. من‌ ری، آنسل آدامز، پل استراند، ایموگن کانینگهام، آندری کرتس، واکر ایوانز، رابرت دوآنو، رابرت فرانک، هری کالاهان، آرتور راستاین و هانری کارتیه برسون نام تنی چند از 24 عکاس معرفی شده در این کتاب است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =