مسعود بارزانی با سفر به سلیمانیه عراق در دیدار با هیرو ابراهیم احمد همسر جلال طالبانی بازگشت هرچه سریعتر طالبانی به عراق و ادامه یافتن فعالیت های او را بسیار مهم ارزیابی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین هیرو ابراهیم احمد نیز در این دیدار مراتب تشکر و سپاس خود را از رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام داشته است. مدتی پیش هم نچیروان بارزانی به دیدار هیرو ابراهیم احمد رفته بود.

به گزارش رسانه حزب اتحادیه میهنی کردستان - مرکز اعلام یکیتی - بارزانی از پیشرفت های درمانی طالبانی اظهار خوشحالی کرده و به بازگشت هرچه سریعتر طالبانی به عراق و ادامه وظایف اش در وضعیت جسمانی مناسب تاکید کرده و خاطر نشان ساخته که امروزه سرنوشت عراق در مرحله ای حساسی قرار دارد. 

در این روزها اسم همسر طالبانی بعنوان یکی از جانشینان احتمالی مام جلال در حزب اتحادیه میهنی مطرح شده است و حتی برخی از کارشناسان سیاسی اعلام کردند که هیرو ابراهیم احمد نفوذ عجیبی در میان حزب دارد و از مخالفان جدی برهم صالح است و به طور غیر حزبی خود و فرزندش - بافل - در جلسه کمیته مرکزی حزب شرکت کرده اند . در این باره حزب دمکرات کردستان عراق نوشته های متفاوتی آغشته به شایعات به زبان های کردی و عربی منتشر کرده اند که مثلا بارزانی برای نصیحت کردن افراد حزب اتحادیه به سلیمانیه رفته و یا اینکه حزب اتحادیه میهنی کردستان از هم گسسته شده و حزب دمکرات نمی داند که چه رفتار و تعاملی با حزب اتحادیه پس از طالبانی داشته باشد .
با این همه در صفحه مشهور حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق  در شبکه اجتماعی - من یه کێتیم و خوێنم سه وزه -چنین آمده است : بهتر است برای مطبوعات و رسانه های حزب بارزانی هم بگوییم که حزب اتحادیه میهنی نیاز به کسی ندارد که اتحاد میان این حزب را محافظت کند. اگر بارزانی هم به سلیمانیه می آید نه برای غمخواری است بلکه از اینده حزب خود هراس دارد که اگر حزب اتحادیه میهنی از توافق استراتژیک با این حزب دست بردارد، دیگر هیچ حزب و سازمان و نهادی در سراسر کردستان این رفتار خشونت آمیز و خودکامه مسعود بارزانی را تحمل نخواهند کرد و سرنوشت این فرد و حزبش رو به اضمحلال خواهد نهاد"
از سوی دیگر بارزانی در جلسه مشترک با کمیته مرکزی حزب طالبانی گفته که بسیار نگران وضع سلامتی جلال طالبانی است و ارزومند است زودتر بازگردد و جلسه دیگر به سرپرستی وی برگزار شود . بارزانی همچنین گفته است : طالبانی فقط مال شما نیست - مال ما هم هست - مال همه کردهاست. او ابراز امیدواری کرده است که توافق استراتژیک بین دو حزب - همچنان برقرار باشد و این پیامی روشن برای دوستان و دشمنان ماست.

 نشست سه حزب اپوزیسیون

همچنین دیروز در کردستان عراق، 3 حزب سیاسی مشهور به اپوزیسیون با هم جلسه ای در دفتر حزب گوران - تغییر - داشتند و نوشیروان مصطفی امین در ان جلسه  بر برنامه و اصولی که طالبانی تعیین کرده  و نیز بر حرکت در حمایت از پروژه های او تاکید کرده است.

سخنان مصطفی مورد توجه سه حزب اپوزیسیون کردستان عراق قرار گرفته است. به گزارش خبرآنلاین  به نظر می رسد که این سه حزب در نبود طالبانی تصمیم دارند برای تعیین موضوع ریاست اقلیم کردستان  راه های قانونی پیدا کنند. در این نشست نوشیروان مصطفی رهبر جنبش تغییر، علی باپیر رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق و محمد فرج دبیرکل اتحاد اسلامی شرکت داشته اند.
نوشیروان مصطفی امین بر این باور است  که ریاست اقلیم کردستان باید به صورت شورایی و مرکب از چند حزب باشد که زمینه دیکتاتوری فردی را فراهم نکند. سه حزب اپوزیسیون کردستان عراق از منتقدان فساد مالی و قدرت مطلق حزب سنتی دمکرات کردستان عراق هستند و در تلاشند تا از این تمرکز قدرت در این منطقه بکاهند. 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =