ایسنا نوشت:

مسافران پرواز ابوموسی - بندرعباس به دلیل نامساعد بودن آب و هوا و دید کم، و گرد وغبار، بجای فرودگاه بندرعباس در جزیره کیش فرود آمدند.
پرواز هواپیمایی کیش‌ایر که صبح امروز ابوموسی را به مقصد فرودگاه بین‌المللی بندرعباس ترک کرده بود، به دلیل شرایط بد جوی نتوانست در بندرعباس فرود بیاید و ناچار به فرود در فرودگاه بین‌المللی کیش شد.
این پرواز که حدود 100 مسافر به همراه داشته، ساعت 10 صبح امروزشنبه فرودگاه ابوموسی را به مقصد بندرعباس ترک کرد و قرار بود که در مدت 35 دقیقه مسافران را به مقصد برساند اما این امر محقق نشد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان درباره وضعیت فرودگاه بندرعباس و تغییر مقصد این پرواز گفت: وضعیت فعلی فرودگاه بندرعباس در حدی نیست که پروازها لغو شوند.
بدیعی افزود: این پرواز و یا پروازهای دیگری که در فرودگاه بندرعباس نمی‌نشینند، به عملیات شرکت‌ها برای فرود بستگی دارد و شرکتی مانند ماهان در چنین وضعیتی فرود می‌آید.
مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان خاطرنشان کرد: فرود هواپیماها به وزش باد و میزان دید بستگی دارد که در شرایط فعلی میزان دید در فرودگاه بندرعباس 800 متر است.
وی درباره تغییر ناگهانی مقصد پرواز ابوموسی - بندرعباس، اظهار کرد: تغییر مقصد پرواز ابوموسی به این دلیل بوده که وزش باد تغییر کرده و هواپیما نتوانسته فرود داشته باشد.
همچنین مدیر کل هواشناسی استان هرمزگان نیز درباره وضعیت جوی آسمان استان و بندرعباس، گفت: این وضعیت تا بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه به تدریج وزش باد و گرد وغبار در آسمان کم خواهد شد، تصریح کرد: این شرایط همچنین بر روی جزیره قشم حاکم است و حداقل تا پایان امشب این سامانه ادامه خواهد داشت.
رنجبر تأکید کرد: هواشناسی فقط وضعیت جوی را گزارش می‌کند و کار مشخص کردن شرایط لازم برای فرود یا عدم فرود برعهده این اداره کل نیست. 
در حال حاضر مسافران این هواپیما در سالن فرودگاه کیش به انتظار مساعد شدن شرایط جوی و برگشت به بندرعباس هستند.
اضافه می‌شود، حمیدی، مسوول برنامه‌ها و پیگیری‌های ویژه وزیر ارشاد، سرپرست فرمانداری و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این پرواز حضور دارند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شروین IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    13 0
    میبردینشون دبی یه دفعه !
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    7 0
    چرا وقتی یک مسئول در پروازی هست می نویسید !؟ مگه چه فرقی با بقیه مردم داره ؟ خب طبیعیه اونها هم معطل میشن این که نوشتن نداره خبر آنلاین جان
  • ReZa HU ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    15 0
    ماهان همیشه بین این چند تا به اصطلاح ایرلاین ، سعی‌ کرده بهترین باشه ! .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    9 0
    باز جای شکرش باقیه سر از بهشت زهرا در نیاوردن