۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

واحد مرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی هندوستان تایمز در گزارشی با عنوان قاتل اسامه بن لادن سکوت خود را شکست نوشت:
یکی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا که با شلیک سه گلوله اسامه بن لادن رهبر القاعده را در مخفیگاهش در ابوت آباد پاکستان به قتل رساند اکنون با مشکلات مالی و بیکاری روبروست.
این نیروی ویژه آمریکایی که از ارائه نام و مشخصات خود خودداری کرد و اکنون در باره وضعیت امنیتی خانواده اش ابراز نگرانی می کند، نقش مهمی در اقدام نظامی مه دوهزار و یازده علیه بن لادن ایفا کرده است. وی با بیان اینکه بن لادن در آن شب عملیات مات و مبهوت بنظر می رسید گفت بیش از آنچه که تصور می کرده وی قد بلند بود. به گفته این نیروی نظامی آمریکایی، وقتی که کماندوهای آمریکایی در تاریکی شب با بن لادن در طبقه سوم مخفیگاهش در ابوت آباد پاکستان روبرو شدند، طراح اصلی القاعده، دستش روی شانه جوانترین همسرش بود که ناگهان اسلحه کماندوها را دید.
به گفته این کماندوی آمریکایی، شاید همسر بن لادن جلیقه انفجاری بر تن داشت و تلاش می کرد خود و همسرش را منفجر کند اما از آنجا که قطعا او می توانست سریع دست به اسلحه ببرد من بایستی قبل از آنکه وی بتواند حرکتی انجام دهد و چه بسا با کشیدن ماشه جلیقه انفجاری خود را منفجر کند، وی را هدف گلوله قرار می دادم.
این کماندوی ارتش آمریکا افزود در آن لحظه دو گلوله به پیشانی او شلیک کردم و درحالیکه وی خم شده بود و تلاش می کرد به سوی تخت خوابش نزدیک شود دوباره در همان جا به سوی او شلیک کردم. او مرده بود و هیچ تکانی نمی خورد و زبان از دهانش بیرون افتاد. نشریه اسکوایر  در گفتگو با این کماندوی آمریکایی، با اشاره به مشکلات کسی که بدون اشاره به هویت وی او را تیرانداز نامیده است نوشت این قهرمان گمنام ارتش آمریکا که زمانی بزرگترین تهدید را به قتل رساند، اکنون بدون مستمری، شغل مناسب ، دفترچه خدمات درمانی و حتی امنیت نسبی برای خود و خانواده اش بسر می برد.
مت بیسونت، نویسنده کتاب  روز سخت که سال گذشته منتشر شد با انتشار اسرار و اطلاعات طبقه بندی شده نظامی درباره چگونگی کشته شدن رهبر القاعده خشم و عصبانیت مقامات بلند پایه نظامی پنتاگون را برانگیخت.
نیروهای نظامی و جاسوسان، اعم از شاغل و بازنشسته، بمنظور اطمینان از اینکه هیچگونه اطلاعات محرمانه و حساس در این باره منتشر نشود همه دست نوشته های خود را باید به مقامات پنتاگون بدهند.این درحالی است که به گفته یکی از مقامات بلند پایه دفاعی آمریکا، مقاله نشریه اسکوایر در باره جزئیات قتل بن لادن، بمنظور بررسی و صدور مجوز به پنتاگون ارسال نشده است.لذا مقامات وزارت دفاع آمریکا اکنون در حال بررسی و پیگیری انتشار احتمالی مطالب طبقه بندی شده در این مقاله هستند.
براساس بخشی از محتویات این مقاله وهمچنین کتاب روز سخت که هردوی آنها به قتل رهبر القاعده اشاره می کند، اسامه بن لادن ابتدا در اثر شلیک نارنجک مجروح و روی زمین می افتد و متعاقبا نیروهای نظامی آمریکایی با اسلحه سینه و پاهای وی را هدف می گیرند.
اسکوایر نوشت رویارویی نظامیان آمریکایی با بن لادن تنها پانزده ثانیه به طول انجامید و حساس ترین زمان درگیریها زمانی بود که این کماندو که از وی بعنوان تیرانداز  نام برده شده است دریافت یک فروند بالگرد بلک هاک آمریکایی نیز در عملیات شرکت کرده و در محوطه مخفیگاه بن لادن فرود آمده است.به گفته وی ، نیروهای ویژه آمریکایی تصور نمی کردند به زودی از آنجا نجات می یابند لذا در وهله نخست آنها تصمیم گرفتند با سرقت خودروهای موجود به سوی اسلام اباد بروند و از سوی دیگر براساس برنامه ریزی های قبلی آنها منتظر رسیدن نظامیان پاکستانی بودند تا به آنها بپیوندند.پس از پایان عملیات، در پایگاه نظامیان آمریکایی در جلال آباد افغانستان قاتل اصلی بن لادن یکی از افسران زن ارتش آمریکا را صدا می زند که جنازه اسامه را ببیند.
این کماندوی آمریکایی در واکنش به تعجب افسر زن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خشاب اسلحه خود را در می آورد و بعنوان سوغاتی به وی هدیه می کند.وی که برای آخرین مرتبه این زن را می بیند خشاب اسلحه خود را که بیست و هفت گلوله هنوز در آن مانده است به وی هدیه می دهد.
این نیروی زبده ارتش آمریکایی که از او بعنوان قهرمان ناشناس یاد می کنند اکنون بعنوان یک شهروند عادی البته فاقد شغل، خدمات تامین بهداشت و حقوق ثابت است.گفته می شود وی که شانزده سال در ارتش آمریکا خدمت کرده است صلاحیت دریافت مستمری و خدمات تامین درمان را ندارد زیرا اینگونه خدمات شامل حال کسانی است که بیست سال تجربه همکاری در ارتش داشته اند.
همسر این کماندوی سابق ارتش آمریکا معتقد است اگرچه وی جان خود را برای کشور و ارتش فدا کرده است اما اکنون بنظر می رسد وی به تلی از خاک فراموشی سپرده شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =