غلامعلی حداد عادل ضمن تأکید بر ضرروت نذر فرهنگی در راستای اعتلای سطح فرهنگ عمومی، وقف کتاب را یکی از اصلی‌ترین مشتقات این کار خیر دانست.

 مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی،  با تأکید بر اینکه نذر فرهنگی در دنیای امروز می‌تواند حائز اهمیت بسیار باشد، گفت: «باید شخصیت امثال «حاج حسین‌آقا ملک» برای کسانی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند الگو شود.»

گزیده‌ای از صحبت‌های حدادعادل در گفت و گو با ایکنا بدین شرح است:

 

- قشر متمکن جامعه ما که قصد دارند بنای خیری از خود به جای بگذارند و می‌خواهند سالیان متمادی نام و یادی از آنها بر جای بماند باید به نیاز جامعه توجه داشته و اگر کتابخانه‌ای یا مدرسه‌ای نیاز است، دست به کار شوند.

 

- نذر فرهنگی کتاب یکی از روش‌های ترویج کتابخوانی در جامعه است، این اقدام یکی از مشتقات نذر فرهنگی به شمار می‌آید که می‌تواند تاثیرات مثبتی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.

 

- کتابخانه ملک یکی از نمونه‌های موفق وقف و نذر فرهنگی است، این کتابخانه باید در سطح ملی معرفی و به اقشار مختلف مردم شناسانده شود تا هر کس در جایگاه خود بتواند از این بنای ارزشمند استفاده کند.

 

-  نذر فرهنگی بر اساس وظایف ذاتی در باب مسائل فرهنگی و اجتماعی و در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ نذر که تاکنون مورد غفلت بسیار قرار گرفته است، انجام می‌شود تا از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری که ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری را در جامعه ایجاد می‌کنند، فرهنگ نذر و وقف در جامعه نهادینه شود.

 

طرح نذر فرهنگی با هدف تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نذر در جامعه، ایجاد فرصت جدید نذر برای تمام مردم (نذر وقت و مهارت) و برآورده کردن نیازهای فرهنگی جامعه هدف پایه‌ریزی شد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۳۰
    5 0
    سلام به آقای حداد @یادمه از زمانی که آقای حداد رئیس مجلس بودن شعارشون همین بوده چون یه دفعه اومده بودن شهرمون(ایرانشهر-بلوچستان) در جمع دو سه هزار نفری قول اهدای چند صد جلد کتاب به کتابخانه عمومی رو دادن اما تا به امروز خبری نیست و ....***و بازم هم سلام آقای عادل