تیم ملی کشتی آزاد ایران ، دلاورانه قهرمان مسابقات جهانی تهران شد. پیروزی قاطع در 6 وزن نشان از دلاوری جوانان کشتی آزاد ایران داشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ دلاوران کشتی آزاد ایران توانستند با اقتدار روسیه را شکست بدهتد و قهرمان جهان شوند.تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت رسول خادم توانست پاسخ اعتماد نزدیک به 15 هزار تماشاگر خوب مان را که سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی را به مرز انفجار رسانده بودند ، داد. پیروزی قاطع در 6 وزن و یک شکست در شرایطی که داوری و اقبال با تقوی همراهی نمی کردند ، تنها یک مفهوم داشت: ایران قدرت اول کشتی دنیاست. سال های سال از روزهایی که کشتی آزاد ایران اینگونه با اقتدار قهرمان می شد ، گذشته بود. شاید بیش از 10 سال ولی این بار باز با رسول خادم ، کشتی ایران بزرگی کرد. جسارت و جنگندگی در دل « ایران » ،«ایران» های تماشاگران معنا پیدا کرده بود. اوج این از خودگذشتگی را می شد در کشتی صادق گودرزی و رقیبش دید ، جایی که به قول هادی عامل« دلاور خالی کرده» ایرانی تنها به عشق هواداران « تمام توانش را در کمان آرش» گذاشت و مسابقه را برد. پیروزی شیرینی که شادی را دوباره به کشتی ایران هدیه داد. جشن با شکوه قهرمانی که مهمان ویژه اش محمود احمدی نژاد بود. رئیس جمهور که از اولین کشتی به سالن آمده بود اما در سالن پذیرایی نشست تا تکلیف مسابقه روشن شود و بعد به جمع تماشاگران بیاید .

وزن 55 کیلوگرم

مثل همیشه نخستین کشتی حساس است و پر استرس.حسن رحیمی نفس عمیقی کشید و وارد تشک شد.ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود و رحیمی با پشتوانه بیش از 12 هزار ایرانی حاضر در آزادی با اسرافیلوف سرشاخ شد.حریف با آگاهی از اینکه رحیمی زیر گیر خوبی است با گاردی بسته مقابل او قرار گرفته بود.به همین دلیل بود که رحیمی مدام توی سر و کله حریفش می زد تا با برهم زدن تمرکز او بتواند به پاهای او برسد.اما تلاش دو تیم در تایم اول بدون گرفتن امتیاز به پایان رسید تا گوی داخل کیسه تکلیف تایم اول را مشخص کند.اسرافیلوف گوی آبی را از کیسه بیرون آورد و رحیمی با گرفتن پای او و خارج کردنش از روی تشک توانست سه امتیاز از حریف روس خودش بگیرد.
با شروع تایم دوم رحیمی سعی کرد تا بی گدار به آب نزند.رحیمی که مدام دستهایش روی سرو کله حریف کار می کرد در یک لحظه پاهای حریف را گرفت و با خاک کردن او توانست یک امتیاز بگیرد.او بقیه کشتی را هم سعی داشت تا با کنترل پیش برود،رحیمی یک زیر گیری هم از اسرافیلوف کرد اما او آنقدر قدرتمند بود که رحیمی نتوانست خاکش کند.این اتفاق درحالی افتاد که مربیان روسی به قاضی وسط(بنا به دلایل نامشخص)اعتراض کردند که این اعتراض با مخالفت روبرو شد و یک امتیاز دیگر به رحیمی دادند.پیروزی رحیمی در نخستین بازی جرفه قهرمانی ایران را زد و روحیه خوبی را به کاروان 7 نفره آزاد کار تزریق کرد.

وزن 60 کیلوگرم

نماینده ایران در این وزن مسعود اسماعیل پور بود.دلاور مردی که باید مقابل بوگومویف قرار می گرفت.سرشاخ شدن،سر زیر بغل و مچ گیری هر دو کشتی گیر.اما غفلت اسماعیل پور باعث شد تا حریف روس اشباعث شد تا یک امتیاز نصیب روس ها شود.اسماعیل پور که حمایت هواداران را پشت سرش داشت با گرو گیری مچ و بیرون راندن حریفش به خارج از تشک دو امتیاز گرفت و تایم نخست را به نفع خودش به پایان رساند.
در تایم دوم یک بار دیگر دو کشتی گیر با هم سرشاخ شدند و بارها زیر کتف های هم زدند.بوگومویف محتاط بود و تمام تلاشش این بود که بی جهت اقدام به زیر گیری نکند.این احتیاط او باعث شد تا اسماعیل پور زیر گیری مناسبی را انجام بدهد و دو امتیاز دیگر هم از حریفش بگیرد.ادامه کشتی در حالی برگزار شد که داوران به دلیل کم کاری اسماعیل پور یک اخطار به او دادند تا چند ثانیه پایانی با نتیجه دو بر یک به پایان برسد.نتیجه ای که تا آخر باقی ماند و دومین پیروزی ایران را رقم زد.

وزن 66 کیلوگرم
مهدی تقوی باید مقابل گوگایف قرار می گرفت.تقوی با توجه به اینکه دو کشتی گیر در دو وزن نخست روس ها را شکست داده بودند روحیه بهتری نسبت به حریفش داشت.او در سرشاخ تلاش زیادی کرد تا از حریفش امتیاز بگیرد اما گوکایف گاردش را بسته بود و اجازه حمله را به تقوی نمی داد.پایان وقت اول و باز هم بدشانسی تقوی در کلینچ. گوگایف روس گوی قرمز را از تشک بیرون درآورد تا تقوی پایش را به او بسپارد.او توانست تقوی را خاک کند و تایم نخست را به نفع خودش به پایان برساند.

در تایم دوم تقوی آمده بود تا بازی را ببرد.او جنگنده ظاهر شد اما رسیدن به پاهای گوگایف واقعا کار سختی بود.کشتی گیر قدرتمند روسها با آگاهی از اینکه مقابل یکی از بهترین کشتیگیران جهان قرار می گیرد پا به تشک گذاشته بود.در آخرین ثانیه های بازی بود که گوگایف زیر یک خم تقوی را گرفت تا 2 امتیاز را به او بدهند اما تقوی با بدل کاری کشتی را دو بر یک کرد تا بازنده این رقابت حساس باشد و نخستین پیروزی روس ها مقابل ایران رقم بخورد.

وزن 74 کیلوگرم

صادق گودرزی که در بازی با آمریکا مقابل جردن باروفس کشتی نگرفت با یک استراحت به مصاف خوبژتی روس آمد.پیروزی گودرزی در این رقابت می توانست راه قهرمانی ایران را هموار کند.او زیر دستان حریفش می زد و سعی داشت تا با بر هم زدن تمرکز او شگرد همیشگی اش(زیر گیری)را به اجرا درآورد.این اتفاق رد آخرین ثانیه ها افتاد اما خوبژتی با بدل کاری یک امتیاز از صادق گرفت تا داوران نتیجه بازی را دو بر یک به نفع صادق اعلام کنند.این رایاعتراض روس ها را به همراه داشت که پس از بازبینی مورد موافقت قرار نگرفت تا یک امتیاز دیگر به گودرزی بدهند و او تایم نخست را با نتیجه 4 بر دو برنده شود.
با شروع تایم دوم،نماینده ایران بازهم همان شیوه تایم اول را در پیش گرفت.صادق جنگده بود و پرقدرت اما رقیب او تجربه شکست در تایم اول را داشت و اجازه نمی داد تا صادق به پاهای او برسد.خوبژتی با یک غافلگیری از گودرزی زیر گرفت که با هوشیاری او و بلند شدن ازخاک هیچ امتیازی به کشتی گیر روس تعلق نگرفت.در ادامه کشتی باز هم خوبژتی زیر صادق را گرفت و توانست با گرفتن یک امتیاز تایم دوم را به نفع خودش به اتمام برساند.
کشتی به وقت سوم کشیده شد.وقتی سرنوشت ساز که می توانست مهری باشد بر قهرمانی تیمی ایران.صادق کشتی را با مچ گیری آغاز کرد،اما خوبژتی هوشمندانه تر عمل کرد و در یک لحظه به پشت گودرزی رفت تا از بهترین زیر گیر آسیا زیر بگیرد.بلافاصله پس از این زیر گیری خوبژتی امتیاز دوم را هم گرفت تا دو بر صفر از صادق پیش بیاید.گودرزی چیزی برای از دست دادن نداشت و با گرفتن زیر یک خم از حریف توانست یکی از امتیازهای از دست رفته را جبران کند،ولی درعین ناباوری خوبژتی دوباره زیر صادق را گرفت و نتیجه کشتی شد سه بر دو.صادق در 30 ثانیه پایانی و در حالی که توانایی زیادی نداشت شگرد همیشگی اش را روی حریف اجرا کرد و باعث شد تا با کشاندن کشتی به تساوی و قانون گرفتن آخرین امتیاز سومین پیروزی ایران را رقم بزند.

وزن 84 کیلوگرم

احسان لشکری می توانست با پیروزی مقابل ابراگیموف کار را تمام کند.او جنگنده بود و پر قدرت.دستانش انقدر کار می کردند که ابراگیموف را گیج کرده بود.با این حال داور بازی در عین ناباوری به لشکری یک اخطار را به خاطر کم کاری داد!پایان تایم اول و دوباره کلینچ.این بار شانس با ایران یار بود و گوی آبی از داخل قوطی بیرون درآمد.لشکری پای حریفش را گرفت و با بیرون راندن او از تشک تایم نخست را به نفع خودش به پایان رساند.
در تایم دوم لشکری با داشته هایی که رسول خادم و غلام محمدی در همان چند ثانیه استراحت به او آموزش دادند وارد تشک شد.او نسبت به حریفش از قد و قامت کوچکتری برخوردار بود،با این حال هیچ چیز از کشتی گرفتن با ابراگیموف کم نگذاشت.تبیشتر تایم دوم هم در سر شاخ بودن گذشت تا دوباره بخت و اقبال نتیجه کشتی را رقم بزند.این بار هم شانس با لشکری بود و گوی آبی از قوطی بیرون آمد.لشکری پای حریفش را گرفت و با گرفتن زیر دو خم او پیروز شد تا قهرمانی ایران در جام جهانی را رقم بزند.
وزن 96 کیلوگرم

در این حامد تاتاری با خیال راحت تری به مصاف حریف خودش رفت.قهرمانی تیم ملیمسجل شده بود و دو کشتی آخر شده بود حیثیتی.او قدرتمند کشتی گرفت و با یک کشتی خوب تایم نخست را سه بر صفر به پایان رساند.
در تایم دوم باز هم گوی و میدان در دستان تاتاری بود.او با خاک کردن حریفش توانست یک امتیاز بگیرد تا ادامه کشتی برایش راحت تر شود.تاتاری که روحیه بالایی داشت با رسیدن به پای حریفش امتیاز دوم را هم گرفت تا پیروز این کشتی شود و اقتدار ایران را به رخ روس ها بکشاند.
 وزن 120 کیلوگرم
در کشتی آخر کمیل قاسمی به مصاف تساریکایف رفت.دیداری که می توانست شرایط را رقم بزند تا قهرمانی ایران دلچسب تر شود.دستان کمیل روی سر و کله حریفش کار می کرد.او پس از به هم زدن تمرکز تساریکایف توانست یک زیر گیری مقتدرانه از او بگیرد و تایم نخست را به نفع خودش به پایان برساند.
در تایم دوم کمیل باز هم جسارت ویژه ای به خرج داد با گرفتن پاهای حریفش توانست کشتی را به نفع خودش به پایان برساند تا یک پیروزی با ارزش را هم برای خودش و هم برای ایران به ارمغان بیاورد.
 

251 41 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IN ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    59 2
    ماشاالله دمشون گرم مخصوصا صادق گوذرزی ♥
  • بدون نام IS ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    41 39
    حرکت جالبی نبود کاش آقای احمدی نژاد از اول میومد
    • بدون نام US ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
      10 28
      پ ن پ - میذاشت ببازیم بعد بیاد مدال طلا بندازه گردن امریکایی ها!!!!!!
  • جواد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    56 1
    گودرزي با غيرت كشتي گرفت.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    27 12
    تبریک تبریک . دیگه روسیه حرفی برای گفتن نداره.
  • ایرانی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    37 4
    درود بر جوانان رشید ایرانی
  • رضا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    45 1
    تبريك ! گودرزي با غيرت كشتي گرفت. زنده باد ايران و ايراني !
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    73 6
    وزیر ورزش فقط بلده موقع خوشی ها خودشو نشون بده که بگه کار من بود؟؟؟؟؟؟
  • سرو IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    33 1
    تبرییییییییییییییییییییییییییییک
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    34 3
    زنده باد ایران
  • ishmael IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    23 3
    ماشاالله
  • ali IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    25 3
    درود بر غیرت و مردانگی مردان سرزمین عشق...
  • عباس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    52 6
    صدا سیماهم که موقع اعطای مدال به آمریکاییها سانسورش کرد
  • مسعود US ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    26 2
    مرسی خبرآنلاین بابت تیتر تیزبینا نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    34 3
    کارگردانی پخش کشتی ها خیلی بد بود. بازی شروع شده هنوز داره صحنه آهسته نشون میده اونم در کشتی که ورزش ثانیه هاست
  • بدون نام RU ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    41 6
    چقدر بی نظم
  • من IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    46 2
    کشتی صادق گودرزی واقعا عالی و نفس گیر بود... تو آخرین لحظات که کاملا نا امید بودیم برنده شد... واقعا دمش گرم... دم همشون گرم... ممنون.
  • بدون نام GB ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    105 6
    ماشالله .........................................................
  • ممد IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    87 6
    دمه همه بروبچه های تیم ملی گرم واقعا گل کاشتن
  • سحر IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    76 5
    هزاران درود بر غیرتتون
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    78 7
    زنده باشی وطن من
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    97 19
    ای کاش یک هزارم قرارداد کروش را به کشتی گیرها می دادند کروش 8میلیون دلار کشتی گیر زحمت کش ایرانی 1500دلار
  • بدون نام EU ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    32 20
    البته نباید به این پیروزی غره بشیم چون اولا تیم ما تیم اصلی بود و تیم روسیه هیچ کدوم از نفرات اصلی شون نبودند.
    • ایرانی EU ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
      13 2
      فرنگی هم تیم ما هیچکدومشون اصلی نبودن. مخصوصا حمید سوریان و امید نوروزی و رضایی پهلوان که 100 درصد می بردن.
  • نوید IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    63 5
    قهرمان شدیم مبارک باشه ولی با این مراسم اهدا مدال و جام آبرو واسمون نبود مگه ازین بدتر و بی نظم تر می شد ! 2 بار سرود ملی .عدم اهدا مدال به تیم دوم قبل از تیم اول !فاجعه بودا ! آتیش بازی قبل اینکه تیما رو سکو برن !و ....
    • حسین IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
      7 1
      این چه حرفیه ندیدی اول آمریکا رو مدال دادند بعد روسیه و بعد ایران ولی قبول دارم کمی شلوغ بازی درآوردن مثل همه ی برنامه های اهدای مدالمون که برگزار میکنیم
    • حبیب IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
      7 5
      اصلا کجای دنیا تو سالن آتیش بازی میکنن؟!!!!!
  • شمالی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    6 0
    مسعودو یادمون نره مثل همیشه جنگجو بود.زنده باد ایران!
  • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    10 2
    واقعا این پیروزی زیبا رو با بی نظمی در توزیع جوایز خراب کردیم. واقعا ما کی می خوایم نظم و هماهنگی رو یاد بگیزیم؟
  • محسن مهرگان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    12 0
    ایول به ♥صادق گودرزی♥ دلاور با غیرت
  • حامد خلیلی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    14 1
    تبریک...حسن رحیمی فوق العاده است...خیلی ناز میبره...صادق گودرزی هم که ترکوند.همه کف کردن.همشون عالی بودن...ایرانی ها خیلی خوشگل کشتی میگیرن...دمتون گرم.ورزش تمیز به این میگن
  • زهرا US ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    16 2
    اقای خادم حتما روی نقطه ضعف کشتی گیرامون کار می کنه که ان شاا... کشتی گیرای درجه یکشون رو هم می بریم! البته تو کشتی فرنگی هم ما نفرات دوممون کشتی گرفتن و نایب قهرمان شدیم انصافا خوب پیش رفتیم بی نظمی هم به خاطر این بود که ورزش تیمی بود 100نفر روی سکو بودن شلوغ میشه دیگه