فارس نوشت:

شب گذشته با موافقت خانواده یک جوان دچار مرگ مغزی، جراحی پیوند دست این فرد متوفی به یک بیمار که دست خود را در یک حادثه از دست داده بود، آغاز شد. این عمل جراحی اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تا دقایقی دیگر تمام می شود.

عمل پیوند دست از ساعت 4.5 صبح امروز آغاز شده و هنوز ادامه دارد. طی این عمل بی نظیر دست یک جوان 25 ساله تصادفی مرگ مغزی از مچ به یک جوان 38 ساله که 6 سال پیش دست خود را در چرخ گوشت از دست داده بود، پیوند می‌شود.

عمل پیوند دست یک جوان 25 ساله که دیروز بعد از تصادف مرگ مغزی وی تأیید شد، از ساعت 4.5 صبح امروز نیم ساعت بعد از ارجاع وی به بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیک 15 خرداد آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

طی این عمل جراحی، دست این جوان مرگ مغزی از مچ به مردی 38 ساله به نام اسکندر مقدمی که 6 سال پیش در یک حادثه دست خود را از مچ بر اثر کار با چرخ گوشت از دست داده بود، پیوند می‌شود.

تیم جراحی این عمل پیوند نادر را عبدالجلیل کلانترهرمزی، مسعود یاوری،‌فیروزی و آراسته تشکیل می‌دهند.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    4 0
    عجب! چه چیزایی آدم میشنود ! خدا رحم کنه
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    4 3
    احسنت بر شما سفید پوشان
  • بدون نام IN ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    8 3
    انشاءا... خداوند آن جوان 25 ساله را مورد آمرزش خویش قرار دهد و به خانواده اش هم صبر جزیل و پاداشی نیک عنایت فرماید.ای کاش موضوع اهداءعضو در جامعه ما بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بیماران بسیاری بتوانند از طریق دریافت قلب ،کلیه ،کبد،چشم و سایر اعضاء بدن کسانی که دچار مرگ مغزی شده اند،سلامت خود را بازیابند.به عنوان یک ایرانی دارای کارت اهدای عضو از خبرآنلاینی های عزیز میخواهم تا در صورت امکان ضمن اطلاع رسانی از طریق این سایت، برای دریافت کارت اهداء عضو یک فراخوان عمومی بگذارند شاید بسیاری از مخاطبین این سایت به این خانواده کوچک بپیوندند...
  • رویا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    1 0
    سلام پدر من 25 ساله که جانبازه از دوست و از مچ دستهاش رو نداره امکانش هست که پیوندی برای ایشان صورت بگیرد؟ لطفا راهنمائی بفرمائید که گام اول در این راه چیست اگه ممکنه به ایمیلم جواب رو بفرستید ممنونم
    • زهرا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      0 0
      س. رویا جون من تحقیق کردم اینا همش تبلیغ ، یعنی پیوند دست حقیقت داره اما بعدش عوارضهایی داره که بعدا نشون میده و بیمار باید شیمی درمانی بشه. من کلمه شیمی درمانی رو ی بار توی سایتی خوندم اما حالا هرچی دنبال اون مطلب میگردم پیداش نمیکنم ب نظر من آدم با نقص عضو زندگی کنه اما شیمی درمانی نشه.
  • زهرا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام رویا جون شما اول پدرتون پیش آقای دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی ببریند و نظر ایشون رو بپرسید آدرس و شماره تلفن رو از روی اینترنت میتونی پیدا کنی .