در گزارش بهمن ماه شرکت بازرسی کیفیت استاندارد ایران در خصوص کیفیت خودرو، وانت مزدا تک کابین محصول شرکت بهمن موتور در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتها قرار گرفته‌اند.

در بخش وانت شاهد افزایش 25.6 درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به رشد قابل توجه تولید خودروهای وانت مزدا تک کابین و وانت دیزل زامیاد است.
دراین گزارش نسبت به گزارش کیفیت دی ماه، وانت مزدا تک کابین بیشترین درصد بهبود و وانت دیزل زامیاد هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.
با توجه به افزایش تولید خودروهای وانت در بهمن ماه، ارزشیابی این خودروها دارای رشد 7.6 درصدی بوده به طوری که از 5 مدل خودروی ارزشیابی شده 2 مدل در سطح کیفی خوب و 3 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.
همانطور که در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت مزدا تک کابین محصول شرکت بهمن موتور در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتها قرار گرفته‌اند.

 


در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت نیسان CNG بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی شاهد بهبود 10.0 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به وانت پیکان است.

 

 

در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد تنزل 6.6 درصدی هستیم که عمدتا مربوط به روند رو به نزول خودروی وانت دیزل زامیاد است. ضمنا خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرد. در بخش بدنه خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، به طوری که از ارتقا کیفی 3.9 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل برخوردار هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروی وانت پیکان است.

 

 

در بخش رنگ در ماه جاری خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 13.6درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر مربوط به افزایش قابل توجه نمره رنگ خودروی وانت پیکان است. در بخش ایرادات مهم و اساسی بهبود 1.2 درصدی را شاهد می باشیم که خودروهای گروه بهمن یعنی وانت مزدا تک کابین و وانت مزدا دو کابین بیشترین تاثیر را داشته‌اند و در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت بهبود جزئی 0.4 درصدی را نسبت به ماه قبل داشته است.

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوپن هزارم IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    10 0
    اینطور مسائل فقط با خرد جمعی قابل حل می باشد اما امان از آن البته بنده قصد توهین و جسارت به بعضی اقشار جامعه که به این معضل دامن میزنند ندارم ودر پایان ازتمامی هموطنان این خواسته را دارم که به شکل توده ای باید در کل از این حق مسلم که تمامی ما از آن بر خورداریم که از یک خودرو مناسب و ایمن بهرمند شویم از این تاریخ خرید خودروهای اهل بوق و دقیانوسی را تحریم کنیم .( منظور کاهش قیمت خودروها نیست بلکه اصل خودرو است ما که قراره پول یک خودرو لوکس بپردازیم بنابرین چرا از نوع به روز ومطابق با استاندار جهانی نباشد) برای یکبار از تمامی هوطنان بنده می خواهم که با این نظر هم صدا و هم دل شویم وبا یک بیانیه که از این همین نظرات استارت میخورد به خواسته هایمان خوایم رسید.اگر با این نظر موافقید انتقال دهید