چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 - 18:07
+ A - یکشنبه 27 اسفند 1391 - 03:33:00 چاپ
امتیاز به مطلب 53 نفر

مقایسه فنی گلکسی اس 4 با اچ تی سی وان و آیفون 5

فناوری اطلاعات > سخت افزار - با نمایش فنی گلکسی اس 4، بازار مقایسه های فنی بین گوشی ها شروع شده تا کاربران قبل از خرید دستگاه مورد نظرشان، تصمیمی درست بگیرند.
در اینجا مقایسه بین سه دستگاه گلکسی اس 4 سامسونگ با اچ تی سی وان که هر دو هنوز بدست مصرف کننده نرسیده اند، با آیفون 5 انجام می دهیم:
-          از لحاظ قیمتی بر اساس کمپانی مخابراتی عرضه کننده آیفون گرانتر از اچ تی سی است اما چون هنوز پیشنهاد عرضه اس 4 مطرح نشده می توان گفت آیفون 5 فعلا گرانترین است.
-          نمایشگر اس 4 پنچ اینچی بوده و اچ تی سی وان 4.7 و آیفون 4 اینچی و البته فناوری رتینا که تصویر بهتری را می دهد.
-          پردازنده های چهار هسته ای اچ تی سی و گلکسی اس 4 بالاتر از دو هسته ای اپل است.
-          جنس بدنه اس 4 پلاستیکی بوده ولی اچ تی سی و آیفون آلومینیوم و شیشه است.
-          دوربین جلوی گلکسی قوی تر است که 2 مگاپیکسلی است.
-          همینطور دوربین اصلی گلکسی اس 4 سیزده مگاپیکسلی است ولی اچ تی سی 4 و اپل نیز 8 مگاپیکسلی است.
-          از لحاظ ضبط ویدئویی هر سه 1080 بوده و 30 فریم در ثانیه رکورد می کنند.
-          وای فای اچ تی سی و گلکسی اس 4 ، استانداردهای بیشتری را پشتیبانی می کند.
-          هر سه صدای دستیار دارند که به جرات می توان گفت سیری اپل یک سر و گردن بالاتر از بقیه است.
-          در بین سه گوشی فقط گلکسی اس شارژر بی سیم دارد.
-          باطری لایف گلکسی هر چند ظاهرا 2600mAH است اما هنوز نیامده تا در مورد آن قضاوت کرد. ولی آیفون 5 باطری معرکه ای دارد.
-          آیفون با 112 گرم سبک تر از بقیه است.
-          از لحاظ اندازه یکی چاق و یکی لاغر و قد دراز است اما آیفون 5 از بقیه کوتاهتر است.
 
برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 
 
 
 
در مجموع باید منتظر شد تا در عمل سامسونگ و اچ تی سی را دید و تست کرده تا بعدا قضاوت کنیم.
منبع: ردموند پای

56501

کلید واژه ها: اپل - سامسونگ - اچ.تی.سی HTC -
مطالب مرتبط
نظرات 36
  • shahin یکشنبه 27 اسفند 1391 - 05:41:07
    46 30 پاسخ به این نظر
    اون ک اینو نوشته یهو مینوشت ایفونو میرفت دیگه.بهترین صفحه نمایش برا س4 و اچ تی سی هست.قابلیتهایی ک س4 داره رو کدومشون دارن؟؟ایفون برا یه بلوتوثش فقط باید 60 تومن هزینه کنی.اپل فقط پول مارک هسو بس.عشق است سامسونگ
    • بی نام پنجشنبه 11 مهر 1392 - 09:29:56
      6 4
      خدایش اچ تی سی وان ازهمشون سرتره
  • رضا یکشنبه 27 اسفند 1391 - 07:25:03
    40 17 پاسخ به این نظر
    رتینا فناوری نیست. وقتی تعداد پیکسلها در هر اینچ مربع از 300 بیشتر باشه اپل بهش می گه رتینا. تراکم پیکسلی اس 4 بیشتر از 400 پیکسل در هر اینچ مربعه!
  • بدون نام یکشنبه 27 اسفند 1391 - 04:22:31
    36 46 پاسخ به این نظر
    مسلماً سامسونگ بهتره.
  • مهدی شنبه 3 فروردین 1392 - 03:49:25
    33 4 پاسخ به این نظر
    اما هیچ کدومشون قابلیت خارج شدن از جیب رو به راحتی ندارن!!!
  • محسن 13 دوشنبه 28 اسفند 1391 - 03:25:00
    29 9 پاسخ به این نظر
    خداییش آیفون5 از لحاظ سخت افزار گوشی خیلی عالیه اما سیستم عاملش خیلی خسته کننده است اما htc one و سامسونگ s4 هم از لحاظ سخت افزار و هم از لحاظ سیستم عامل بی نظیر هستن
  • بدون نام یکشنبه 27 اسفند 1391 - 18:26:19
    22 17 پاسخ به این نظر
    مشخصات اکثر گوشیهای پرچمدار برندها الان طوریه که نیاز اکثریت رو برآورده میکنه و اختلاف های دهمی cpu و یا تعداد پیکسل در دوربین و ...در محدوده کاربری عادی مردم(مخصوصا ایرانیا) مهم نیست.در اینجا دیگه بحث سلیقه و با تعصب نسبت به یک بند مطرحه......اما جدا گوشی همراه 5 اینچی واقعا مسخرس!....از لحاظ اندازه آیفون 5 یک سر و گردن از بقیه گوشیا بالاتره.هر کسی یک بار امتحان کرده باشه اینو میفهمه.........
    • پویا یکشنبه 18 فروردین 1392 - 11:25:07
      20 10
      مثل جی ال ایکس که راحت از جیب میاد بیرون ؟!
  • بدون نام یکشنبه 27 اسفند 1391 - 05:42:48
    21 7 پاسخ به این نظر
    خسته نباشید واقعن :)
    • بدون نام سه شنبه 29 اسفند 1391 - 04:37:45
      7 10
      واقعا این شکلیه...
  • پويا پنجشنبه 29 فروردین 1392 - 03:56:04
    20 12 پاسخ به این نظر
    موقعي كه شركت اپل أسمارت فون دست مردم ميداد شركت سامسونگ چرخ گوشتى و هم زن برقي ميساخت،حالا شاخ شده كه البته شما شاخش كردين،من خودم ايفون ٥ دارم ،داداشم سه هفته اى ميشه كه گلكسي اس ٣ گرفته،همون هفته اول پشيمون شد،گوشى كه توي استفاده حجم بالا باگ داره هنگ ميكنه،ياد بگيريد وقتي دوتا چيزو با هم مقايسه كنيد كه سنخيت داشته باشن ،من چون هر دوتا رو دارم ميگم اگر اين دوتا كنار هم باشن إس ٣ بايد شيشه ي ايفونو لونگ بكشه،و اخرش اينكه شركت سامسونگ حالا حالاهابايد بدون،امتحان كنيد هر دو رو دستتون بگيريد متوجه خواهيد شد
  • بدون نام یکشنبه 4 فروردین 1392 - 02:37:21
    17 1 پاسخ به این نظر
    قیمتشون چرا تو ایران این قدر بالاست بادلار ازاد هم حساب کنید دو تا سه برابر قیمت فروخته می شود تعزیرات هم فقط نگاه میکند ایفون 5 بادلار ازاد اون طرف حدود 1 میلیون و سیصد هزار است ولی تو ایران دو سه برابر فروخته میشه چرا؟؟؟ ؟
    • بدون نام سه شنبه 20 فروردین 1392 - 15:13:43
      12 1
      صرفا جهت اطلاع: من ایفون پنج از اپل استور لندن خریدم. از ایران هم گرون تر در اومد (در لندن 529 پوند برای مدل 16 گیگ) . اون قیمت پایین تر ایفون در خارج در صورتیه که شما ایفون را با قرارداد بخری(در لندن دو ساله است) . به این صورت که مقدار کمی از پول گوشی را میدین و در عوض ماهانه به مدت دو سال مبلغ ثابتی را پرداخت می کنین. (البته همراه با مثلا 500 دقیقه مکالمه رایگان در ماه و همین مقدار اس ام اس و 1-2 گیگ اینترنت ..) . که برای ساکنین خارج این به صرفه تره. البته گوشی ها روی سیم کارت اپراتور قفل هستند و با سیم کارتهای دیگه کار نمی کنند. من که گوشی انلاک بدون قراردادی(دقیقا همون چیزی که تو ایران می فروشن) خریدم قیمتش مقداری بالاتر از قیمت بازار ایران برام در اومد.
  • Jovial دوشنبه 28 اسفند 1391 - 17:21:16
    15 14 پاسخ به این نظر
    البته گلکسی اس 4 با 1080p روی 60 فریم هم فیلم میگیره.
  • بدون نام یکشنبه 27 اسفند 1391 - 17:56:31
    13 6 پاسخ به این نظر
    مرسی از مطلب مفیدتون
  • slr722 چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 15:52:49
    13 15 پاسخ به این نظر
    نویسنده ایفون خیلی دوست داره
  • سارا چهارشنبه 14 فروردین 1392 - 15:14:07
    13 12 پاسخ به این نظر
    با خلاقیت هایی که سا مسونگ نشون میده جایی برای حرف نذاشته - اینجا رو ببینیم گیم پد برای اس 4 زده http://blog.bazar.ir/1999
  • اپل سه شنبه 11 تیر 1392 - 16:30:06
    13 4 پاسخ به این نظر
    همین الانشم سامسونگ از گوشی چیزی بارش نیست.واقعا بعضی حاضر هستن دو میلیون بابت اشغال پلاستیکی کره ای بدن که فقط صفحه بزرگ میکنه؟با دو تا چهار هسته cpu هنوز میگن لگ میزنه و داغ میکنه بعد اپل با دوهسته cpu تا خرخره توش بازی و برنامه نصب میشه ذره ای تغییر در سرعتش دیده نمی شه.من خودم میخوام یا ایفون 5 بگیرم با 4s و این هایی هم که نوشتم کلی نظرات دیگران رو در سایت های دیگه دیده بودم.تازه فضای ios ه گفته خیلی ها که مدت زیادی با این جور گوشی ها کار کردن از فضای اندروید بهتر هست.تحریم های اپل علیه ایران هم که تا حدودی برداشته شد.چطور باید اشغال پلاستیکی رو به گوشی ای با بدنه الومینیومی ترجیح داد.تازه سامسونگ خودش کلاس گوشی هاش رو پایین میاره یکسال نشده بود که اس 3 اومده بود اس 4 رو معرفی کرد.تمام
  • ن.ا شنبه 8 تیر 1392 - 02:33:24
    10 4 پاسخ به این نظر
    دوست عزیزی که گفتید بدنه سامسونگ پلی کربناته بدنه سامسونگ پلاستیکه و با دست گرفتن کاملا متوجه خواهید شد.تو سر سگ میزنی سامسونگشو در میاره
  • amir mj جمعه 30 فروردین 1392 - 15:18:19
    7 15 پاسخ به این نظر
    بدنه اس4 از جنس پلی کربنات ودورشم آلمینیوم بعد شما نوشتید پلاستیک
  • بی نام چهارشنبه 8 خرداد 1392 - 21:07:29
    7 23 پاسخ به این نظر
    اون موقع که سامسونگ گوشی میزد هنوز اپل نمیدونست گوشی چی هست.اپل با ایفون دیگه تموم شدس.سامسونگ بهترین و نواورترین برند جهان هست
  • مجید دوشنبه 28 اسفند 1391 - 23:01:08
    6 26 پاسخ به این نظر
    صرف نظر از امکانات باحالترین اچ تی سیه
  • ارمین سه شنبه 10 دی 1392 - 14:41:47
    6 5 پاسخ به این نظر
    اقا شک نکنید که سامسونگ از هر برندی سرتره.این سامسونگ بود که نوکیای پرفروش و بی نظیر رو تو فنلاند ورشکسته کرد.این سامسونگ بود که اولین هشت هسته دنیا رو زد.این سامسونگ بود که تو رده ی اول گوشیها قرار گرفت و ... این داستان ادامه دارد... طرفداران اچ تی سی و سونی و ایفون منتظر ورشکسته شدن توسط سامسونگ باشند. با اجازه.
  • بی نام پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 20:22:55
    5 4 پاسخ به این نظر
    بنظر من اينهايي كه ميگن سامسونگ بهتر از ايفونه هنوز يه ايفونو از نزديك نديدن
  • مهمان سه شنبه 23 مهر 1392 - 16:08:53
    5 1 پاسخ به این نظر
    آيفون5
  • سجاد09130169841 پنجشنبه 30 آبان 1392 - 17:03:13
    5 4 پاسخ به این نظر
    فقط اچ تی سی
  • شهاب دوشنبه 4 شهریور 1392 - 07:25:10
    4 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من سامسونگ خیلی بهتر از ایفون است وعلی هم چرت میگه
  • میتراl یکشنبه 10 شهریور 1392 - 16:40:21
    4 3 پاسخ به این نظر
    هه ..........اگه منو بکشن حاضر نیستم گوشی پلاستیکی دستم بگیرم از نظر کیفیت وطراحی اول اپل و دوم اچ تی سی ولی از نظر فروش پلاستیکای سامسونگ اولن چون ارزون ترن سامسونگ به نفعشه بره همون جاروبرقی و اتاریشو بزنه
  • hosain جمعه 4 مرداد 1392 - 04:34:30
    3 1 پاسخ به این نظر
    گوشی های اندرویدی اگر cpuده هسته ای هم نذارندنمی تونندبهiosدوهسته ای برسند مخصوصااگرآشغال پلاستیکی باشه الآن ایفون4معمولی باcpuتک هسته ایش هنگ نمی کنه فقط اگرچندتابرنامه روکه باهم بازمی کنی بعددکمه هوم روفشارمیدی یه تیک کوچیک می خوره که تو4s حل شده حالاببین که ایفون5که می گن دوبرابرسرعت داره چیه درصورتی که اس3با4هستهcpuهنگ میکنه.
  • بی نام جمعه 11 مرداد 1392 - 12:20:30
    3 4 پاسخ به این نظر
    سلام انصافا خودتون مغايسه كنيد سيستم عاملي كه بشه با ٢٥٠ هزار تومان تهيش كرد چه جوري ميتونه پرچمدار باشه.الان ٣gs ايفون تازه رفلشش و بايد ١ ميليون پول بابتش داد تازه سامسونگ هفته به هفته داره مدل رو نمايي ميكنه درصورتي كه ايفون با ٥ تا مدل دنياروتسخير كرده حالا خودتون قضاوت كنيد
  • علی شنبه 19 مرداد 1392 - 21:06:47
    3 4 پاسخ به این نظر
    فقط اس۴
  • بی نام جمعه 6 دی 1392 - 15:53:08
    3 5 پاسخ به این نظر
    من هم اچ تی سی دارم هم ایفون ولی کارایی اچ تی سی خیلی بهتر وبه این نتیجه رسیدم تمام کسایی که ایفون دست میگیرن فقط بخاطر. کلاسشه
  • فرهاد شنبه 12 بهمن 1392 - 00:05:54
    3 1 پاسخ به این نظر
    بابا شما سامسونگيا چه وقت ميخواي به راه راست هدايت بشين مقايسه سامسونگ با اپل مثل مقايسه بنز با هيونداست
  • ارمین سه شنبه 10 دی 1392 - 14:49:58
    2 6 پاسخ به این نظر
    سلام اقا فقط سامسونگ از همه بهتره.مثل اینکه یادتون رفته سامسونگ غول گوشی ساز نوکیا رو ورشکسته کرد؟کی بود که اولین هشت هسته ای دنیا رو زد؟کیه که الان تو صدر جدول گوشیها قرار گرفته؟کیه که پردازنده های اپل رو میزنه؟واقعا نمیدونی خوب سامسونگه دیگه. در ضمن هواداران اچ تی سی سونی و ایفون منتظر ورشکسته شدن توسط سامسونگ باشند!!!!.....
  • s4 شنبه 3 اسفند 1392 - 03:40:30
    2 1 پاسخ به این نظر
    من s4 دارم 15برنامه وبازی گذاشتم سرعتش پایین اومد خیلی هم داغ میکنه خدا شاهده روز صبح شارژش میکنم شب ک میشه درصد باتریش به 20 میرسه کیفیت صفحه خیلی خوبه دوربینش هم عالیه ولی انتن دهیش بعضی وقتا کم میاره چند روزیه s4خودمو با آیفون 5 دوستم عوض کردم گوشیه خوبیه
  • امیر جمعه 15 فروردین 1393 - 13:48:01
    0 0 پاسخ به این نظر
    بزرگترین اشتباه دنیاست بخوای ایفون رو با سامسونگ مقایسه کنی شاید سامسونگ به اسم قابلیت هایی داشته باشه ولی بدون شک کیفیت ساخت سامسونگ اصلا به ایفون نمیرسه من خودم هر دوشون رو داشتم اصلا ایفون یه چیز دیگست مقایسه ی اپل با سامسونگ مثل مقایسه ی بنز است با هیوندای
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.