۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳

یک نویسنده و تحلیلگر روس در یادداشتی برای روزنامه کامرسانت نوشت: اگر اسد از سوریه برود این کشور توسط تروریست ها تجزیه و تکه تکه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماکسیم یوسین در این یادداشت می نویسد:  جیمز کلپر ، رئیس اطلاعات جاسوسی ملی آمریکا اقرار کرد که پس از براندازی اسد در سوریه می توان انتظار تجزیه کشور هم از لحاظ جغرافیایی و هم طایفه ای راداشت و یکی از نیروهای اصلی پس از انقلاب می تواند اسلامگرایان رادیکال باشند.
او در برابر اعضای کمیسیون اطلاعات کنگره سخنرانی کرد و گفت : امروز در 13 از 14 استان سوریه اسلامگرایان رادیکال فعالیت دارند. در بین مخالفان اختلافات شدت گرفته است .
به نوشته این نویسنده روس بسیاری از خارجیانی که به سوریه سفر کرده اند، در خصوص رشد نفوذ رادیکال های اسلامی سخن می گویند. آنا نیستات ، معاون مدیر سازمان حقوق بشر  نیز در این باره معتقد است در شهر حلب ستاد گروه جهاد النصره به فعالیت مشغول است و آنها با رهبر القاعده ایمان الظوهری پیوندشان را اعلام کرده اند. آنها در مناطقی که در شهرها تحت کنترل گرفته اند سعی در ایجاد نهادهای حکومتی دارند . در بین اعضای گروه جبهه النصره نظم و انضباط بیشتری وجود دارد . اعضای این گروه نسبت به خبرنگاران و مدافعین حقوق بشر محتاطانه و حتی دشمنانه برخورد می کنند . طبق اظهارات یکی از خبرنگاران ایتالیایی ربوده شده سوزان دبوس ، اسلامگرایان بطور پیوسته بر او فشار روحی می آوردند و تهدید به قطع دستهایش می کردند که نتواند بر علیه آنها مطالب بدی بنویسد، آنها همکاران وی را کافر نامیدند .
49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    9 5
    بانظر ایشان موافقم و از نظر من بروز چنین اتفاقی در بستر تاریخ عجیب و غیر قابل قبول نیست.تعداد کشورهای جهان در 50 سال اخیر حدود 2 برابر شده است.مثلا شوروی نیز مهو شده است.
    • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      1 5
      چه ربطی داشت؟؟؟