۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

ایسنا نوشت:

یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: روزهای سرنوشت‌سازی پیش رو داریم که آینده ایران در آن رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با مردم منطقه فلارد از توابع استان چهار محال و بختیاری گفت: انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نه فقط سرنوشت چهار سال آینده بلکه آینده دراز مدت کشور را تعیین می‌کند. آثار مطلوب یا نامطلوب یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری، ده‌ها سال در ایران باقی می‌ماند.
وی گفت: سرزمین ایران به عنوان نگین درخشان قاره آسیا، در برهه‌ای از تاریخ نگین کل جهان بوده است و تاسف‌آور است که امروز گرفتار برخی مسائل جزئی شده‌ایم.
وی با بیان این که در مسیر رسیدن به این منطقه، مردم از تاخیر در اجرای طرح‌های وعده داده شده گلایه می‌کردند، گفت:خواسته آنها چیزی نبود که نتوان در سال‏‌های اخیر به ثمر رساند. چرا برخی کشورهای همسایه که از نظر استعداد، مردم آن‎ها و از نظر منابع طبیعی، سرزمین آن‏ها در سطحی به مراتب پائین‌تر از ایران قرار دارند؛ باید به وضعیت پیشرفته‌تری برسند و حتی به محل اشتغال جوانان تحصیل کرده ایران و این استان تبدیل شوند.
روحانی سوء مدیریت را عامل هدر رفتن استعدادهای کشور خواند و گفت: برای بهره‌وری بهتر استعدادها، نیازمند مدیریت صحیح و ایجاد محیط مناسب برای رشد هستیم.

وی در تبیین اهمیت محیط رشد استعدادها گفت: اگر آلبرت اینشتین در یک کشور عقب افتاده به دنیا می‌آمد، ممکن بود به جای نوآوری در فیزیک حداکثر به یک گلیم باف خوب تبدیل شود.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: لازمه رشد آن است که کار ها به دست مردم سپرده شود و دولت در هر اموری دخالت نکند. مردم در کشاورزی و صنعت بهتر از دولت عمل می‌کنند، دولت فقط باید حامی فعالیت‌های اقتصادی مردم باشد. از مهندس نعمت‌زاده، رییس ستاد این جانب که پدر صنعت پتروشیمی ایران است، بپرسید که آیا دولت می‌تواند مدیر خوبی برای صنعت باشد، یا مردم؟
روحانی افزود: یک فرصت استثنایی در 24 خرداد 92 در اختیار مردم ایران است تا برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند. مردم به سوابق کاندیداها، برنامه و تیم اجرائی آنها توجه کنند تا گرفتار افراد نامناسب و شعارهای تو خالی نشوند.
وی معتقد است:اگر یک مدیر خوب در کشور حاکم شود، همه مشکلات اعم از داخلی و خارجی و حتی تحریم‌ها، قابل حل است. می‏‌توان بن‌بست‌ها را شکست و راه دستیابی مردم ایران به اهداف بلندشان را باز کرد. همه قفل‌ها با تدبیر و امید باز می‌شود.
روحانی در ادامه سخنانش، از نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان به عنوان گفتمان و چارچوب برنامه‌های مورد نظر خود یاد کرد و گفت: با دعواهای بی جا، جناح بازی و پنجه در صورت هم انداختن، استعدادهای کشور تلف می‌شود و به جایی نمی‌رسیم. همه کسانی که عاشق این کشور و مردم هستند و شایستگی خدمت دارند باید بتوانند بر مسندهای مدیریتی بنشینند.
روحانی با اشاره به سکوت شهید بهشتی در مقابل تهمت‌ها به منظور تمرکز بر خدمت به مردم گفت: اگر برخی مسوولان، وقت خود را صرف جناح‌گرایی کنند، فرصتی برای حل مشکل مردم پیدا نمی‌کنند.
وی در تشریح برنامه خود در حوزه سیاست خارجی گفت: ما زیر بار زور و تحقیر نمی‌رویم، اما در عین حال اهل جنگ و دعوا و ستیز با جهان نیستیم. هر دولتی به حقوق مردم ما احترام بگذارد. آماده تعامل با آن هستیم. در دنیای امروز نمی‌توان دور کشور دیوار کشید.
روحانی گفت: من خوشحالم سخنان خود را از یک روستا آغاز کردم، چرا که خود زاده یک روستا هستم و از سن 10 سالگی کشاورزی کرده‌ام و به روستا و روستاییان عشق می‌ورزم، روستاییان دل پاکی دارند و آماده تلاش برای ساختن کشور هستند. بسیاری از شاگرد اول های دانشگاه ها و بزرگان تاریخ از همین روستا برخاسته‌اند. خوشحالم که کار را از سرزمین دلیران و پاکان شروع کرده‌ام و به پیروزی امیدوارم. البته نه اینکه حسن روحانی پیروز شود، بلکه امیدوارم عقل بر شعار پیروز شود. به دنبال پیروزی کار و خرد جمعی در برابر تصمیم فردی هستیم. دنبال استقرار صداقت و اخلاق در برابر بد اخلاقی هستیم.
وی در حاشیه این مراسم به بررسی مسائل و خواسته‌های مردم منطقه از طریق صحبت مستقیم با برخی از آنها پرداخت.
روحانی، در سفر یک روزه به استان چهار محال و بختیاری، با مردم مناطق مختلف استان، دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات آنان گفت‌وگو کرد. فلارد، لردگان و شهرکرد، مناطقی بودند که 29 فروردین، میزبان این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری بودند.

بررسی مشکلات اقتصادی استان و تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع، از مباحثی بود که در دیدار روحانی با مردم لردگان، مطرح شد.

وی در این دیدار، با اشاره به توانایی های بالقوه و بالفعل استان، مهم‌ترین متغیر دخیل در مشکلات اقتصادی کشور را سوء مدیریت معرفی و با توجه به شرایط، کمبود منابع را در قیاس با آن، امری فرعی خواند.توریسم، به عنوان محور مهمی برای رشد اقتصاد چهارمحال و بختیاری، از نکات مهم مطرح شده در دیدار با مردم شهرکرد بود.

در این دیدار، روحانی، ضمن ابراز تاسف از عدم توجه به بهره‌برداری از موقعیت ویژه استان در جذب توریست، در مقایسه با کشورهای منطقه که بسیاری از آن‌ها از کمترین جاذبه‌های توریستی در قیاس با این استان برخوردار نیستند، توسعه این صنعت را عامل مهمی برای رشد کارآفرینی در منطقه و کاهش بیکاری و فقر خواند.

ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل ریلی، برای رشد کشاورزی و دامداری منطقه، تبادل کالا و به ویژه توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه، از دیگر نکات مورد بحث در این دیدار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین با آیت‌الله نکونام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه، آیت‌الله نکونام با ابراز خرسندی از ترکیب تیم همراه روحانی، به ویژه نعمت‌زاده، که وی همراهی آن‌ها را نشانه‌ای از اولویت دادن به اقتصاد در برنامه‌های روحانی خواند، توجه ویژه به حوزه‌های مختلف اقتصادی استان را از نیازهای ضروری این منطقه دانست.

در این سفر، روحانی و هیات همراه بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز حضور یافتند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    36 6
    یعنی خدا جون میشه رئیس جمهور آینده روحانی باشه... دعای این بنده ناچیز رو اجابت کن.
  • علی EU ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    8 13
    امروز گرفتار برخی مسائل جزئی شده‌ایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بنظرشما مسائل امروز ایران مسائل جزئی است ؟! خیلی حرفش جالبه
    • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
      1 1
      مسائل امروز ايران اتفاقاً جزئي نيست اما تحت الشعاع برخي مسائل جزئي قرار گرفته كه مسائل اصلي را مخدوش كرده است.
  • م رعیت IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    13 3
    تیترتان عالیست. جان کلام در همین است. با تاسف بسیار ما همواره احساسات ملت را هدف تبلیغ دیده ایم نه عقلش را! و با تاسف بیشتر جواب هم داده است.. در حالی که هدف گرفتن عواطف و احساسات جامعه برای ایجاد "انقلاب" و به منظور تحولات بسیار عظیم اجتماعی لازم است نه در "عرصه انتخابات"! در این عرصه عقلانیت را باید به میدان آورد.
  • امیر IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    11 2
    رأی من : حسن روحانی
  • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    11 1
    سوابق انقلابی و تحصیلی و اجرایی دکتررو حانی و نیز حسن اخلاق و اعتدال وی وهمچنین مدیریت او در پرونده هسته ای در بین کاندیدا ها متمایز و قابل تقدیر و امید وارکننده است . و ایشان را برای ریاست جمهوری اصلح تر از بقیه میدانم . از سایر هموطنان نیز میخواهم قبل از جنجالهای انتخاباتی به سوابق کاندیدا ها مراجعه و مطالعات عمیق عقلی و با در نظر داشتن شرایط کشور تصمیم بگیرند .
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
    2 8
    بالاخره مدرک آقای روحانی از دانشگاه گلاسکو مورد تایید قرار گرفت یا خیر؟ عقلانیت رو بی خیال