ایسنا نوشت:

سیدمحمد خاتمی رییس بنیاد باران در دیدار تعدادی از روزنامه‌نگاران با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی این فعالان رسانه‌ای در آغاز جلسه  با تاکید بر این‌که انتخابات، برای اصلاح طلبی اصل است چرا که قلب مردم سالاری است، افزود: ما معتقدیم که در انتخابات نباید با صندوق قهر کرد. دو دسته قهر می کنند، اول کسانی که اصل نظام را قبول ندارند و دوم کسانی که مأیوس و دلسرد هستند و با غیبت نارضایتی خود را نشان می دهند. ما به هیچ وجه جزء دسته اول نیستیم و براندازی را محکوم می کنیم و آن را میسر هم نمی دانیم. مثل دسته دوم هم آن قدر نا امید نیستم که نشود کاری کرد.

خاتمی با طرح این سوال که «اگر بر فرض علی رغم مخالفت ها فردی به عنوان رئیس جمهور رأی بیاورد، می‌تواند کار کند؟»، گفت: یعنی توقع هست به صورت اپوزسیون درون نظام جمهوری اسلامی باشد یا رئیس جمهوری؟ و اصلا قادر است در صورت کارشکنی یا مخالفت نهادها و دستگاه ها و ... کاری برای مردم بکند؟ اکثریت آنان که می گویند بیایید می خواهند وضع زندگیشان و اوضاع نابسامان کشورشان بهبود یابد اگر همه دستگاه ها همراه باشند چندین سال طول می کشد تا برسیم به نقطه ای که از آن بیرون رفتیم و کشور را دادیم دست دیگران. نه یک شبه تورم کم میشود و نه به سرعت روابطمان با دنیا خوب می شود. نهایتاً متهم می شویم به ناتوانی و مردم هم طلبکار می شوند.

وی تصریح کرد :خوشحال شدم وقتی جناب آقای هاشمی گفتند که حاضرند بیایند. جناب آقای هاشمی از ارکان انقلاب و نظام هستند و نقش ممتازی قبل و بعد از انقلاب و در شکل گیری و استحکام نظام و جمهوری اسلامی داشته اند و هزینه سنگینی نیز پرداخته اند. علاقه امام به ایشان بر همه روشن است. ایشان برای برون رفت از بحران ها نقش محوری داشته اند در جنگ، در ساختن کشور و بعد از جنگ، آن هم کشوری که ویران شده بود. مردم بزرگواری که سخاوتمندانه جان و مال و عزیزان خود را برای دفاع از انقلاب و میهن در طبق اخلاص گذاشته بودند توقع داشتند بعد از جنگ کشور ساخته شود و زندگی مردم امن و روبراه گردد. آقای هاشمی در چنین وضعیتی پا به میدان گذاشتند.

خاتمی در پایان بار دیگر به بیان اوصاف هاشمی از دیدگاه خود پرداخت و گفت: هاشمی یک سرمایه است و بدون تردید از جمله افرادی که به حقوق و حرمت مردم ایمان دارد و از آن دفاع می کند و نیز خواستار عدالت در جامعه است و نیز آمدن ایشان یقیناً دیدگاه بین المللی را نسبت به ایران تعدیل می کند و همین باعث گشایش یا کم شدن تنگناها می شود و نیز ایشان طرفدار فضای باز برای همه جریان ها و مدافع تشکل ها و بخش خصوصی است علاوه بر آگاهی تجربه گران قیمت ایشان در مدیریت کشور و آمادگی همه نیروها و حتی جناح ها برای همکاری با ایشان خود مزیت بزرگی برای ایجاد دولتی منطق گرا، کاردان و مفید است. مطالبه مردم هم لااقل بسیاری از آنان که به من دسترسی دارند این است که یا من یا جناب آقای هاشمی باید بیایید و مطمئن هستم که اگر همه بخواهیم و همه دستگاه ها کمک کنند آمدن هاشمی به معنی برد همه است و خدا کند چنین شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    خدا کند که بیاید...
  • سید EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    پیش یه سوی ایرانی آباد و عزتمند با رای 30 میلیونی هاشمی ...
  • بدون نام GB ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    "ایشان طرفدار فضای باز برای همه جریان ها و مدافع تشکل ها " اقای خاتمی بدونید افرادی در زمان هاشمی زندگی کردند میدونند این حرفها چقدر خنده داره و جوانان چیز زیادی نمیدانند
  • معلم IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    اقای هاشمی از ستون های انقلاب هستند انشاالله احساس تکلیف کرده و در انتخابات حضور یابند. با توجه به جامعه اماری که من در یکی از محرومترین مناطق ایران دارم که شامل همه نوع سلیقه و تحصیلات وافراد غنی و فقیر می باشد اکثرا خواستار حضور ایشان بوده هرچند با توجه به وضیعت بغرنج اقتصادی و سیاسی امیدی برای بهبود شرایط در کوتاه مدت نیست
  • بانوی ایرانی... IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    خدا کند که بیایی...
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    بگیر بگیرای هاشمی یادتون رفته؟؟ از کی هاشمی شده روشنفکرو اصلاح طلب؟؟!! مردم واقعا حافظه ی ضعیفی دارن یادتون نیست مملکت رو کرده بود امنیتی؟؟
    • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
      4 0
      عزیز من آدمها تغییر میکنن. مردم حافظه ضعیفی ندارند. اتفاقا خوب همه چیزو یادشونه، اما باید ببینی الان اعتقادات ایشون به چه صورته؟ شما خودت از 20 سال پیش تا حالا تغییر نکردی؟ که اگر نکردی اشتباه کردی. آدمی در مسیر تکامل قدم بر میداره. آقای هاشمی هم دقیقا همینطوره. ضمن اینکه کنار بودن از قدرت باعث شده آقای هاشمی بهتر به کارنامه خودش و اشتباهاتش فکر کنه. شک نکن که در شرایط کنونی هاشمی بهترین گزینه برای همه مردمه
  • نعمت IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    سلام بر خاتمی ، درود بر هاشمی
  • بدون نام FR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است
  • شایان IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    آقای خاتمی کاش خودت میومدی...کاش
  • حميد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    هاشمي كهنه مردي است با تدبير و اميد همه دلسوزان ايران به اوست و فقط اوست كه در اين شرايط كشور مي تواند تندخو ها و تند رو ها را نا اميد كند .اي كاش كه بيايد.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    9 0
    فکر کنید . . . هاشمی رئیس جمهور و خاتمی معاون اول . . . خیلی حال میده
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    9 0
    امیدوارم ی اصلاح طلب شجاع و نترس بیاد که ی تحول اساسی ایجاد کنه با شعار ازادی
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    8 0
    روزگار غریبی است بر خلاف اکثر جوامع بشری آرزو میکنیم به عقب برگردیم . من هم همینطور امیدوارم هاشمی یا خاتمی مجددا حتی با تفکرات 20 سال قبل برگردند.
  • علي IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    87 4
    آقاي هاشمي 3 روز ديگه فرصت هست تا دير نشده بسم الله بيا جلو مطمئن باش مردم هم کاري که از دستشون بر بياد رو انجام ميدن قول ميدم با راي بالايي راي مياريت شما براي اين انقلاب زحمت کشيديد حالا نبايديد با حرف کساني که مي گن نبايد ثبت نام کنيد منصرف بشيد
  • منبع موثق IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    0 3
    همه اش بازیه ! هیچ کدوم نمیان نه خاتمی نه هاشمی بلکه برگ برندشون پزشکیانه که به موقع رو می کنن!!!!!