تا 12:30 دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 112 نفر ثبت‌نام کردند.

سید صادق روحانی: به گفته حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در روز دوم و تا ساعت 12 و نیم 37 نفر ثبت نام کرده‌اند که با احتساب 75 نفری که روز پیش ثبت نام کردند مجموعا 112 نفر خود را در قد و قواره ریاست جمهوری اسلامی ایران دیده‌اند برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
امروز بر خلاف روز گذشته(ایــنــجــا) آنچنان مورد استقبال چهره‌های سیاسی قرار نگرفت و تنها چهره مطرحی که تا قبل از ظهر نامزدی خود را رسما ثبت کرد حسن سبحانی نماینده ادوار گذشته مجلس بود.( ایــنــجــا) وی پس از ثبت نام گفت: بنده برنامه دولت قانون را با گفتمان اصولگرایی و بر مبنای قانون اساسی در اختیار ملت بزرگ ایران می‌گذارم. تا اقتصاد را که یکی از برنامه‌های دولت قانون است عاری از ربا کنم.
امروز همچنین سید صولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت:کاندیداها می‌توانند علاوه بر تبلیغات در رسانه ملی از استادیوم‌های ورزشی نیز استفاده کنند.وی در خصوص تمهیدات فراهم شده برای رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور نیز گفت: وزارت کشور با وزارت امورخارجه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته است و در فرصت مقرر انجام خواهد شد.
اما در جمع 37 نفر دیگری که ثبت نام کردند افرادی بودند که خواب دیده بودند یا استخاره کرده بودند که بیایند. نخستین زنی هم که ثبت نام کرد با همسرش آمده بود.
یکی از افرادی که امروز مهمان وزارت کشور بود گفت که من قبلا از این‌که به اینجا بیایم، از خدا خواستم برای این‌که به طور قطعی در این میدان باشم به من نشانه‌ای نشان دهد، من هم استخاره کردم و بعد از آن خواب دیدم و به این نتیجه رسیدم که باید بیایم.
اکبر مهمان دیگر امروز ستاد انتخابات درباره کابینه‌اش گفت: قالیباف را وزیر کشور، حداد عادل را معاون اول،‌احمدی نژاد را وزیر مسکن وشهرسازی و فتح‌الله زاده را وزیر ورزش خواهم کرد.
اولین زن داوطلب شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راضیه امیدوار بود. وی که 46 سال سن داشت خدمت به مردم و تلاش برای بهبود اوضاع کشور را از جمله اهداف خود برای کاندیداتوری اعلام کرد.امیدوار پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خود را رجل سیاسی مذهبی می‌دانید، ‌گفت که به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهم.(ایــنــجــا)
کاندیدایی که خواست نامش فاش نشود
کاندیدای دیگری که نامش را معرفی نکرد گفت، بیکار هستم و آمده‌ام معضلات را حل کنم و هیچ سمتی هم به آقای هاشمی و اسفندر رحیم‌مشایی نخواهم داد هر چند که راه هاشمی را از مشایی را جدا می‌دانم.
همچنین فرد دیگری که خود را دواطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌دانست،در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 31 سال و سه ماه سن دارم دانشجوی رشته زبان انگلیسی هستم و فقط با العالم و پرس‌تی وی صبحت می‌کنم.
مدرک مهم نیست ادراک مهم است
یک داوطلب که متولد سال 63 بود به خبرنگاران گفت: می‌خواهم فوتبال را به عنوان یک شغل جا بیاندازم. وی همچنین در پاسخ به این سوال که مدرک تحصیلی شما چیست،اظهارکرد : مدرک مهم نیست ادراک مهم است.
در ادامه خبرنگاران سوالات دیگری از بحث‌های سیاسی از او پرسیدند که وی، پاسخ داد: نمی‌شود که یک سیاستمدار همه چیز را بگوید. وی هم چنین اظهار کرد: می‌خواهم غنی‌سازی اورانیوم را به صورت چراغ خاموش ادامه دهم.
سیاستمداری هستم که خیلی وقت است پشت پرده مانده
ستار غفاری جوان 29 ساله ای است که از تبریز برای ثبت نام با اتوبوس به تهران آمده و معلول جسمی است.  وی می‌گوید: با شعار "خونی تازه در رگ های ایران" به میدان آمدم. احساس کردم ایران به من نیاز دارد. غفاری که رشته نرم افزار در دانشگاه خوانده است، تاکید کرد: من سیاستمدار مطرحی هستم که خیلی وقت است پشت پرده مانده‌ام و می‌خواهم خودم را مطرح کردم.
کابینه « فیفتی – فیفتی»
دومین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. ثریا ملک زاده 52 ساله پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من فوق لیسانس بهداشت دارم و مدرک دکتری را از مالزی گرفتم و آمده ام که بگویم زنان هم حضور فعال دارند. وی وعده داد که اگر رئیس جمهور شود در کابینه‌اش "فیفتی فیفتی" استفاده خواهد کرد و اعضای کابینه‌ او 50 درصد زن و 50 درصد مرد خواهند بود.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور هاشمی را در کابینه‌اش نمی‌گذارد
امروز محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور هم برای ثبت نام به وزارت کشور رفت. وی با بیان اینکه من در انتخاب رقیب ندارم و تا آخر ایستاده ام، مهمترین دغدغه و اهدافش را برای حضور در انتخابات رشد و تعالی جایگاه مردم ایران در صحنه بین المللی عنوان کرد. (ایــنــجــا)
رای‌گیری الکترونیکی نداریم
 امروز همچنین صفرعلی براتلو به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان تهران منصوب شد. امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نرم‌افزاری برای انجام کلیه فرآیندهای انتخاباتی به صورت رایانه‌ای طراحی شده است، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری 23 فرآیند و در انتخابات شوراهای شهر و روستا 26 فرآیند وجود دارد که این فرآیندها به 3 دسته کلان تقسیم می‌شود. رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد تعداد شعبه‌هایی که فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در آنها صورت می‌گیرد، گفت: تنها در حدود 1000 شعبه فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر وجود خواهد داشت و در شهرستان‌ها نیز رای‌گیری الکترونیکی را نخواهیم داشت.(ایــنــجــا)
داوطلب دهه هفتادی
سجاد اکبری متولد 1370 و دارای مدرک کاردانی امداد و سوانح هم به وزارت کشور آمد. سجاد در پاسخ به خبرنگاران برای سخن گفتن در ابتدا گفت که آمادگی ندارم البته وی دقایقی بعد لب به سخن گشود و اظهار داشت: خیلی وقت است که قصد رئیس جمهور شدن دارم و به این موضوع فکر می‌کنم. وی افزود: البته من قانون اساسی را حفظ نیستم و قصد دارم که بعدا آن را مطالعه کنم.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    59 4
    از اتفاقایی که فقط در ایران میفته !!