دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، مطالب جالبی را درباره کتاب هایی که به تازگی خوانده، نوشته است.

استاد تاریخ دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:
«سالها پیش کتاب زن در شاهنامه اثر بنی صدر را دیدم. شگفت زده بودم که این چه کتابی از بنی صدر است. تا این که هفته قبل که در منزل آقای غلامرضا سحاب بودیم، آقای دکتر صفی نژاد هم حضور داشت. وی گفت که یک زن فرنگی به ایران آمد و همسر آقای جمشید بهنام که در موسسه مطالعات اجتماعی در تهران بود شد و پایان نامه در باره زن در شاهنامه نوشت و از ایران رفت. سه نسخه از این پایان نامه آماده شده بود که روی میز دکتر صدیقی بود. این سه نسخه دست بنی صدر افتاد و کتاب را به نام خودش چاپ کرد... واقعا دلم می خواد این قصه روشن بشه. چون تایید ایشان به عنوان یک رئیس جمهور اون هم اولین رئیس جمهور برای ایران مهم بود.
عضو فعال وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش با اشاره به انتشار کتاب خاطرات آیت الله رضا استادی نوشته است:
«بخشی از خاطرات آیت الله استادی را که مربوط به عضویت ایشان در شورای نگهبان بود نگاه می کردم. ایشان دو دلیل برای کناره گیری خود بیان کردند. یکی این که هر فردی که عضویت شورای نگهبان را می پذیرد باید درس و بحث قم را به مقدار زیاد تعطیل کند. اما دلیل دوم ایشان خواندنی است که نوشته اند: دلیل و جهت دوم که به دوستان گفتم و الان هم همین عقیده را دارم ـ اگرچه خیلی ها مخالف آن هستند ـ این است که رد و قبول صلاحیت کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری نباید با شورای نگهبان باشد. مسأله انتخابات یک مسأله سیاسی و سخت است و به طور طبیعی تنش هایی به دنبال خود دارد و در نهایت به جایگاه رفیع این شورا لطمه وارد می کند. ...»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    افرین
  • من IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    فقط مي تونم بگم شركت نمي كنم.
    • ما IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      9 110
      اتفاقا اگر این بار حضور تک تک ما رقم بخورد می توانیم نتیجه انتخابات را غیر قابل پیش بینی کنیم هیچ وقت تحریم و عدم حضور کارساز نبوده و تنها خود را از این حق محروم کردیم. رای ما دکتر روحانی
    • عدل IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
      15 45
      شرکت میکنیم و نام هاشمی را مینویسیم
  • شهرام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    من حتما به حسب وظیفه ملی و شرعی و حق خود برای انتخاب شرکت می کنم
  • بدون نام GB ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    45 4
    فقط دلم از این می سوزه که الان سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهره و یک عده فقط و فقط و فقط به خاطر منافع شخصی و قدرتشون در این دنیای فانی با احساسات ، شعور و همه چیز این مردم که این همه شهید دادن برای خرمشهر و خرمشهرها بازی می کنن و ...