سیدمحمد حسینی روز شنبه در شانزدهمین نشست معاونان اجتماعی پلیسهای تخصصی و انتظامی کشور می گوید سختگیری بی مورد برای کنترل جامعه درست نیست و سخت گیری بی جا فعالیتهای زیرزمینی را ترویج می کند.

وزیر ارشاد می گوید ممکن است هزار نفر در یک سالن جمع شوند جشنی را برگزار کنند اما اگر بخواهیم به این جشنها سختگیری کنیم آنها را تبدیل به محفل خصوصی می کنیم که می تواند در آن بی بند و باری رخ دهد. اگر می خواهیم مروج بی فرهنگی نباشیم نباید نگاه انسدادی داشته باشیم.
او ادامه می دهد فعالیت فرهنگی ما نباید مروج بی بند و باری باشد ونباید در اقدامات فرهنگی بی عفتی و خشونت را رواج دهیم و کسی نمی تواند به اسم آزادی در فیلم، کتاب یا آثار فرهنگی قانون گریزی را ترویج دهد. ما نباید فقط دیده بان باشیم و باید پیشگیریهای لازم را انجام دهیم.
او اضافه می کند فعالیت فرهنگی نباید تنها جهات منفی و سلبی باشد و امروز جامعه ما به گونه ای است که اوقات فراغت در آن زیاد است. بیکاری و وقت آزاد می تواند مشکل زا باشد و افکاری را به فکر جوانان بیاورد.
حسینی با تاکید بر جلوگیری از افراط و تفریط در جامعه گفت:باید مشخص شود که به برخی جرایم همانند شرب خم، قتل، دزدی، تجاوز و تعدی چگونه در آثار هنری و سینمایی پرداخته شود افزود: برخی می گویند که این صحنه ها حذف شود که نمی شود چرا که واقعیت این است که این موارد در جامعه وجود دارد و نمی توان آنها را نادیده گرفت. البته نباید ما نیز این موارد را عادی سازی و ترویج کنیم، باید پرداختن به این مسایل هشدارگونه باشد.
صحبت های حسینی و انتقاد ضمنی او از سختگیری ها در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی دیروز و در همايش سراسري مسئولان و رابطين انصار حزب‌الله كشور گفته بود "وزارت ارشاد جايگاه حكومتي ديگري است كه مهيا‌ساز بستر فساد است؛ يك نمونه آن پخش مستقيم مسابقات فوتبال درسينماها به شكل مختلط بود كه شاهد وقوع صحنه‌هاي فجيعي درآن بوديم درموقع رد و بدل شدن گل دختران و پسران يكديگر را در آغوش مي‌گرفتند يا روي سن نمايش مي‌رفتند و مي‌رقصيدند.آقاي شمقدري درحالي به عملكرد ناجا درباره منع حضور مختلط دختران و پسران اعتراض داشت كه بعد از تفكيك سالن‌هاي نمايش توسط ناجا حضور افراد در اين سالن‌ها تقريبا به صفر رسيد! "
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =