رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان، از دستگیری تعداد 9 فرد ،که از طریق رمالی و دعانویسی در شهرستان اهواز اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی حاتمی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی براینکه چند نفر با انجام رمالی و فال گیری اقدام به اغفال زنان و دختران نموده و مبالغ هنگفتی را از آنان دریافت می نمایند، که رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تحقیقات گسترده پس از شناسایی تعدادی از این کلاهبرداران، با هماهنگی مقام قضایی در چند عملیات غافلگیرانه تعداد 9 نفر را دستگیر کردند.


رئیس پلیس اطلاعات استان تصریح کرد: در بازرسی از منزل این متهمان مقداری آلات و ادوات رمالی و دعا نویسی، تعداد زیادی برگ های دعانویسی را که از این طریق افراد ساده لوح و خرافاتی را فریب می دادند کشف و ضبط کردند.


وی گفت: متاسفانه بیشترین مشتریان این کلاهبرداران، زنان و دختران ساده اندیشی بودند که انتظار رفع مشکلاتشان را از این طریق داشتند.


این مقام انتظامی در ادامه افزود: متاسفانه مشاهده می شود کلاهبرداران از سادگی مردم سوء استفاده نموده و با اظهاراتی مثل خبر از آینده ، دعا برای خوشبختی ، باز شدن بخت و ... مخاطبان خود را فریب داده و برای دعا نویسی و رمالی مبالغی را از افراد دریافت می کنند که لازم است مردم در این رابطه هوشیارانه تر عمل کرده و با توکل به خدا در مصائب و مشکلات ، فریب ادعاهای اینگونه شیادان را نخورند.


سرهنگ علی حاتمی در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =