ایسنا نوشت:

معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات مربوط به شرایط بهره‌مندی مشمولان و سربازان متولد سال 72 و قبل از آن را از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری والدین‌شان تشریح کرد.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر تمدید مهلت بهره‌مندی مشمولان و سربازان متولد سال 72 و قبل از آن، از کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد، معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا وی در این باره گفت: شرط بهره‌مندی از این کسرخدمت‌ها در درجه اول شامل مشمولان یا سربازان متولد سال 72 و قبل از آن که وارد غیبت نشده و وضعیت خود را مشخص کردند، می‌شود.

واعظی‌نژاد ادامه‌داد: بر اساس این مصوبه، آن دسته از مشمولان متولد سال 72 و قبل از آن که تا پایان سال 90 وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده یا هر نوع درخواستی اعم از درخواست اعزام، انواع معافیت و ... را در دفاتر پلیس + 10 ثبت کرده و اعزام آنان به دلایل قانونی و با مجوز سازمان وظیفه‌عمومی ناجا به سال 91 و پس از آن موکول شده باشند، می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ملاک بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری، ثبت مدارک این کسرخدمت در دفاتر پلیس+ 10 نیست، تصریح‌کرد: به هر حال هر یک از متولدان سال 72 و قبل از آن قطعا تا پیش از پایان سال 90 درخواستی پیرامون "وضعیت سربازی" خود را در دفاتر پلیس + 10 به ثبت رسانده‌اند و در این میان تنها افرادی نمی‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند که پس از فراغت از تحصیل یا رسیدن به سن مشمولیت، هیچ‌گونه درخواستی اعم از اعزام، دریافت معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت و ... را تا پایان سال 90 ثبت نکرده باشند.

وی با بیان اینکه این قانون برای متولدان سال 73 و پس از آن اجرایی نیست، به ایسنا گفت: بنابراین مشمولان و سربازان متولد سال 72 و قبل از آن که وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده باشند، چه در حال حاضر دارای معافیت تحصیلی بوده و چه مشغول خدمت باشند، می‌توانند با ارائه مدارک خود، نسبت به بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری والدین خود اقدام کنند.

واعظی‌نژاد اضافه‌کرد: به عنوان مثال اگر فردی متولد سال 72 و قبل از آن بوده و در حال حاضر دارای معافیت تحصیلی باشد، درخواست معافیت تحصیلی وی پس از فراغت از تحصیل یا به وسیله خودش یا از سوی آموزش و پرورش و دانشگاه تا پایان سال 90 در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده، بنابراین این فرد می‌تواند در صورت دارا بودن کسرخدمت، از آن استفاده کند.

همچنین روز چهارشنبه سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از تمدید مهلت بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری برای مشمولان متولد سال 72 و قبل از آن خبر داده و گفته بود که بر اساس تصمیم ستادکل نیروهای مسلح و با توجه به این که امکان بهره‌مندی از کسرخدمت‌ها تا پایان سال 90 وجود داشت، در بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که عده‌ای از افرادی که کسرخدمت خود را دریافت کرده بودند، به علت اشتغال به تحصیل، امکان استفاده از آن را نداشتند که در همین راستا تصمیم بر این شد تا کسر خدمت‌های مربوط به فرزندان جانبازان، رزمندگان و آزادگان که متولد سال 72 و قبل از آن هستند، تمدید شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه این طرح برای آن دسته از سربازان متولد 72 و قبل از آن که در حال حاضر مشغول خدمت در یگان‌های نظامی هستند نیز قابل اجراست، افزود: این دسته از سربازان می‌توانند مدارک خود را به یگان محل خدمت خود برده و از کسر خدمت‌های مربوطه استفاده کنند.

کمالی درباره آن دسته از مشمولان متولد سال 72 و قبل از آن که کسرخدمت‌های ایثارگری شامل حال آنان می‌شده اما در حال حاضر به علت اشتغال به تحصیل، آن را دریافت نکرده‌اند نیز به ایسنا گفت: والدین این افراد می‌توانند با مراجعه به رده‌های خدمتی خود و دستگاه‌های مربوطه، نسبت به دریافت مدارک کسرخدمت فرزندانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زمانی برای مراجعه این افراد برای دریافت کسرخدمت در نظر گرفته نشده است، خاطر نشان کرد: واجدان شرایط که به سربازی اعزام نشده‌اند، می‌توانند هر زمانی که قصد اعزام به سربازی را داشتند، درخواست و مدارک خود را در دفاتر پلیس +10 ثبت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه حداکثر این کسر خدمت‌ها تا 9 ماه است، به ایسنا گفت: مشمولان متولد پس از سال 72 امکان استفاده از این کسر خدمت را ندارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    62 33
    الان من که متولد 70 و دانشجو هستم و 3 ترم دیگه از دانشگام باقی مونده و پدرم 24 ماه خدمت در جنگ داشته و کارت ایثارش رو گرفته چیکار باید کنم؟
    • مجید US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      29 9
      طبق گفته ایشوم شامل حال شما می شه اما امروز تا اون روز که تموم کنی دانشگاه رو 1000 بار حرفا عوض می شه
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      40 7
      سریع مرخصی بگیر یا انصراف بده برو پیگیر شو و معافیتتو بگیر و دانشگاه همیشه هستش داداش
    • علي US ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      21 7
      شما به پدرت بگو كه بره به يگاني كه زمان جبهه اونجا بوده و گواهي كسر خدمتتو بگيره و بعدش هر وقت كه دانشگاهت تموم شد و خواستي بري خدمت برو ثبتش كن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    9 14
    با این حساب تکلیف افرادی که سال 91 درخواستشون رو مطرح کردن و در جا هم به خدمت اعزام شدن! و متولد سال 72 و قبل هستن چی هست؟ اقا خدایی زور داره ... طرف الان داره توی داشنگاه درس میخونه بتونه کسر خدمت بگیره و ما که داریم خدمت میکنیم نتونیم!...
    • مهدي A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      6 6
      شما هم ميتونيد استفاده كنيد خبرو بد فهميدي
    • مهدي A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      8 9
      اگه سرباز باشيد و اضافه خدمت دفترچه اي نداشته باشيد ميتونيد استفاده كنيد يعني به دليل قانوني تا پايان سال 90به خدمت اعزام نشده باشيد
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    7 7
    با سلام. همانطوری که مستحضر هستید تا برج 2 سال 91 فکر کنم 16 برج دو کسری خدمت ایثار گری رو ثبت میکردند. پس این قانون باید شامل افرادی که تا برج دو 91 دفترچه رو ارسال کردند نیز بشود. لطفا پیگیری نمایید. ممنون
  • یوسف IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    30 4
    این چه قانونیه که برای معافیت ایثارگری نوشته میشه و هرچند وقت یکبار تغییر میکنه.
  • مجید US ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 6
    چرا هرکی که پدرش جبهه داره رو نمی گذارید استفاده کنن؟ مگه چندتا پدر هست که سابقه جبهه دارن؟ دیگه نسل اون ها هم داره تموم می شه من خودم سال 86 رفتم دانشگاه پس تو همون زمان برای من معافیت تحصیلی صادر شده سال 89 رفتم 13 ماه و 6 روز کسری ثبت کردم تو برگه سبزمم هست تاریخ 2/91 پست کردم 1/4/91 اعزام شدم 24/11/91 باید ترخیص می شدم نامه ترخیصیمم زدن اما سر تاریخ گفتن تو سرباز 91 هستی نمی تونی بری الان باز اومدن می گن اونایی که قبل 90 ثبت کردن و معافیت داشتن می تونن استفاده کنن 3 ماه و خوردیی اضاف خدمت کردیم حالا می ریم می گیم آقا مارو ترخیص کنید می گن دستورالعل نیومده آخه ه ه ه ه برادر من چرا جووون مملکت رو اذیت می کنی؟ چرا نمی گذارید ترخیص شیم آخه ؟
  • امین A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 12
    آقا یه سوال: پدر من 5 درصد جانبازی داره چیزی کم میشه ازخدمتم؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    99 11
    سربازی یک قانون قدیمی و غیرمنطقیه که باید هرچه سریعتر از زندگی جوانان حذف بشه. هیچ سودی براشون نداره و فقط هدر دادن عمره.
  • رضا A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    14 4
    من الان در حال خدمتم.قبل از 90دفترچه پست کردم اما 91دانشگاه قبول شدم.اومدم خدمت.پدرم سابقه جبهه داره پرونده اش هست اما89رفتم کسری بگیرم بهم ندادن گفتن باید آموزشی رفته باشی.الان غیبت هم ندارم متولد68هستم درحال حاظرمیتونم کسری بگیرم و استفاده کنم؟این بی انصافی و بی عدالتیه ماکه دم ازمولا علی میزنیم.همه دوستان استفاده کردن چرا من نتونم.پدرمن هم در دوران جنگ حضورداشته..چیکارکنم؟؟؟
  • مختار IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    12 3
    سلام خداییش یه کم مبهمه من متولد 69 هستم الام تازه لیسانس گرفتم چون دانشگاه دولتی هم یه ضرب قبول شدم دیگه درخواست اعزام و .. نکردم یعنی خود اموزش و پرورش و دانشگاه این کار رو کردند ؟ 21 ماه ایثارگری چقدر کسر خدمت داره؟
    • مهدی DE ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      9 4
      7 ماه داره. منم پدرم 21 ماه ایثارگری داره 7 ماه دادن
    • سلمان زارع A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
      1 2
      سلام من اسفند 89 كسري خدمتم را گرفته ام .مدت كسر خدمتم 12 ماهو 18 روز است و مدركم ليسانس است .چند ماه از اين كسري مي توانم استفاده كنم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    9 4
    سلام. از اونجایی که سال 90 قانون تغییر کرده بود! و سن مشمولیت رو ورود به 19 سالگی میدونستند! متولدین 72 اگر هم که دفترچه پست میکردند برگشت میخورد و مجددا باید پست میکردند تا وارد سن 19 سالگی بشند یعنی اول فروردین 91 اما قوانین به صورت اتفاقی تغییر کرد! ... و سن مشمولیت به 18 سالگی برگشت .. لطفا پیگیری نمایید تا متولدین 72 نیز بتوانند از این کسر خدمت استفاده کنند.
  • بابک A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    17 5
    باسلام. یک کلمه ؟کسری شامل اونایی میشه که کسری رو ثبت نکردن؟(بنده لیسانس و22ماه پدرم سابقه جبهه داره ) وخودم سرباز واعزامی آبان سال91 هستم.؟
  • بابک IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    15 2
    باسلام لطفا به خاطر انتخابات مسئولان نظام وظیفه شایعه نکنید اگه کسر خدمت میدید صراحتا بگویید؟.با کلمات بازی نکنید
    • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      9 2
      برادر من طرف به صراحت گفته دیگه تو سایت نظام وظیفه هم هست. تا نبود هممون میگفتیم 1 روز هم بدن خدا رو شکر الان یکی میگه چرا 13 ماه من شد 9 ماه یکی دیگه میگه چرا با الفاظ بازی میکنید و ... بابا اینا نظامی هستن 1 دفعه میبینی میزنن زیر حرفاشون اگر زیاد برین رو اعصابشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ایمی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      7 0
      داش ما که تو سایت نظام وظیفه همچین خبری ندیدیم میشه شما لینک بدی؟! نظام وظیفه هم میگه هیچ ابلاغیه ای نیومده!!!
  • محمد A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    13 8
    سلام من در حال حاضر سربازم چندروزی اومدم مرخصی پدرم 6 ماه سابقه جبهه داره میخاستم بدونم چقدر از خدمتم کم میشه و چقدر کار گرفتن کسری طول میکشه باتشکر
  • حمید A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    12 3
    من امروز رفتم نظام وظیفه شهرمون گفتن هیچ ابلاغیه ای در این مورد دریافت نکردن؟ لطفا پیگیریکنید از کی ما می تونیم اقدام کنیم واسه کسر خدمت؟
  • 1 IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    12 1
    سلام این قانون فقط و فقط شامل حال کسانی است که تا قبل از سال 90 کسری خدمت رو ثبت کردن، یعنی کسی که قبل 90 دفترچه ارسال کرده و کسری خدمتشو در دفاتر پلیس +10 ثبت کرده و به دلایل زیادی از جمله قبولی در دانشگاه برگه اعزامشو باطل کرده و رفته دانشگاه. اگر جزء این دسته افراد نیستین این قانون شامل حال شما نمیشه. اما با شکایت به دیوان عدالت اداری میتوان نسبت به گرفتن حق امتیاز استفاده از کسر خدمت ایثارگران اقدام کنید. همین تمدید کسری هم توسط شکایت یک شخص مشمول به دیوان عدالت اداری صورت گرفته. لطفا کوتاهی نکنید. چون هیچ فرقی بین کسی که دانشجو بوده و نتوانسته از کسر خدمتش استفاده کند و کسی که کسری خدمتش را به خاطر قبولی در دانشگاه باطل کرده و از آن استفاده نکرده، نیست. قانون شامل حال دو نفر بوده و این دو نفر هر دو به دلیل اشتغال به تحصیل نتوانستند از کسری خدمت ایثارگران استفاده کنند. سایت دیوان عدالت اداری: http://www.divan-edalat.ir
  • مهدی A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    5 0
    منم شرایطم مثله مهرداد هست با این تفاوت که من دفترچه فرستادم آموزش هم دیدم 1 ماه هم تو شهره خودم خدمت کردم ولی چون ارشد قبول شدم الان درس می خونم به نظرتمن من چیکار کنم. لطفا راهنمایی کنین کسی مثله من هست و چیکار کرده
  • 1 IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    5 1
    سلام این قانون فقط و فقط شامل حال کسانی است که تا قبل از سال 90 کسری خدمت رو ثبت کردن، یعنی کسی که قبل 90 دفترچه ارسال کرده و کسری خدمتشو در دفاتر پلیس +10 ثبت کرده و به دلایل زیادی از جمله قبولی در دانشگاه برگه اعزامشو باطل کرده و رفته دانشگاه. اگر جزء این دسته افراد نیستین این قانون شامل حال شما نمیشه. اما با شکایت به دیوان عدالت اداری میتوان نسبت به گرفتن حق امتیاز استفاده از کسر خدمت ایثارگران اقدام کنید. همین تمدید کسری هم توسط شکایت یک شخص مشمول به دیوان عدالت اداری صورت گرفته. لطفا کوتاهی نکنید. چون هیچ فرقی بین کسی که دانشجو بوده و نتوانسته از کسر خدمتش استفاده کند و کسی که کسری خدمتش را به خاطر قبولی در دانشگاه باطل کرده و از آن استفاده نکرده، نیست. قانون شامل حال دو نفر بوده و این دو نفر هر دو به دلیل اشتغال به تحصیل نتوانستند از کسری خدمت ایثارگران استفاده کنند. سایت دیوان عدالت اداری: http://www.divan-edalat.ir
    • سرباز IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      11 1
      اگه دقت کرده باشین تو خط یازدهم نوشته :معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه ملاک بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری، ثبت مدارک این کسرخدمت در دفاتر پلیس+ 10 نیست،پس شامل تمامی افراد میشه و نیازی به ثبت نمی باشد
  • روزبه IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
    5 2
    دقت کنید! ای خبر را به کل فراموش کنید، چون دستورالعمل اجرایی که من خودم با چشمای خودم تو سازمان نظام وظیفه خوندم از زمین تا آسمان با متن این خبر فرق میکنه. این قانون شامل حال افرادی است که سابقه خدمت قبلی و ثبت کسری خدمت قبل سال 90 و انصراف به دلیل قبولی در دانشگاه داشتند و افرادی که برگه اماده به خدمت + ثبت کسری داشتند و به دلیل قبولی در دانشگاه برگه اعزامشونو باطل کردن، میشه. اگر جزء این دو دسته نیستین این قانون شامل حال شما نمیشه. فقط از طریق شکایت به اجرای این قانون به دیوان عدالت اداری میشه پیگیری کرد.
  • کامی A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    8 2
    من وقتی دانشگاه قبول شدم درخواست معافیت تحصیلی رو تو پلیس +10 ثبت نکردم! سال 86 بود... کسی هم چیزی بهم نگفت در این مورد. ممکنه مشکلی پیش بیاد برام؟!!!
  • میثم A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    11 12
    سلام .تو رو خدا یکی من و راهنمایی کنه.من بابام 21 ماه جبهه داشته.داداشم 7 ماه از خدمتش کسر شد و الان 5 ماه از کسری مونده میخواستم بدونم من میتونم استفاده کنم ؟؟؟؟؟
  • حمید A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    8 0
    سلام من اضافه دفترچه دارم چرامن نمیتونم ازسابقه ی جبهه پدرم استفاده کنم چرااضافه رانمیبخشند کسری خدمت استفاده کنم من دورازخانواده بامرخصی ماه یکی باهزینه های زیاد گرانی پدربازنشسته مستأجرم هستیم چیکارکنم؛من الکی غیبت نکردم کارمیکردم مشغول کارتو داروخانه شده بودم امدم خدمت اجباری تازه یادگرفته بودم توراخدااضافه دفترچه راببخشیدامثال من زیادهستند بتونیم ازکسرخدمت استفاده کنیم بخدا عدالتون اینه همه فقیربیچاره هابایدبیایندخدمت؛ بزاریدماهم استفاده کنیم ازکسرخدمت
  • امری A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    41 9
    سلام خسته نباشین پدرمن 20/9/67 تا 20/6/69 یعنی 21 ماه تو منطقه عملیاتی مهران خدمت کرده منم متولد 67 هستمو لیسانس گرفتمو الانم سربازمو به موقع هم برای سربازی اقدام کردم کسری شامل اون بازه خدمت پدرم میشه یا نه لطفا ج بدین مرسی
  • امین A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    41 11
    سلام پدر من بعنوان سرباز از سال 63 مدت 6 ماه در منطقه عملیاتی کردستان خدمت کرده و بقیه خدمتشو تو زاهدان بوده آیا فقط از همون 6 ماه که تو منطقه کردستان بوده میشه برای کسری استفاده کرد؟
  • جودو IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    37 3
    برای متولدین 74 که امسال اعزام به خدمت میشوند چرا کسری ایثارگری شامل نمیشود
  • حسینی IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    12 2
    سلام من سرباز آتش نشانی هستم، و پدرم دارای 29 ماه سابقه جبهه است این سازمان جهت دریافت کسری مرا به ارتش معرفی نمی کند، چگونه میتوانم کسری خود را دریافت کنم؟
  • مهران A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    28 5
    سلام من متولد73 هستم و28 ماه پدرم جبهه داره ومجروح هم هست والان 9 ماه هست که خدمت میکنم اخه این حقه چون سرموقع امدم شاملم نشه چرا فرق میزارید خواهش میکنم جواب بدید تکلیف ماچی میشه
  • مهران A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    25 4
    من 28ماه پدرم جبهه داره متولد73 هستم 9 ماه هیت خدمت میکنم این حقه شامل من نشه چرا فرق میزارید باید چیکارکنم لطفا جواب بدید
  • فضل اله A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 0
    من متاهل 30 ساله برج 1/91 به خدمترفتم به حساب اینکه اضافه خدمت بخسیده میشه ولی الان فهمیدم چه اشتباهی کردم که حرفهاشون را باور کردم نه بخششی توکاره نه کسر خدمت ثبت میشه نه تو استان خودمم شما اشتباه مرا نکنید
  • اخراجی از دانشگاه IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    پدرم 28 ماه جنگ بود توی سپاه چند ماه کسری داره..
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    13 3
    سلام من بابام سال 61تا 63 سرباز بوده نیروی هوایی مشهد بعد هشت ماه احتیاط اضافه بر سازمان خدمت کرده آیا شامل کسری میشه یا نه ؟
  • محمد A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    24 1
    چرا متولدین 73 نمیتوانند ازاین قانون استفاده کنند؟؟؟چرا؟چرا؟چرا؟؟
    • محمد A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
      5 5
      سلام،میخاستم بپرسم چرا متولدین 73 شامل طرح کسر خدمت نمیشن؟ ممکنه در آینده شامل بشن؟ ممنون میشم جوابمو بدین
  • سعادت A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    0 4
    سلام من پدرم جانباز 50 درصد و سابقه ی 17 ماه جبهه دارد و دو برادرم معاف شده اند و خودمم در بسیج فعالیت میکنم شرایط من برای معاف شدن یا کسری خدمت چه جوریه لطفا راهنمایی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منتظرم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • پیمان IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    21 0
    برای متولدین 73وبعد از ان هم کسری خدمت اعمال نمایند قانون باید برای همه باشد تا حق کسی پایمال نشود
  • حسین A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    4 0
    سلام.پدرم ترخیصی سال 1356 از لشکر 92 زرهی اهواز بود بعد سال 1359 بعنوان نیروی احتیاط به مدت 6 ماه به منطقه رفت آیا کسر خدمت شامل حال من میشود؟
  • علي A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    11 0
    سلام بچه ها اگه كسي اطلاعاتي راجع به كسري داره كمكم كنه.من سال 89 چهارده ماه كسري جبهه ي پدرمو گرفتم ولي ب علت ادامه تحصيل ب خدمت نرفتم.الان ك ب خدمت رفتم شنيدم قانون عوض شده.كسي ميدونه ايا من ميتونم از همه ي كسريم استفاده كنم يا فقط از هشت ماهش ميتونم استفاده كنم؟
  • reza IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    12 4
    من پدرم 43 ماه خدمت جبهه داره ولي چون متولد 74 هستم نميتونم استفاده كنم .اين انصافه خدايي.
  • عباس صباغی US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    8 2
    با سلام اینجانب دارای سابقه 63ماه حضور در جبهه با عضویت بسیجی هستم و فرزندم متولد 75 میباشد. آیا معافیت شامل حال ایشان میگردد یا خیر؟اگر جواب منفی باشد که این یک ظلم آشکار میباشد. این شرعی و قانونی نیست که عده ای بهره مند شوند و عده ای نشوند. از قدیم گفتن ظلم به سویه عدل است؟!!!
  • محمد A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    14 2
    چرا اين طرح شامل متولدين ٧٣نميشه؟؟؟؟؟؟؟چرا ؟؟؟چرا؟؟؟؟چرا؟؟؟خدارو خوش نمياد!!!!مگه باباي ما با باباي متولدين ٧٢چه فرقي داره؟؟؟زشته
  • سعید A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    10 2
    آیا ممکن است امسال این طرح شامل متولدین 73 شود؟
  • علی اکبر IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    10 7
    سلام کسری خدمت شامل متولدین73میشه یانه ممنون میشم جوابموسریعتربدید
  • پیام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    4 0
    سلام من رفتم دنبال کسری خدمت ولی یگانی که پدرم خدمت میکرد گفتش هنوز ابلاغیه سال 93 نیومده . هر وقت ابلاغ کردن بیاید.. لطفا بگید ابلاغیه کی میاد؟؟؟
  • احمد A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    13 2
    سلام من متولد8.1.73 هستم 19مهر تاریخ اعزامم هست پدرم 28ماه جبهه ای داره کسر خدمت شاملم میشه؟؟؟؟
  • hamed A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    14 1
    سلام خسته نباشید. ببخشید طرح کسره خدمت سربازی برای متولدین 73 چرا قابل اجرا نیست؟
  • موسی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    23 2
    باسلام،میخاستم بپرسم چرا متولدین 73 شامل طرح کسر خدمت نمیشن؟ ممکنه در آینده شامل بشن؟ ممنون میشم جوابمو بدین
  • امین A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 1
    سلام پدر من ۲۰ ماه خدمت حضور در جبهه و ۵ درصد جانبازی دارد .من خودم متولد ۷۴ هستم و چهار ماه خدمتم میخوایستم بدونم کسری خدمت امسال شامل ما هم میشوددیا خیر ممنون میشم جواب بدین.
  • اریا A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    6 1
    سلام یک سوال داشتم پدرمن خدمتشون در زمان جنگ تحمیلی بوده و ۲۴ ماه در کردستان بودند،ایا برای من کسری خدمت وجود داره یا نه ممنون میشم جواب بدین
  • نیما A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    2 1
    خدایی من متولد 1فروردین 73م چی ........
  • حميدرضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    11 2
    سلام پدر من همزمان با جنگ تحميلي در شرق كشور جنوب زاهدان و بيرجند خدمت كرده است از ١٨ اسفند ٦٥ تا ١٨ اسفند ٦٧ خودم هم متولد ١٣٦٩ هستم غيبت هم نداشتم ميخواستم بدونم آيا كسر خدمت شامل من مي شود يا نه؟ چون يك جا خواندم ٨٥ درصد مناطق عملياتي شاملم مي شود آيا صحت دارد يا نه؟ مچكرم از پاسخ شما
  • عليرضا A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    3 7
    سلام من متولد ٧٥ هستم و پدرم ٢١ ماه جبه رفته آيا كسرى خدمت شامل من ميشه ؟؟؟
  • محسن ابراهیمی A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    3 1
    سلام خسته نباشین....من پدرم24ماه منطقه چنگی خدمت کرده الان من متولد75هستم میخام بدونم کسری خدمت شاملم میشه؟؟؟؟ ممنون از راهنمایی تون
  • رضا A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    6 2
    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم امکان اینکه متولدین سال72به بالا هم امکان داره از کسری خدمت پدر برخوردار بشن ؟؟اگه امکان داره کی معلوم میشه؟؟
  • سعید A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    13 8
    سلام.پدر من سال 67 رفته سربازی به من کسری تعلق میگیره؟27 ماه
  • علی محمد نژاد DE ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 0
    من متولد 76هستم ایا ایثار گری کسری خدمت مربوطه شامل من میشود
  • امید A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    0 0
    من ک از الان هشت ماه سربازم و پدرم بیست ماه کسری داره و منطقه جنگی بوده و متولد ۷۵ام اونوقت شاملم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟