کاپیتان ایران به نتیجه گرفتن تیم ملی مقابل قطر خیلی خوش بین است.

سعید اکبری: جواد نکونام یکی از امیدهای ایران در میانه میدان برای بازی با قطر است. دیداری که همه از آن به عنوان یک مسابقه سخت یاد می کنند. حتی خود جواد هم می گوید: «این مهمترین بازی زندگی ورزشی ام است.» با همه این شرایط روحیه کاپیتان حسابی بالاست. او می گوید هر اتفاقی هم که بیفتد دلیل نمی شود که ایران از این بازی برنده خارج نشود. در گفت و گویی اختصاصی با نکونام درباره این بازی مهم حرف زدیم. دیداری که بدون شک نقش زیادی در سرنوشت ایران برای صعود به جام جهانی خواهد داشت.

*بازی حساس با قطر . این مسابقه چقدر برای تو ارزش دارد؟

بدون تعارف می گویم که این بازی یکی از حساس ترین مسابقه های زندگی ورزشی ام است.خیلی برایم اهمیت دارد.هم برای من و هم برای مردم و هم برای فوتبالیست های جوان.این مسابقه می تواند برای تیم ملی سرنوشت ساز باشد.امیدوارم نتیجه ای بگیریم که در نهایت به سود ایران تمام شود.

*ما یک بار دیگر هم با قطر و در همین مرحله بازی کرده ایم. آن بازی هم دقیقا همین شرایط را داشت و ما برای صعود باید آنها را شکست می دادیم...

برای من فرق می کند.آن موقع شاید درک این بازی ها سخت بود.اما الان شرایط کاملا متفاوت است.آنها از همه توانایی ها و امکاناتی که دارند برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند.

*چه امکاناتی؟

امکاناتی که در فوتبال هست. به نظر من بازی یازده به یازده است و ما سعی می کنیم در زمین کار را تمام کنیم و آنها را شکست دهیم.

*ولی کروش خلاف نظر تو را دارد. او گفته که بازی دوازده به یازده است. کروش داور را هم یار آنها حساب کرده است.

به هر حال احتمال دارد که این اتفاق بیفتد.البته در شروع بازی این طور نیست.حالا باید ببینیم که در طول بازی چه اتفاق هایی خواهد افتاد و آیا داور به ضرر ما سوت خواهد زد؟

*به عنوان کاپیتان تیم ملی که باید با داور حرف بزنی چه توصیه ای برای سایر بازیکنان داری؟

آرامش.مهمترین چیزی که باید داشته باشیم آرامش است.امیدوارم بچه ها در این بازی مهم،همگی این ویژگی را داشته باشند.ما باید به فکر بازی خودمان باشیم.چون نمی توانیم کاری بکنیم.اگر داور سوتی بزند دیگر تصمیمش عوض نخواهد شد و ما نمی توانیم نتیجه را برگردانیم.باید این موضوع را فراموش کنیم و آنقدر خوب باشیم که کار ما به اعتراض به داور کشیده نشود.

*به نظر تو آیا قطری ها از لحاظ فنی این قدرت را دارند که مقابل ایران قرار بگیرند؟

تیم آنها خوب است.فکر می کنم آنها نسبت به قبل منسجم تر و با انضباط تر بازی می کنند. ولی این دلیل نمی شود که مانع از پیروزی ما شود.ما تمام تلاشمان را می کنیم تا فکرمان را برای این بازی متمرکز کنیم.

*بازی در دوحه با آن شرایط آب و هوایی تا چه اندازه می تواند سخت باشد؟

شرایط آب و هوایی واقعا برای ما سخت است، اما ما در همین آب و هوا یک اردو خوب داشتیم و تمرینات خوبی را در این اردو پشت سر گذاشتیم. آماده ایم که انشالله بازی خوبی را در قطر ارائه کنیم. ما هم مقداری با شرایط آب و هوایی آشنا هستیم و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بازی رخ دهد.

*به عنوان کاپیتان تیم ملی چه توصیفی از این بازی داری؟ فکر می کنم باید 90 دقیقه مردانه بجنگیم...

ببینید ما برای رسیدن به هدف مان سه تا 90 دقیقه داریم. 90 دقیقه اول مهم ترین قسمت آن است. فکر می کنم با پیروزی در این 90 دقیقه نصف بیشتر راه را طی کرده ایم و امیدوارم که در پایان 90 دقیقه خوب را پشت سر گذاشته باشیم. ما باید از دقیقه اول مرد و مردانه و با تمام وجود حیثیت خود را در میان بگذاریم تا انشالله تیم به پیروزی برسد.

*تو این انگیزه و این قدرت جنگندگی را در چهره بچه ها می بینی؟

تا به حال در تمرینات چنین بوده است. امیدوارم که این انگیزه کم نشود و قطعا هر چه به بازی نزدیک می شویم بیشتر هم خواهد شد. انشالله که بتوانیم به نتیجه مورد نظرمان برسیم.

*در این چند روز به عواقب شکست احتمالی تیم ملی هم فکر کرده ای؟ اگر ببازیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

یک طرف قضیه همیشه باخت است اما من بیشتر به پیروزی فکر می کتم تا نتیجه دیگری.

*آیا این درست است که ما بگوییم اگر در این مسابقه شکست بخوریم فوتبال تمام شده است؟

نه. مگر تیم ملی ایران تا به حال چند بار به جام جهانی صعود کرده؟ ما برزیل، آرژانتین، انگلیس و ایتالیا نیستیم که در همه دوره ها در جام جهانی حضور داشته باشیم. زندگی ادامه دارد، فوتبال ادامه دارد و باید راه مان را ادامه دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی برای فوتبال ما رخ خواهد داد.

*در آستانه این دیدار حساس برای مردم چه پیغامی داری؟

ما 90 دقیقه پیش رو داریم و شاید در این زمان فقط به یک چیز احتیاج داشته باشیم، دعا، دعا و دعا. ما هم تلاش خودمان را می کنیم تا نهایتا همه در پایان بازی خوشحال باشیم.

*ناراحت نیستی که تیم ملی در این شرایط قرار گرفته؟ شاید مردم توقع داشتند که این بار راحت تر به جام جهانی برسیم.

به چه دلیلی باید راحت تر می رفتیم؟

*با توجه به گروه بندی که داشتیم.

مگر ازبکستان تیم ضعیفی است؟ مگر کره ضعیف است؟

*به هر حال دید عمومی چیز دیگری است.

دید عمومی تیم ملی ازبکستان را با ازبکستان چند سال قبل مقایسه می کند، نه این تیمی که واقعا یکی از بهترین تیم های آسیاست. در جام ملت های آسیا هم این مسئله را دیدیم. باید واقع بین باشیم. اگر بخواهیم روی کاغذ حساب کنیم همیشه به جام جهانی صعود خواهیم کرد اما واقعیت فوتبال این نیست.

*تو خودت دوست داری چه تیم هایی از این گروه صعود کنند؟

برای من فرقی ندارد. ایران با هر تیم دیگری.

*اگر انشالله مقابل قطر به پیروزی برسیم، برای دیدار مقابل لبنان که در تهران برگزار خواهد شد، چه درخواستی از مردم داری؟

من برای آن بازی درخواستی ندارم چرا که خود مردم همه چیز را می دانند. اگر ما این در این بازی به پیروزی برسیم در ادامه مسیر مردم از همه چیز آگاه خواهند بود. ما باید یک قدم مثبت برداریم مردم در تهران برای ما 100 هزار قردم بردارند.

*به این فکر کرده ای که اگر تیم ملی به جام جهانی برسد، چه حسی به تو دست خواهد داد؟

مگر می شود فکر نکنم؟

*آن شب خوابت می برد؟

خوابم که می برد اما واقعیت این است که جور دیگری به خواب می روم. این خواب با خواب های دیگر تفاوت دارد.

*در آن زمان حتما خبردار می شوی که در ایران همه مردم مشغول جشن و پایکوبی هستند.

خوشحالی من هم دقیقا به خاطر همین است. مردم ما لیاقت و شایستگی آن را دارند. در این شرایط سختی که مردم در زندگی خود دارند این اتفاق می تواند به نوعی آنها را خوشحال کند.

*بعد از دیدار با کره مردم انتظار دارند که جشن صعود بزرگی برگزار شود.

من فکر می کنم که اول از همه باید روی تک تک بازی های پیش رو تمرکز کنیم و اگر انشالله صعود کردیم، نقطه خاصی را در تهران مشخص کنیم تا همه با هم در آنجا جشن بگیریم.

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    99 54
    بياييد همه دعا كنيم . تاريخ ميگه ايراني ها هروقت باهم بودن پيروز شدن . يه نمونه اش بازي كره. به اميط صعود. خدايا خودت كمك كن.
  • رضا IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    بياييد همه دعا كنيم . تاريخ ميگه ايراني ها هروقت باهم بودن پيروز شدن . يه نمونه اش بازي كره. به اميط صعود. خدايا خودت كمك كن.
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
      2 3
      چقدر ، و چندسال یا چند قرن باید بگذره تا بفهمیم با دعا و نیایش نمیشه رفت جام جهانی ، خب مگه خون ما از برقیه رنگین تره ، اونا هم همیشه دعا میکنن که ببرن برای رفتن به جام جهانی برنامه میخواییم ، فوتبال سالم میخواییم ، کار پایه ای و کشف اسعداد میخواییم
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 3
    آقای نکونام عزیز ، ولی ما روی زمین بازی میکنیم نه توی کاغذ...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    2 5
    فوتبالی که به فوت و دعا و باد و زمین امید بسته 2 قرون ارزش نداره. فوتبال لوس و بی صاحاب ایرانی زور بردن کشورای عربی هم دیگه نداره
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    4 0
    به اميد پيروزى تيم مليمون همه دعا كنيم
  • aref IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 5
    ایشا الله که شما با کلید دور گردن تون و روبان بنفش بازی کنید و ببازید.آقای نکونام یادتون هست که در بازی مقابل کره روبان سبز بسته بودی
  • هوادار A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 8
    نکونام لالیگایی دوستت دارم ولی بدون رحمتی نمیخام تیم ملی ببره....دوست دارم رحمتی هم باشه. قطر3----ایران1 رحمتی،رحمتی،عقاب آسیایی.
  • آروین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 2
    کاغذ لطفا تصحیح کنید
  • مجید A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    5 3
    تا کی میخواد فوتبال ایران با دعا و کمک از ائمه پیش بره کی میخواد یه تیم قاطع تشکیل بشه تا نتایج خوب بگیره به خدا بعد جام جهانی 2006 تا به الان یه تیم درست حسابی از تیم ملی ندیدم
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 5
    جوادی یادته باخت به لبنان را از عنایات خداوند به لبنان دانستی / حالا باید دعا کتیم طوری حرف می زنی که تیم مقابل خدا ندارد و دعا نمی کنند.
  • علی A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    2 6
    منظورتون کاغــــــــذه دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکونام: روی کاعــــــــــــــــــــــــذ همیشه به جام جهانی صعود می کنیم / مردم فقط دعا کنند،دعا و دعا
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    13 5
    شیران خلیج فارس در بازی با قطر به امید خدا طوری غرش خواهند کرد که قطر یخ بکند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    24 7
    تیمی که با دعا می خواهد به جام جهانی بره همون نره بهتره انجام تمام کارهاهمون تو این مملکت به دعا وابسته است نمی دونم اگه این دعا نبود باید چیکار می کردیم
  • ناصر DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    5 2
    حالا اگر مردم قطر دعا کردند، خدا دعای کدامشان را مستجاب خواهد کرد؟ برای خدا چه فرقی می کند چه کسی ببرد. بازی با لبنان و ازبکستان کسی دعا نکرد؟
  • محمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    4 0
    خواهشا این فنتو به حالت اول برگردونین...اخه این فونت چه مزیتی نسبت به قبلی داره...مثلا اومدین کار خوب کنین؟