محسن رضایی در گفت و گویی انتخاباتی با شبکه سوم سیما تصریح کرد: باید به دعواهای سیاسی پایان دهیم.

به گزارش خبرآنلاین، این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با گفت:«میزهای گفت و گو را راه اندازی می کنم و سعی می کنم به منازعات سیاسی پایان بدهم»
وی با بیان اینکه رئیس جمهور در حقیقت خادم ملت است، مردمسالاری را جاده ای دو طرفه خواند و گفت: به این معنا نیست که مردم به ما رای بدهند و ما تافته ای جدا بافته شویم.
رضایی تاکید کرد: کم کم مردمسالاری دینی دارد جاده ای یک طرفه می شود و قسمت دولتمردها دارای خط ویژه می شود. دولتمردان وقتی در صندلی ریاست جمهوری می نشینند نباید دچار توهم شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه چطور با قوه مقننه و قضائیه تعامل خواهید کرد گفت: با تعامل درست و منطقی میتوانم تفاهم ایجادکنم؛ اقناع روش مدیریتی من است. تعامل، گفت و گو و اقناع را برای تعامل با قوای دیگر در دستور کار قرار می دهم.
وی افزود: به طور مثال در جنگ ساعت ها با برادرهایی که میخواست به خط بروند گفت و گو می کردند و توجیهشان می کردم و در اصل این گفت و گوها آموزش ملی گرایانه بود. خیلی از جوانان کشور را من تبدیل به قهرمانان ملی کرده ام.
رضایی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اش برای مقابله با مشکلات اقتصادی گفت: در 24 سال گذشته 3 دولت داشته ایم که زحمات زیادی کشیده اند ولی رشد اقتصادی در سه دولت حدود 4 درصد بوده است. در دولت آقای هاشمی و خاتمی با رویکرد لیبرالی و در دولت آقای احمدی نژاد نمی خواهم بگویم با اندیشه های سوسیالیستی، بلکه با اندیشه های دولت گرایانه احمدی نژاد این مشکل ادامه داشت.
وی با بیان اینکه 40 سال است که گرانی وارد اقتصادایران شده است اظهارداشت: چرا سه دولت عملکرد مشابه دارند. باید ریل را عوض کرد با عضو شدن تیم های دولت تغییری حاصل نمی شود.
رضایی با اشاره به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: الان شعبده بازی شکل گرفته است و آب انتخابات را گل آلود می کنند که ماهی بگیرند.
وی گفت: اگر مسئولانه با این انتخابات برخورد نشود و شفاف مسائل را با مردم مطرح نکنیم امکان دارد فاجعه ای رخ دهد. اما همه خواهند دید در انتخابات صداقت بر قدرت و ثروت پیروز خواهد شد.
محسن رضایی با ابیان اینکه اقتصاد را از حالت دولتی خارج کرده و مردمی می کنم درباره شعار انتخاباتی اش گفت: من [وضعیت] «جبهه» را در زندگی مردم می بینم چون می خواهم بگویم به زندگی مردم برسیم. اخلاق، سلامت و تفریح مردم هم مهم است.
رضایی درباره برنامه هایش در حوزه هسته ای با بیان اینکه از سوی رهبر انقلاب به عنوان عضو شورای هسته ای انتخاب شدم گفت: دقیقا می دانم چه اتفاقاتی افتاده و چه توافقهای هسته ای شده است.
وی گفت: استراتژی قیچی را اجرایی می کنم. لبه زیرین این قیچی اداره کارآمد کشور درزمینه اقتصادی است و علاوه بر این مذاکرات جدی دیپلماتیک را با حضور اتاق بزرگ دیپلماتیک تشکیل می دهم. این قیچی که درست شود تحریم ها را برش می زنیم. وقتی رئیس جمهور شدم جزئیات کار را به مقام معظم رهبری برای تصویب عرضه خواهم کرد.
رضایی درباره اینکه ضمانت اجرایی قول هایی که می دهید چیست گفت: جوان ترین زندانی سیاسی دوران انقلاب هستم و سابقه و تجربه ای که در عبور از مشکلات دارم ضامن من برای اجرایی کردن برنامه هایم است.
وی ضمن تاکید بر اینکه حرفهایی که امروز می گویم عمل خواهم کرد درباره موضع اش دربرابر پاسخ به انتقادات اظهارداشت: بعضی از انتقادات باعث شد زندگی من عوض شود. شاید هیچ کدام از آقایان سیاسی آزمایش های سختی که من دیده ام را تجربه نکرده اند. من در 19 سالگی به سمت منافقین نرفتیم . به سمت نهضت آزادی و انجمن حجتیه نرفتیم. خصلت من این بود که قبل از حرف زدن گوش داده ام. در عرصه سیاست باید قبل از حرف زدن تلاش داشته ایم که گوش کنیم. من آمده ام که به نقد و اعتراض کردن اهمیت بدهم.
وی تاکید کرد: مردمسالاری دینی فقط مشارکت نیست. انقلاب نقد و فریاد کشیدن را به ملت ایران بازگرداند. نقد باید قانونی و اخلاقی باشد. اعتراضات یکی از ویژگی های مردمسالاری دینی است. مگر امر به معروف و نهی از منکر را می شود تعطیل کرد؟ وقتی یک عده کارگر که آبشان قطع شده باید آزار و اذیت کرد؟ به این برداشت های افراط و تفریط پایان می دهم. من که نظرم این است می شود نقدپذیر نباشم؟
رضایی توجه به اقتصاد هنر را اولویت خودش برای ساماندهی مسائل هنرمندان خواند و گفت: چند مافیا شکل گرفته که آثار هنرمندان را خریداری کرده و چند برابر گران تر در خارج از کشور می فروشند.
این نامزد ریاس جمهوری یازدهم با باین اینکه بانکی به نام«بانک مردم» درست می کنم گفت: این مجموعه هم آموزش می دهد و هم به شناسایی افراد برای ایجاد شغل های خانگی اقدام می کند.وی ضمن تشریحی ویژگی های بانک مردم گفت: سیستمی اقتصادی به صورت خصوصی درست می کنم دولت سود بانک را می پردازد و مردم همان مبلغی که دریافت می کنند پرداخت می کنند و یارانه سودی می دهیم.

رضایی با بیان اینکه در سایت «ویکی رضایی» بیش از 30 هزارصفحه نظرات کارشناسان در سراسر کشور جمع آوری شذه است گفت: اعضای کابینه ام متملق من نخواهند بود و منتقدین هم جا خواهند داشت.
وی با بیان اینکه جریان اتوبوسی را تعطیل می کنم و از هر سه دولت استفاده خواهم کرد اظهارداشت: اگر جوانان کشور را به من بدهند حاظرم کویرهای ایران را تبدیل به طلا کنم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    درود بر رضایی
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    استاد مدیریت فقط حاج محسنه..... هیف که رییس حمهور نشه بقیه دنبال کسب قدرت هستن نه دل سوزی مردم چون به اندازه محسن رضایی برنامه و تلاش وهمت وادب لازم راندارند
  • هرمز IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    66 10
    درود بر شرافتت
  • ایرانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    49 49
    بهترین کار اینه که رضایی به نفع روحانی و عارف کنار بره و وزارت اقتصادشون رو تحویل بگیره
    • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      22 4
      نه اتفاقآ بهتر اینکه همه ملت از محسن رضایی به عنوان سر آمد و قویترین کاندیدا این دوره حمایت کنند تا مملکت ساخته بشه.
    • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      24 3
      بهترین کار اینکه که اقای رضایی ریس جمهور بشه و از ظرفیت همه جناح ها استفاده کنه . هم از اصولگرای معتدل هم از اصلاح طلب میانه رو
  • وحید A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    86 19
    فقط دکتر رضایی
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    19 2
    مشکل امروز کشور ما اقتصاده و این گره فقط به دست آقا محسن باز میشه.
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    7 17
    جناب رضایی ما به شما رای میدیم برای اینکه نا کام نمانی ولی جان هرکی دوست داری اگر انتخاب نشدی این انتخابات را ببوس بذار کنار و به کارهای دیگت برس
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    1 19
    فقط عارف و بازگشت اصلاحات، و بعد از اون روحاني و رضايي و ولايتي. بهتره اين سه عزيز به نفع عارف كنار بكشن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    22 11
    فقط رضایی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    11 9
    بانک جدید نمی خوایم اگه مردش هستی؛ همین ها رو سر و سامون بده کلی کار کردی بخدا ساختن بانک جدید؛ پیش کشت
  • محسن IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    54 14
    واقعاَ دلسوز مردم هست. انشا... خداوند یاریش کند
  • حسین IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    64 7
    امیدوارم مردم ندای حق طلبیت را بشنوند. به حق مولایمان علی پیروز و سربلند باشی دلاور مرد صدیق ایران زمین.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    19 2
    درود
  • فرشید IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    4 0
    فقط دکتر رضایی،معمار بزرگ اقتصاد.