غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره اولویت های اقنصاد در دولت یازدهم توضیح می دهد.

بر اساس ادعای بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران جدای از بعد عملکرد سیاسی دولت یازدهم، نحوه برخورد با اقتصاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

بر همین اساس در روزهای گذشته تحلیل های قابل توجهی برای عملکرد اقتصادی دولت یازدهم از سوی کارشناسان مختلف مطرح شده است. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که حجم زیادی از تحلیل های سیاسی نیز در نهایت به زمین اقتصاد می رسد. 

در رابطه با اولویت های اقتصاد در دولت یازدهم رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعتقاد دارد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و مهار تورم باید مد نظر قرار گیرد. 

غلامرضا مصیاحی مقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرآنلاین اولویت های اقتصادی دولت یازدهم را اینگونه شرح داد: « اولویت اقتصادی دولت یازدهم سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و مهار تورم است. این سه مولفه به یکدیگر پیوند خورده است بدان معنا که به میزان افزایش سرمایه گذاری، اشتغال نیز افزایش پیدا کرده و البته تورم کاهش می یابد. » 


وی تورم را بیماری مهار شدنی خواند و گفت: « تورم بیماری است که باید مهار شود چون در غیر این صورت تمامی سرمایه گذاری ها خوراک تورم می شود و تورم را می بلعد. بر این اساس دولت آینده باید برنامه ای بررای ایجاد کنترل تورم داشته باشد تا این مشکل اساسی را حل کند؛ در چنین شرایطی است که تحریم ها هیچ گزندی به کشور وارد نمی کند.  » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =