ایسنا نوشت:

رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تغییر مدیر عامل این باشگاه، اظهارنظر جدید رویانیان مبنی بر این‌که در جلسه هیات مدیره شرکت نمی کند و مسائل پیش روی این باشگاه صحبت کرد.


*رویانیان در گفت‌وگویی با سایت باشگاه اعلام کرده که به دلیل برخی اظهارنظرهای اعضای هیات مدیره در جلسه امروز شرکت نمی‌کند؟


فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد. در حال حاضر برای ما خصوصی سازی از بحث تغییر مدیر عامل مهمتر است چرا که سرنوشت باشگاه را مشخص می‌کند. یکی، دو روز قبل وزارت ورزش اعلام کرد که ماندن یا رفتن رویانیان بر عهده هیات مدیره است. اما با اتفاقاتی که افتاد درحال حاضر وضعیت فرق کرده است.


*بیشتر توضیح می دهید؟ چرا معتقدید که وضعیت فرق کرده است؟

 

وزارت ورزش یکی دو ماه پیش موضوع تغییر مدیر عامل را به خود رویانیان اعلام کرده بود و حتی من از این موضوع اطلاع نداشتم و خود رویانیان بود که چنین تصمیمی را به من گفت. زمانی که این بحث مطرح شد تغییر مدیر عامل دغدغه من نبود چرا که من با شخص رویانیان مشکلی نداشتم و حتی از همه نظر حامی او بودم. اما زمانی که پس ازاین مسائل وزارت ورزش اعلام کرد ماندن رویانیان بر عهده هیات مدیره است در واقع توپ در زمین ما افتاد. من دیروز هم با دو نفراز اعضای هیات مدیره ملاقات داشتم اصل کار درهیات مدیره این گونه است که باید تصمیم جمعی بگیریم اگر بعضی از اعضای هیات مدیره از رفتن رویانیان صحبت کرده بودند و درواقع این کار به این دلیل بود که این موضوع به هیات مدیره محول شده بود.


*یعنی هیات مدیره قصد نداشته رویانیان را برکنار کند؟

 

همان طور که گفتم بحث اول ما خصوصی سازی باشگاه بود نه تغییر رویانیان. زمانی که وضعیت سهام باشگاه مشخص شود سرنوشت مدیر عامل هم خود به خود براساس شرایط جدید تعیین می شود.


*این اظهارات شما می‌تواند به نوعی عقب نشینی هیات مدیره پرسپولیس در قبال برکناری رویانیان تلقی شود. آیا این موضوع به خاطر اعتراض هواداران در چند روز گذشته بوده است؟


به هیچ عنوان این طور نیست. من در جایی دیگر هم گفتم که وقتی هواداران از مدیری حمایت می کنند باید از آن‌ها تشکر کرد. بحث ما اینجاست که بعد از مصوبه هیات دولت، مهمترین دغدغه خود را روی واگذاری باشگاه گذاشتیم. شنبه بعدازظهر هم وزارتخانه جلسه‌ای ترتیب داد و درواقع این وزارت ورزش است که تصمیم اول و آخر را می گیرد و حتی می‌تواند همین امروز اعضای هیات مدیره پرسپولیس را تغییر دهد چرا که پرسپولیس و استقلال در حال حاضر متعلق به دولت هستند. صحبتی هم که من الان با شما مطرح کردم به هیچ عنوان تحت تاثیر فشار هواداران نبوده است. همان طور که گفتم تمرکز ما بر روی بحث خصوصی سازی است و سرنوشت مدیر عامل هم خود به خود تعیین می شود حالا رویانیان از پرسپولیس می رود و یا می ماند. اما برای ما مهمتر از آن نحوه واگذاری باشگاه به بخش خصوصی است چرا که دولت نمی تواند هزینه‌های سنگین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را پرداخت کند. در حال حاضر ما وظیفه سنگینی داریم و مسوول هستیم که در قبال واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بهترین تصمیم را بگیریم. در واقع می‌توانم بگویم درحال حاضر تغییر مدیر عامل اولویت هیچ کدام از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست. ما فعلا درحال پیگیری این موضوع هستیم و از آنجا که در هیات مدیره هم من و هم رویانیان و همچنین سایر اعضا با این کار موافقند تمرکز خود را روی واگذاری باشگاه گذاشته‌ایم و از هواداران محترم هم علیرغم ارادت ویژه ای که به آنها دارم می خواهم که نگاهشان را به این موضوع معطوف کنند که چگونه می توانیم پرسپولیس را واگذار کنیم و برای انتخاب بهترین مکانیزم در خصوصی سازی باشگاه به ما پیشنهاد هم بدهند. خود من هم از سه هفته قبل یک گروه حقوقی را با همکاری باشگاه برای این بحث مامور کردم تا این ماموریت به بهترین شکل انجام شود. ضمن این‌که اگر وزارتخانه تصمیم بگیرد می توانیم در هیات مدیره و برای کارهای اقتصادی از رویانیان استفاده کنیم.


از اعضای هیات مدیره خواهش می کنم که از هر گونه اظهارنظری که باعث می‌شود به وضعیت مدیریتی و فنی تیم لطمه بخورد و تنش ایجاد کند خودداری کنند. من این گونه اظهارنظرها را اصلا قبول ندارم. هم از رویانیان و هم از سایر اعضای هیات مدیره می خواهم که در صحبت های خود جانب انصاف را رعایت کنند و ما را از مسیر اصلی‌مان که همان واگذاری باشگاه به بخش خصوصی است دور نکنند. نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شویم.


*حالا که جلسه پنجشنبه لغو شد، تکلیف ماندن یا رفتن رویانیان چه زمانی مشخص می‌شود؟


ما می خواستیم امروز جلسه هیات مدیره را برگزار کنیم اما اتفاقات دیگری افتاد، بعد ازاین که وزارت ورزش اعلام کرد هیات مدیره باید خودش درباره رفتن رویانیان تصمیم گیری کند وضعیت به گونه‌ای دیگر پیش رفت، به هر حال در هیات مدیره باشگاه نظرات اعضا یک دست نیست و یک نفر می گوید رویانیان باشد، یک نفر هم می گوید او باید برود. بنابراین ما احساس کردیم اگر خود وزارتخانه در این رابطه تصمیم گیری کند بهتر است.


*خودتان درباره ماندن رویانیان چه نظری دارید؟

بحث رفتن یا ماندن او مطرح نیست. ما باید در کارهای باشگاه شفاف سازی ایجاد کنیم. ممکن است خیلی مشکلات در باشگاه وجود داشته باشد اهداف بزرگی پیش روی باشگاه است که باید آن‌ها را عملی کرد، خود رویانیان بعد از ملاقاتی که با وزیر داشت درباره موضوع رفتنش با من تماس گرفت و گفت که آمادگی دارم تا در جلسه هیات مدیره دراین باره صحبت کنم اما من به او گفتم که باید صبر کنیم تا همه اعضا در یک زمان مناسب دور هم جمع شوند تا این‌که سفر رویانیان به روسیه و همچنین سفر یکی دیگر از اعضا پیش آمد که باعث شد جلسه ما در ابتدا لغو شود البته بعضی‌ها می گفتند که رویانیان عمدا به روسیه رفته بود اما من بررسی کردم و دیدم که این سفر از پیش برنامه ریزی شده بود و الان هم منتظریم که وزارت ورزش در این رابطه تصمیم گیری کند.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =