اولین نقدهای نوشته‌شده بر فیلم «رنجر تنها» تازه‌ترین همکاری گور وربینسکی و جانی دپ چندان مثبت نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جانی دپ بار دیگر با گور وربینسکی کارگردان سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» و انیمیشن «رنگو» همکار شده؛ این بار در وسترن «رنجر تنها» (The Lone Ranger) تولید استودیو دیزنی.

این فیلم اقتباسی از یک سریال رادیویی و تلویزیونی است که در مجموع 24 سال اجرا شد.

دپ در بازسازی سینمایی وربینسکی نقش تونتو یک جنگجوی بومی آمریکایی را بازی می‌کند که با جان راید (آرمی همر)، یک رنجر سابق در تگزاس همراه می‌شود تا در قالب یک نگهبان نقابدار خودگمارده قانون با فساد در غرب وحشی مبارزه کند.

تام ویلکینسن، ویلیام فیکنر، بری پپر، جیمز بدج دیل، روت ویلسن و هلنا بونهام کارتر دیگر بازیگران «رنجر تنها» به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر هستند که از چهارشنبه 3 ژوئیه (12 تیر) روی پرده سینماها می‌رود.

اولین نقدهای نوشته شده بر فیلم حکایت از آن دارد که «رنجر تنها» فاقد شوخ‌طبعی ظریف و پتانسیل اولین فیلم‌ «دزدان دریایی کارائیب» برای راه‌اندازی یک مجموعه سینمایی جدید است.

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر می‌نویسد تیم سازنده اولین «دزدان دریایی کارائیب» در خلق یک مجموعه بلاک‌باستر جدید به لکنت افتاده‌اند.

او می‌نویسد: «گور وربینسکی و جری بروکهایمر به لحاظ ذهنی و تجاری با تکیه بر یک شخصیت‌پردازی کمیک و نامتعارف دیگر از جانی دپ می‌کوشند پرچم یک مجموعه سینمایی دیگر در ابعاد سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» را بالا ببرند و برای رسیدن به این هدف از هر راهی استفاده می‌کنند، اما نتیجه کار فیلمی است که در تمام لحظه‌ها مردد است و برای رسیدن به مقصد نهایی دست و پا می‌زند.»

با این حال، مکارتی بازی ویلیام فیکنر را به نقش قانون‌شکن بدنام فیلم را مورد ستایش قرار می‌دهد و می‌نویسد: «فیکنر به کمک گریم خلاقانه جوئل هارلو، گریمور شخصی و درجه یک دپ، یک ضدقهرمان درجه یک خلق می‌کند، یک آدم به واقع بد با ذهنی که هیچ حقه‌ای را از دست نمی‌دهد.»

جانی دپ در رنجر تنها
جانی دپ و آرمی همر در صحنه‌ای از فیلم «رنجر تنها»

درو مکوینی در هیت‌فیکس از فیلمنامه «رنجر تنها» که نوشته تد الیوت، تری راشیو و جاستین هیت است، انتقاد می‌کند و می‌نویسد: «اجازه بدهید صریح صحبت کنیم: این فیلم با هر استاندارد یک فیلم بد است، با فیلمنامه‌ای بدون انسجام که اصلا نمی‌داند مخاطبش از چه طیفی است. «رنجر تنها» فیلمی خشک، زشت و بسیار ناخوشایند است. فیلم اصلا نمی‌تواند مفرح باشد و وقتی در نظر می‌گیریم که چه کسانی پشت یا جلوی دوربین بوده‌اند، واقعا شوکه می‌شویم.»          

کوین جاگرنات در ایندی وایر به این نکته اشاره می‌کند که سازندگان فیلم حواسشان بوده که «رنجر تنها» می‌تواند اولین فیلم یک مجموعه سینمایی باشد و داستان فیلم از همین مسئله ضربه خورده است.

او می‌نویسد: «هرچند استعدادهای درگیر «رنجر تنها» تمام تلاش خود را می‌کنند، اما فیلم دچار مشکل است چون در نهایت یک «مقدمه» است. زمانی که تماشاگر بالاخره رنجر تنها و تونتو را در اولین همکاری افسانه‌ای خود می‌بیند، کلی از فیلم گذشته است، بخصوص اگر مقدمه‌چینی‌ اولیه که می‌کوشد جذاب باشد، حوصله شما را سر برده باشد.»

تیم گریرسن در اسکرین دیلی ترکیب بصری همین طور کار طراحان لباس و چهره‌پردازی «رنجر تنها» را مورد ستایش قرار می‌دهد و می‌نویسد: «فیلم با استفاده از لوکیشن‌های مختلف در سراسر جنوب غربی آمریکا، به لحاظ تصویری فاقد جذابیت نیست و وربینسکی و فیلمبردارش بویان بازلی، قاب را با نماهای زیبا از چشم‌انداز وسیع و ناهموار پر می‌کنند. طراحی‌های پنی رز طراح لباس و جوئل هارلو طراح چهره‌پردازی هم ماهرانه هستند و هارلو به دپ کمک می‌کند از پس تازه‌ترین نقش‌آفرینی خود در قالب شخصیتی بوقلمون‌صفت بربیاد.»

گریرسن در ادامه استفاده بیش از حد وربینسکی از سکانس‌های اکشن غیرواقعی - که ذهن تماشاگر را منحرف می‌کند - مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌نویسد: «فیلم «رنجر تنها» با حال و هوای یک فیلم اکشن شروع می‌شود، اما از آنجا که وربینسکی می‌خواهد فیلمش فضایی تیره و واقع‌گرایانه هم داشته باشد، این سکانس‌ها تصنعی و زیادی به نظر می‌رسند.»

هالیوود ریپورتر / 1 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    78 15
    خواهشا کسی با جانی دپ کار نداشته باشه. حساب جانی دپ و حتی بزرگانی چون تام هنکس از بقیه بازیگرا جداست. اینها به تنهایی می توانند یک فیلم را زنده نگه دارند.
    • امـــــــــــــــــــ A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      23 21
      ولی هر بازیگری کارای ضعیفم داره
    • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      13 12
      من واقعا عاشق جانی دپ هستم . میگردم سرچ میکنم تو چه فیلمایی بازی کرده دانلودشون میکنم ♥
  • بابک IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 18
    لطفا با اطلاعات درست حرف بزنید. دو فیلم آخر جانی دپ (سایه های سیاه و خاطرات عجیب و غریب) و تام هنکس (لری کرون و اطلس ابر)شکست سختی در گیشه و نیز نزد منتقدان خوردند.فروش بالا مجموع متنوعی از عوامل زیاد است.
    • سپهر A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      1 7
      اطلس ابر تام هنکس یکی از بهترین فیلم های یک دهه ی اخیر بود که هالیوود به خاطر این که در لایه های زیرین فیلم انتقاد های صحیحی که فیلم درباره ی نظم نوین جهانی می زد نادیده گرفته شد.
  • بی نام DE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    20 2
    جانی دپ در جوانی از بزرگان سینما شد بازی زیباش در فیلم دنی براسکو با ال پاچینو مطمئنم این فیلم هم ارزش چند بار دیدن رو داره.
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    23 5
    جانی دپ عزیزه تو هر فیلمی باشه ارزش دیدن داره:))
  • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    22 6
    در هر صورت دپ واسه خودش یه پا اسطوره سینماست. نمیشه الان فیلمش رو نقدش کرد.
  • بابک IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    17 2
    میشه بگید نظر من چه مشکلی داره نمی زارید!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • بابک IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 17
    مریم خانوم لطفا اطلاعات درست بدید. جانی دپ در دو فیلم آخرش(سایه های سیاه و خاطرات عجیب و غریب) و تام هنکس (لری کرون و اطلس ابر) شکست سختی چه در گیشه و نیز منتقدان خوردند. فروش فیلم مجموع عوامل زیادی را می طلبد. و نه صرف بازیگری.
    • احمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      16 7
      از دو فیلم آخری جانی دپ که نام بردید، سایه های سیاه رو دیدم که فیلم خیلی جالبی بود و در گیشه هم شکست نخورده. از تام هنکس هم از لری کرون نام بردی که واقعا فوق العاده است و اگر این فیلم را ضعیف می دانی، بی سلیقی حضرتعالی است. البته با کمال احترام.
  • sajed IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    12 3
    فروش گفتین یاد جانی دپ افتادم که فقط سایه ای از دپ 10 سال پیش rum diary dark shadows بس نبود حالا از قرار معلوم the lone ranger هم حداقل در گیشه قرار نابود بشه امتیاز های منفی بودجه تخیلی 250 میلیون دلاری همزمانی با despicable me2 وای جانی برگرد به دوران اوجت 5-6 سال پیش خواب اینم نمیدیدم دی کاپریو این جوری رشد کنه و یه جورایی از جانی الان بهتر باشه
  • بابک IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    4 17
    احمد نمی دانم تا حالا اسم آی ام دی بی , باکس آفیس به گوشت خورده یا نه. و شاید هم دیروز شدی تماشاگر فیلم . نگاهی به این دو سایت بزنی هم نمرات فیلم و منتقدا و نیز فروش فیلم های مذکور را زده که همانطور که با مدرک حرف زدم افتضاحند ولی متاسفانه امثال شما فقط با حب و بغض و بدون مدرک و فقط با شخصیتی که از بازیگرا در ذهن ساختید بدون مدرک تاکید می کنم بدون مدرک صحبت می کنی.
    • فرانسیس فورد کاپلو A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      19 4
      دو تا فیلم از شبکه نمایش با نقدش دیدی فکر کردی منتقدی .
  • بابک IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    4 13
    اولا کاپولاست نه کاپلو!!!!!!!!!!!!!و دوما همین نشون می ده که بازم بدون مدرک و با حب و بغض. دوست دارم با سند حرف بزنی و نه با بازی با کلمات.
  • الهه A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    2 1
    هیچ بازیگری جانی دپ نمیشه
  • تیبا IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 1
    جانی دب بهترینه