۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

در سایه اطلاعات ضد و نقیض در خصوص اقدامات ارتش برای محدود کردن مرسی، فرماندهان نظامی 24 ساعته گزارش‌های اتاق‌های عملیات ویژه که فعالیت‌های گروه‌های مسلح و عناصر اخوان و نقش راه مرحله آینده را زیر نظر دارند، پیگیری می‌کنند. این اقدامات در استراحتگاه وزیر دفاع، مقر اقامت دائمی فرمانده کل نیروهای مسلح عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع و صدقی صبحی رئیس ستاد مشترک ارتش صورت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الاخبار چاپ لبنان، محمد مرسی بر خلاف شایعاتی که می‌شود در قصر قبه حضور ندارد بلکه بر اساس اخبار تقریباً موثق، می‌توان گفت در حال حاضر در باشگاه افسران گارد ریاست جمهوری تحت نظر افسران ارتش به سر می‌برد و سیسی و صبحی از طریق اتاق عملیات که مسئول ارائه نقشه تعامل با تظاهرات و خواسته‌های ملت و شکل دهی دومین انقلاب مصر هستند، اداره امور را به طور مستقیم در دست گرفته‌اند.
بر طبق نقشه راه که منابع مطلع نظامی گوشه‌هایی از آن را افشا کردند، در صورتی که مرسی و مخالفان با هم به توافق نرسند، قانون اساسی تعلیق و مجلس منحل می‌شود.
در خصوص بیانیه شماره یک نیروهای مسلح در روزنامه الاخبار آمده که این بیانیه در اتاق عملیات نیروهای مسلح تحت نظارت سیسی و صبحی نوشته شد و پس از ثبت، بازنگری و کمی پیش از خروج نماینده امور معنوی برای انتشار در میان شهروندان به ساختمان ماسبیرو (صدا و سیمای مصر) فرستاده شد.
به این نماینده ابلاغ شد که پیش از پخش بیانیه این ساختمان را ترک نکند و در داخل ساختمان کنار مسئولان نیروهای مسلح حاضر در داخل ساختمان بماند.
به گزارش العالم گفته می‌شود که ارتش مصر در طول 72 ساعت گذشته ساعت‌ها با مرسی صحبت کرده و از اینکه وی در طول دوران یک ساله ریاست جمهوری خود شاخه مسلح اخوان را به این شکل سازماندهی کرده است، به شدت مورد انتقاد قرار دادند و کشته شدن شهروندان مصری به دست عناصر مسلح اخوان را نتیجه ریاست جمهوری یک ساله مرسی می‌دانند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    6 18
    مردم مصر خیلی زود بساط دیکتاتوری را چیدند و نگذاشتند مرسی و حزبش بال و پر بگیره و کل کشورو اجیر خودشون بکنند