ایسنا نوشت:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موقعیت خوب استان بزرگ خراسان در رونق اقتصادی کشور گفت: امیدواریم در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شاهد شکوفایی مجدد صنعت در این استان مستعد باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومین روز سفر به مشهد مقدس در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان رضوی، به مشکلات بخش تولید و صنعت در کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: دولت جدید در سایه همکاری و همراهی صنعتگران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به تدریج بر مشکلات فائق آمده و تولید و صنعت در مسیر صحیح و درستی قرار گیرد.

وی تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور را نوید دهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: شور و امیدی که پس از انتخابات در مردم ایجاد شده است، سرمایه بزرگی برای شروع دوره جدید و همدلی و انسجام ملی در کشور است و اکنون باید در فضای سالم به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و موثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه به کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی داخل نیز سر و سامان پذیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تبدیل و تلاش پشت سر گذاشت"، گفت: اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل به اثبات برسانیم و دولت عراق را به جهانیان ، متجاوز اعلام کنیم و شرایط را به تدریج سر و سامان دهیم، امروز نیز به دلیل برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات، ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آییم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دوره اخیر که حاکی از ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است، گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

رییس مجمع تشحیص مصلحت نظام با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور تصریح کرد: بخش خصوصی این توانایی را داشته و دارد که مشکلات خود را حل کند.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که مردم سراسر کشور خلق کردند و آرامشی که بعد از آن کشور را فرا گرفته است گفت: به حق مردم خود صحنه را آفریدند و با تصمیم مناسب حماسه لازم را خلق کردند که آقای روحانی نیز به حق صلاحیت لازم برای این انتخاب را دارد و امیدواریم ایشان با استفاده از نیروهای خبره و مناسب، کابینه کاری خوبی را شکل دهد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    37 3
    هاشمی تومحشری.
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    8 46
    ببینم پدر خوانده روحانی ایشان هستند که راست وچپ به ایشون امرو نهی میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    29 3
    كار وسازندگي مارا بس
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    24 1
    اقای هاشمی مگر تا به حال اعتدال نبود (مسلما نبود) اما کارو سازندگی بود، حداقل سعی بر انجامش بود مشکل ما فساد در ارکان دولت و سیتم اداری ما است. مشکل در رانت خواری ها است. مشکل در اختلاس های 3000000000000 تومانی است مشکل در عدم برخورد با انهاست مشکل در اداره مملکت به شکل ملوک الطوایفی است. مشکل در این است بلد نیستسم کار کنیم. شما ببینید جوانانی که الان و در 30 سال بعد از انقلاب تحویل جامعه داده اید را یا جوانانی که در جبهه ها بودند و در زمان رژیم پهلوی و در ان دوران تحصیل و رشد و نمو کرده ا
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      11 1
      مشکل نبود تدبیر دراین هشت سال وورود دولت به حاشیه های جنجال برانگیز بی فایده بود . عقل وتدبیر دوباره برگشته وتجربه جایگزین بی برنامگی وروزمرگی خواهدشد این دوره راقدر بدانیم وکمک کنیم که ایران به جایگاه شایسته اش برسد .
  • رضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    25 2
    آقای هاشمی دوباره امید از ما گرفته شد.. تمامی کالاهای اساس ایران گران تر شده و مردم در تنگنا هستند. خواهش می کنیم شما که پدر انقلاب هستید از دولتمردان بخواهید فکری اساسی برای بهبود حال معیشتی و روحیه مردم بکنند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    4 18
    شما که میگفتی برای توسعه کشور خواه ناخواه عده ای له میشوند آن عده چند میلیون نفر بودند ؟مردم اگر از شیوه دولتداری شما راضی بودند در سال 84 و 88 به نماد مخالفت باشما اینقدر رای بالا نمیدادند
    • had IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      9 2
      خب الان اشتباهشونو فهمیدن و به ادامه دولت احمدی رای ندادن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    5 22
    دولت اعتدال.کار وسازندگی. تو رو بخدا بس کنید . دوصد گفته لیکن یک کردار نیست
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      12 1
      دو صد گفته چون نیم کردار نیست.