۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
قصه های مجید به شورای شهر رسید

آسمان نوشت:

قصه‌های مجید، به دل مردم نشست و گفته می‌شد نوبت به پخش این سریال تلویزیونی که میرسد تعداد بینندگان به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. سال‌ها از پخش سریال گذشت و مجید قصه‌ها که مهدی‌ باقر‌بیگی بود بزرگ شد و نوجوانی‌اش را پشت‌سر گذاشت و ناگهان در انتخابات شورای شهر اصفهان کاندیدا شد، رأی خوبی هم آورد و نوجوانان بازیگر دیروز مرد شورای شهر امروز شد. مردم به همان صداقت و پاکی که مجید داشت رأی دادند؛ در واقع شخصیت مجید به قدری در ذهن مردم ماندگار شد که یک وفاداری به این پسر بچه‌ سخت‌کوش در میان مردم به‌وجود آورد با او گفت‌وگویی کرده‌ایم که می‌خوانید:

مردم شما را به عنوان یک هنرمند همان مجید قصه‌های مجید می‌شناسند، فکر می‌کنید، این سابقه هنری تلویزیونی چقدر در مردم اعتماد ایجاد کرده که به شما رأی بدهند؟
من بیش از 68 هزار رای داشتم و از این تعداد 67 هزار رأی به خاطر آن خاطره و شناختی بود که مردم از مجید قصه‌های مجید داشتند و هزار رأی باقی مانده هم رای دوستان و آشنایانم بود. فکر می‌کنم که رأی‌های من از سوی کسانی بود که به نوعی دوستان دوران نوجوانی‌ام بودند و سریال قصه‌های مجید را می‌دیدند و با آن ارتباط برقرار می‌کردند.

سال‌های زیادی از پخش قصه‌های مجید گذشته شما چطور توانستید این رابطه و اعتماد را حفظ کنید؟ چون یک وقفه‌ای افتاد و حالا شما نه به عنوان هنرمند بلکه به عنوان یک چهره‌ی سیاسی شناخته و مطرح شدید؟
من شورای شهر را اصلا سیاسی نمی‌بینم، یعنی کلاً وظیفه شهرداری و شورا‌ها به نظر من وظایف و تکلیف سیاسی نیستند. درست است که سیاسی بازی هم در شورا‌ها هست ولی در کل اصلاً آسفالت و چمن و پارک و اتوبوس راه‌انداختن چه فرقی می‌کند چه کسانی این کار‌ها را انجم می‌دهد جزو کدام گروه سیاسی هستند، که راست باشند یا چپ باشند. به همین دلیل فکر می‌کنم انجام این نوع کار‌های خدماتی برای شهر‌ها و با هدف ایجاد آسایش برای شهروندان نباید تحت‌الشعاع حرکت‌های گروه‌های سیاسی قرار بگیرد. فعالیت‌های شورای شهر یک کار خدماتی است و به همین دلیل هم عضویت در شورای شهر برایم یک هدف خدماتی بوده و هست.

رابطه شما با مردم چگونه حفظ شد، چرا مردم تمجید قصه‌های مجید را هنوز به یاد دارند؟
من در تمام مدت گذشته، یعنی بعد از پخش سریالم از تلویزیون همیشه سعی کردم بین مردم و باشم و برایشان وقت و حوصله داشته باشم و شنونده همه حرف‌های مردم از هر سلیقه و ایده‌ای باشم. مراقب رفتار و زندگی‌ام هم باشم به همین دلیل هم آنچه که از مجید در ذهن مردم مانده بود به هیچ روی مخدوش نشد.

شما برنامه خاصی داشتید برای اینکه چهره مجید نزد مردم خدشه‌‌دار نشود؟
دلم نمی‌خواست چهره مجید مخدوش شود اما این برنامه‌ریزی برای شرکت در انتخابات و مثلا راه یافتن به شورای شهر نبود، بلکه می‌خواستم به خاطره خوب مردم وفادار باشم و به هر حال تربیت خانوادگی‌ام هم باعث شد که همواره رفتار قابل قبول داشته باشم.

به‌هرحال در تربیت خانوادگی‌ام آموخته بود که همیشه باید حد و مرز‌ها را رعایت کنم و نکات تربیتی‌ای که آموخته بودم مهم‌ترین عامل برای حفظ مجید در خاطرات مردم بوده است.

از کی فکر کردید که وارد شورای شهر اصفهان بشوید؟
راستش من همیشه دوست داشتم یک کار برای مردم انجام بدهم و مثمر‌ثمر باشم و بتوانم انگیزه و خلاقیتم را بیشتر بروز بدهم، خب همیشه دنبال اینجا یک کار بزرگ برای مردم بودم و به دلیل اینکه 13 - 12 سال در شهرداری کار کردم به این نتیجه رسیدم که من اگر به عنوان عضو شورای شهر وارد این شورا بشوم یک ترقی در عرصه فرهنگ و هنر در دید مسئولان به‌وجود بیاورم.

فکر می‌کنید نقش شما در شورای شهر اصفهان بیشتر بر فرهنگ متمرکز است؟
نه به این شکل اما برای این بخش توان بیشتری می‌گذارم در همه موارد سعی می‌کنم که اطلاعاتم را به روز کنم و تلاش کنم که بتوانم طرح‌های علمی ارائه بدهم اما در مقوله‌ فرهنگ و هنر مسلماً جدی‌تر خواهم بود و وقت بیشتری برای این بخش خواهم داشت.

به نظر شما حضور چهره‌های هنری در شورای‌ها شهر در بهبود اوضاع فرهنگی هنری کشور تاثیر دارد؟
مسلماً همینطور خواهد بود، در شهر ما (اصفهان) کار‌های عمرانی، فرهنگی، هنری و ورزشی داریم چه خوب است که برخی از اعضای شورای شهر در زمینه هنری و فرهنگی تجربیاتی داشته باشند و قطعاً حضور افرادی از گروه‌های متفاوت و مختلف می‌تواند به عنوان یک امتیاز محسوب شود.

برخورد سایر اعضای شورا با شما به عنوان یک هنرمند چه جور بود، به هر حال راهیابی یک هنرمند به شورای شهر چندان متداول نیست، اعضای شورا برای پذیرش یک هنرمند چه رفتاری دارند؟
اگرچه دیگر اعضای به من خیلی لطف داشتند اما بعضی از دوستان هم که می‌خواستند کج سلیقگی کنند در جلساتی که با آنها حرف زدیم متوجه شدند که ما دستمان پر است و باید کار ما را ببینند. اما من از مردم ممنونم که به من اعتماد کردند. من چند سال در شهرداری کار کردم و با کار‌ها و وظایف شهرداری و شورا آشنا هستم اما بسیاری از مردم که به من رأی دادند اصلا نمی‌دانستند که من در شهرداری کار کرده‌ام و به دلیل سابقه‌ای که از من سراغ داشتند به من اعتماد کردند. امیدوارم که پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم.

برای فعالیت در شورای شهر اصفهان برنامه خاص و مشخصی دارید؟
به‌هرحال من علاقه شخصی‌ام تقویت فرهنگ و هنر در این سرزمین است. خود اصفهان پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که با تکیه بر این پتانسیل و نیز تاکید بر سابقه فرهنگی و هنری که در کالبد شهر هست می‌شود به یک برنامه‌ریزی علمی برای پیشبرد اهداف فرهنگی رسید. نکته دیگر که من واقعا دوست دارم به آن رسیدگی شود این است که فضای شهر سرزنده و شاد شود و مردم اصفهان بتوانند در فضایی شاد زندگی روزانه‌شان را طی کنند.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    سلام؛ من از سابقه‌ی فعالیت آقای باقربیگی در شهرداری اصفهان اطلاع داشتم و دلیل انتخاب من، کمک به فرهنگ شهرم بود. امیدوارم آقای باقربیگی به یاری خدای مهربان، این رسالت را به خوبی انجام دهند.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    2 0
    آقای باقربیگی عزیز! به عنوان یه هموطن که خاطرات دوران نوجوانی ام با نقش آفرینی شادروان پروین دخت یزدانیان، شما و آقای جهانبخش سلطانی و اون بزرگواری که نامش رو به خاطر ندارم و نقش معلم شمارو بازی می کرد. راهیابی تون رو به شورای شهر اصفهان تبریک میگم. براتون آرزوی خدمت صادقانه و تندرستی از خداوند مهربان دارم.