فارس نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه دولت اعتدال نیاز به فرصت دارد،‌ گفت: تمامی احزاب باید بدون سهم‌خواهی به روحانی کمک کنند.

 خبرگزاری فارس: دولت اعتدال نیاز به فرصت دارد/تمامی احزاب بدون سهم‌خواهی به روحانی کمک کنند

حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری، امام جمعه سابق اصفهان با اشاره به زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: انسان‌های فرهیخته قلبشان محل خداوند است و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که اگر در صندلی ریاست دنیا می‌نشینند، این آنها هستند که بر صندلی سوار هستند و صندلی ریاست دنیا بر آنها نمی‌تواند حکمرانی کند.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله طاهری به حق در زمان حیات خود رسالت یک فقیه و عالم را برای مردم ایفا کرد، یادآور کرد: در زمانی که شکم بارگان در برابر گرسنگی مظلومان سکوت می‌کردند، آیت‌الله سید جلال جانش را در کف گذاشت و به مبارزه با ظلم برای کسب آزادی و استقلال ایران اسلامی و به ثمر نشستن انقلاب پرداخت. ایجاد انقلاب در اصفهان بدون نام آیت‌الله طاهری غیرممکن است و در تمام مراحل، ایشان قبل از انقلاب خطر زندان، تبعید، ممنوع المنبر شدن و انواع تهدیدها را به جان خریدند.

وی تاکید کرد: اگر اصفهان پیشتاز دفاع مقدس و گل سرسبد هشت سال دفاع مقدس بود، نقش آیت الله طاهری را نمی‌توان در این دوران انکار کرد، چرا که ایشان در جمع مردم و سربازان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند و گرمابخش جبهه‌ها بودند و نقش به یادماندنی در دفاع مقدس داشتند و خود نیز یکی از فرزندانشان را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی ادامه داد: آیت‌الله طاهری در اواخر عمر خود نیز مردم را به حضور در صحنه‌های مختلف نظام همچون انتخابات ترغیب می‌کردند و در روز تشییع ایشان نیز دکتر حسن روحانی با حضور در مراسم ایشان و استقبال مردم موجی از تحول‌خواهی را در فضای کشور ایجاد کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشکیل دولت تدبیر و امید گفت: دولت آقای روحانی نیاز به فرصت دارد و تمامی جریان‌ها و احزاب باید ایشان و دولتشان را بدون سهم‌خواهی خاصی کمک کنند. از تمامی کسانی که در هشت سال اخیر به گونه‌ای بی‌مهری کردند، می‌خواهم اعتدال را که شعار دولت است در تمامی ارکان جامعه رسوخ دهند. نباید دایره را آن قدر تنگ کرد که مردم ناامید شوند، چرا که این جفای به اسلام و ولایت فقیه است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 0
    اين روزها همه از مردم تا احزاب و گروهها راجع به وظايف دكتر روحاني اظهار نظر ميكنن و توقع دارند! باور كنيد اين قضيه خودش خيلي فشار فكري ايجاد ميكنه! به عنوان دوستدار دكتر روحاني از ايشون ميخوايم قبل از شروع كار يك چند روزي به يك جاي خوش آب و هوا با خانواده محترم سفري برن استراحتي كنن و با نشاط و قبراق برگردند جهت شروع كار به اميد خدا
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 0
    افرین موافقم
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 0
    این سهم خواهی را باید از ادبیات سیاسی کلا پاک کنیم. احزاب و گروهها فقط باید پیگیر مطالبات قانونی اشان باشند. یعتی چی سهم خواهی؟ مگه مملکت شرکت سهامی است؟