ایسنا نوشت:

سرمربی استقلال تهران پاسخ برخی منتقدان سفر آبی‌ها به اوکراین را داد و گفت: مگر بارسلونا یا سایر تیم‌های بزرگ به اردو نمی‌روند؟
امیر قلعه‌نویی با انتقاد از کسانی که اردوی این تیم در اوکراین را پرهزینه می‌دانند، گفت: متاسفانه جو بدی علیه ما به راه انداخته‌اند. مگر بارسلونا اردو نمی‌رود؟ مگر سایر تیم‌های بزرگ اردو نمی‌روند؟ ما در اوکراین اردو برگزار کردیم و با توجه به ارتباطات خوبی که از طریق کدیف ایجاد کرده بودیم، کارها انجام شد و ایرانی‌های آنجا هزینه‌ها را تقبل کردند. من به این صحبت‌ها توجه نمی‌کنم ولی این را هم می‌گویم که نتوانستیم با همه‌ بازیکنان‌مان در اردو حاضر شویم. خیلی خوب بود اگر همه بازیکنان ما بودند. دیدار ما با دینامو یک روز قشنگ برای همه‌ ایرانی‌ها بود. آقای قاسمی سفیر ایران در اوکراین که بعد از بازی ما یک افطاری هم به ما داد، از ما تشکر کرد و گفت: شما باعث شدید همه‌ ایرانی‌ها یک تشکل و اتحاد خوبی در اوکراین پیدا کنند و دور هم جمع شوند. ایشان می‌گفت چنین روز قشنگی را برای ایرانی‌ها در اوکراین ندیده بود. همه‌ اینها ماحصل حضور استقلال در اوکراین بود. تیم دینامو هم با چند بازیکن اصلی و چند بازیکنش که کمتر بازی کرده بودند، به مصاف ما آمد که این مساله طبیعی بود. خود ما حیدری، نکونام، منتظری را نداشتیم. برای پر شدن نیمکت‌مان ستار همدانی را روی نیمکت به عنوان بازیکن گذاشته بودیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا از اوکراین بازیکنی به این تیم جذب نشده است، اظهار کرد: خیر ولی قرار است دو بازیکن خوب طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ما اضافه شوند. ولی اجازه دهید قرارداد آنها نهایی شود سپس در مورد آنها صحبت می‌کنم.
او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد، که گفته‌ است استقلال این فصل بهتر از سال گذشته است، بیان کرد: طبیعتا همین گونه است. استقلال الان از استقلال اول فصل قبل بهتر است و در آینده قوی‌تر هم خواهد بود. یک سال خوب را تجربه کردیم و در سال گذشته چون سه سال از استقلال دور بودم، طبیعتا احتیاج به کمی زمان داشتم تا خودم را تطبیق دهم. حضور یک ساله من در استقلال حسن خوبی است و مطمئنا بازیکنانی را هم که جذب کرده‌ایم، به ما خیلی کمک خواهند کرد.
او در پاسخ به سوالی درباره‌ مجتبی جباری و این‌که گفته می‌شود، قلعه‌نویی از مسوولان باشگاه استقلال از این بابت گلایه داشته است، گفت: نه من گله‌ای نداشته‌ام. اول این‌که برای جباری آرزوی موفقیت می‌کنم. او بازیکن خوب و بزرگی است. زحمت زیادی برای ما کشیده بود اما آقای فتح‌الله‌زاده هم سالیان سال است که برای مجموعه استقلال زحمت می‌کشد. آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مجتبی جباری و خیلی‌های دیگر محصول کارهای او هستند. اینها محصول مدیریت او در تیم‌های پایه استقلال هستند. این نیست که ما بیاییم روی همه‌ ارزش‌های یک مدیر پا بگذاریم، چرا که اصلا کار قشنگی نیست. البته در ایران نخبه‌کشی وجود دارد. اصلا کاری به مساله‌ جباری ندارم. متاسفانه ما در ایران نخبه‌کشی به شکل زیادی داریم. هرکس کمی موفق شود، ترکش‌ها به سمت او می‌آیند. به هر حال مجتبی جباری از استقلال رفت. او برای استقلال زحمت زیادی کشید و چندین عمل جراحی در استقلال کرد. آقای فتح‌الله‌زاده مدیر بسیار قوی است و انصافا حقش نبود که این صحبت‌ها علیه‌اش گفته شود. همین که توانست با دست خالی هزینه‌ مجموعه استقلال را به دست آورد، ماحصل زحمات چند ساله‌ اوست. آمار مقام‌های قهرمانی فتح‌الله‌زاده هم نشان می‌دهد که او خالصانه در این مجموعه کار می‌کند.
قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آندرانیک تیموریان و جواد نکونام و این‌که گفته می‌شود نکونام از استقلال شکایت کرده است، اظهار کرد: در مسائل مالی هیچ‌وقت دخالت نمی‌کنم. الحمدلله از آن مربیانی هستم که به دنبال این نیستم، ببینم فلان بازیکن چقدر گرفته یا همکارانم چقدر گرفته‌اند. در این مسائل دخالت نمی‌کنم. آقای نکونام کاپیتان تیم ملی است و دقیقا نمی‌دانم مشکل او چیست. قبل از این‌که بروم اوکراین یک جلسه دو ساعته با او داشتم و ناهار را با هم خوردیم. با او صحبت کردم و قرار شد با مهدی رحمتی بنشینند و با هم صحبت کنند و سنگ‌هایشان را باز کنند که این کار را هم کردند و منتظر بودیم به تمرینات بیاید اما گفتند فرزندش به دنیا آمده. البته وقتی ما اوکراین بودیم می‌گفتند موبایل نکونام خاموش است. ان‌شاءالله نورسیده‌اش زیر سایه آقا امام زمان در صحت کامل باشد و پسرش را داماد کند. به هر حال فکر می‌کنم این حرف و حدیث‌ها برای جواد خوب نیست. به خاطر پول شکایت کردن خوب نیست. من تنها 40 درصد قرارداد سال قبلم را گرفته‌ام. حالا بروم خانه‌ام بنشینم و بگویم آقا من نمی‌آیم؟ آندو هم مثل این‌که قرار بود، شنبه به قطر برود. خودش هم مثل این‌که تمایلش به بازی در خارج است. طبیعتا وقتی دلار 4000 تومان باشد، پیشنهادهای خارجی بهتر خواهند بود.
او در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهد، برای فصل قبل استقلال قهرمان لیگ شود و قهرمانی‌اش را تکرار کند، گفت: اگر یک جای دنیا دیدید یک مربی قول قهرمانی می‌دهد، بدانید او مربی نیست. قهرمانی‌های من در لیگ لطف خدا و اهل بیت بوده است و بعد از آن زحمت بازیکنان و کادر فنی که من کمترین سهم را در آن دارم. استقلال فعلی نسبت به استقلال سال قبل خیلی باکیفیت‌تر است. این را به هواداران قول می‌دهم که این تیم بسیار باکیفیت‌تر خواهد بود. باید دو هافبک جذب کنیم تا جای جباری را پر کنند. یکی را که احمد جمشیدیان انتخاب کرده‌ایم اما شرایط جسمانی جمشیدیان اجازه نمی‌دهد که 50 بازی در یک فصل انجام دهد. الان به دنبال دو بازیکن خارجی هستیم تا مشکل حل شود. اگر آن چه را می‌خواهیم، بازیکنان بتوانند در زمین پیاده کنند، فکر می‌کنم نسبت به سال قبل بهتر باشیم. این استقلال به لطف خدا و اهل بیت این پتانسیل را دارد که در آسیا و لیگ برتر حضوری مقتدرانه داشته باشد و برای قهرمانی تلاش کند.
سرمربی استقلال در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا استقلال برای آسیا تمهیدات ویژه‌ای دارد یا خیر، بیان کرد: بله ما به دنبال تکمیل پازل نفراتی‌مان هستیم و فراموش نکنید که ما دو بار در آسیا درگیر خواهیم بود و بدون شک خودمان را برای این مساله آماده خواهیم کرد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =