هجده تـوصیه هـمسرداری بـرای آقـایان

راز کامیابی چیست؟ هرچه هست داشتن همسری سازگار و صالح در رأس آن است و زن چه خوب وچه بدش قیمت ندارد. خوبش قیمتی است و برایش قیمتی نمی توان گذاشت و سعادتمند کسی که چنین همسری دارد و بدش قیمت وارزشی ندارد و زندگی با او مایه از دست رفتن سعادت مگر آنکه چون خرقانی وسقراط عمل کنی ....

1. در مقابل همسر خویش، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.

2. هدیه دادن مهرو محبت را زیاد می‌کند؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هر چند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.

3. چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می‌شود، با کمال محبت و خوشرویی تذکر دهید.

4. در حضور همسر خود، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی های آنها را به رخ او نکشید.

5. به بستگان همسر خود مانند پدر و مادر و سایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود، قبل از همسر خود اقدام کنید.

6. هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.

7. با بستگان خود نزد همسرتان در گوشی نجوا نکنید.

8. هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نکنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می‌کاهد.

9. هیچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید. سعی کنید "من" و "تو" در زندگی زناشویی نباشد کلمه "ما" زندگی را گرم و لذت بخش می‌کند.

10. وقتی که همسر شما عصبانی است، او را با مهر و محبت آرام کنید. لجباری نکنید.

11. برای رفتن به مهمانی و گردش، سعی کنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت خستگی و کار رد نکنید.

12. امتیازات اجتماعی؛ فرهنگی و اقتصادی فامیل خود را در صورتی که با همسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نکنید.

13. کارهای همسر خود، هر چند کوچک را تحسین کنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی که دارد، کلید کامیابی در زندگی زناشویی است.

14. در قبال همسر خود، در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.

15. زحمات و هزینه هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می‌کنید، هیچ گاه بر زبان نیاورید.

16. همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید و وی را از دست یابی به شادی ها محروم نسازید.

17. شادی و خنده های خود را در محل کار خود به جا نگذارید و فراموش نکنید که همسر شما در خانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.

18. کمک کردن در انجام کارهای منزل را فراموش نکنید و بدانید همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته می‌شوید، زن هم در منزل از کارهای خانه خسته می‌شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    ممنون. روی مورد 18 خصوصا باید تاکید شه :)
    • بی نام NL ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      69 20
      اره واقعا بخصوص زنان امروزی ...
    • بی نام EU ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      16 4
      زن امروزی بستگی به تربیت زن که کار خونه رو انجام بده یا نه
  • محمد A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    در نسل امروزی خانم های نازنین یک اتفاقی افتاده، اینکه مسئولیت های سنتی خودشون رو تا حدود زیادی منکر میشن(مثل آشپزی و خانه داری و...)، از طرفی حقوق سنتی خودشون رو تمام و کمال طلب میکنن (چیزایی مثل مهریه و نفقه و ... ) این تضاد خانم های امروزی برای من واقعا حل نشده است. شما یا سنتی هستید و یا مدرن، من بین این دو موضع چیزی نمیتونم تصور کنم. از خبرانلاین میخوام با کارشناسان در اینباره مصاحبه کنه و از دوستان خواهش میکنم در این بحث شرکت کنن. ممنون از همگی دوستان و خبرآنلاین.
    • بی نام GB ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      این مسئله رو نمیتونین جمع ببندین، خیلی از خانوم ها هم هستن که نه مهریه براشون مهم هست نه نفقه، و نه حتی عروسی گرفتن، خیلی از خانوم ها از همسرشون فقط آرامش میخوان که چیزه دور از دسترسی نمیتونه باشه.
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      تو یه جمله یعنی هم خر و می خوان هم خرما!!
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      93 27
      کاملا درست می فرمایید. در ضمن بنده با مساله مهریه بدین شکل کاملن مخالف هستم و بهتر است هر چه زودتر قانون آن اصلاح شود. چه معنی دارد که زن بعد از یک دقیقه که از ازدواجش گذشته است بخواهد مبلغ سنگینی را از مرد مطالبه کند؟ البته مردان هم باید اندکی از حماقت خودشان کم کنند و زیر بار مهریه های سنگین نروند.
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      50 54
      آشپزی و ... که شما می‌فرمایین مربوط به سنته و روش زندگی سنتی اما انچه در مورد حقوق زنه ربطی به سنت نداره. مساله حقوقیه که در دین مقرر شده. این دو تا از هم کمی جداست. می‌شه جداگانه راجع به هرکدومش بحث کرد ولی مقایسه‌ی این شکلی‌شون به نظر درست نمیاد. بله، دین در برابر حقوقی که برای زن در نظر گرفته وظایفی رو هم به عهده‌اش گذاشته که آشپزی و ... توش نیست. چیزهای دیگه هست. دسته‌ی اول فقط توقع و باور سنتیه. در حالیکه خیلی از زن‌ها در جامعه‌ی مدرن هم سر کار می‌رن و هم در خانه وظایف سنتی‌شون رو انجام می‌دن.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      27 23
      اشتغال زنان یک ضرورته هم از این جهت که زنمثل مردیک انسانه وحق ارتقا واستقلال داره وهم تامین نیازهای مالی خانواده ،همانطورکه اکثر آقایون برای ازدواج خانومی رو انتخاب میکنن که درآمد داشته باشه،درآمد زن اگرچه طبق قانون برای خودشه ولی در هزینه های خانواده خرج میشه خوب شما چه توقعی دارید که زن هم درخوونه کار کنه وهم بیرون. با این حال اکثر خانومها این وظایف رو به عهده می گیرن.از طرف دیگه مگه در حقوق سنتی آقایون تغییری ایجاد شده که خانومها از حقوق سنتی خودشون بگذرن. آقای محمد هنوز هم آقایون حق ازدواج مجدد رو دارن وهم حق طلاق.اگر آقایی دلش خواست بیخیال زن و فرزند یا برای تنوع از این حقوقش بهره مند!! بشه زن چطور می تونه در این شرایط از خودش و فرزندش دفاع کنه؟با اقساطی شدن مهریه اشتغال زن کشتی نجاته.
    • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      31 14
      واقعا درست می گی. هم خر رو می خواند و هم خرما رو
    • محمد A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      38 32
      به خانم يا آقاى بى نامى كه كامنتتون با "اشتغال زن ىه ضرورته..." شروع شده؛ با شما مالف نيستم اما اكثر دخترخانم ها اين روزا شرط ضمن عقد ميذارن و حق طلاق رو مثل مرد دارن. بحث من خيلى راجع به قوانين و ضعفشون نبود. من ميگم ما بعنوان يك نسل فارغ از سنت ها و قوانين اين بحث رو بين خودمون داشته باشيم و اين مشكلات رو بين خودمون لااقل مطرح كنيم. فكر كنم شما هم مخالف قضيه ى بلاتكليفى دخترهاى امروزى نباشيد. وقتى يه دختر توقعش از شوهرش امروزى و مدرن بودن و مدرن انديشيدن هست و ميگه مرد بايد مثل زن توى كار خونه شركت كنه ديگه مهريه ١٣٦٠ سكه اى به نظرم خنده داره...
    • بی نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      53 4
      آقا محمد،توجه داشته باشید که آشپزی و خانه داری و هر کار دیگه ای بجز تمکین جنسی،نه وظیفه ی شرعی خانوم هست و نه قانونی.در صورتی که شرع و قانون همین نفقه و مهریه رو برای زن تعیین کرده.البته اون کارهای سنتی رو که شما به اشتباه وظیفه ی زن میدونید لطف خانومها بوده که در اثر تکرار ایثار ،شما اون رو حق آقایون میدونید.کدوم زن بابت دوران بارداری و شیردهی بچه ش از شوهرش پول گرفته؟همین بچه ای که همه جا نام پدرش رو میپرسن و نه مادری که 3 سال از عمر و سلامتی خودش مستقیما از جسمش و بقیه ی عمرش رو در تربیت و نگهداریش گذاشته...
    • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      22 6
      ما نه مدرنیم نه سنتی در حال گذاریم...و کسی هم برای درست گذر کردنمون برنامه ریزی نداره و خیلی از مسائل شکلی از بی قاعده گی ه خودش گرفته فقط این وسط آقایون لطف میکنن هر روز به زور قانون به خورد ملت می دن(می دونم بحثتون ضعف قانون نیست). جمله آخرتون از توقع دختر و مهریه 1360 تا گفتید من هم این مقدارو قبول ندارم چون عملی نیست ولی پشت قضیه می تونه این باشه "من به تو اعتماد ندارم اگه اون جوری که قول دادی نبودی یا بهم خیانت کردی یا ... منم همه مهرم میذارم اجرا چرا؟ چون آمار طلاق و خیانت بالاست چون خیانت،تنبلی و بی کاری ، توهین و تحقیر،محدود و حبس کردن، کتکاری و زجر رو به چشم خودم دیدم وقتی این همه مرد آزادی داره چرا من که زنم جامعه ام رو هم خوب میشناسم پامو محکم نکنم شاید غیر منطقی باشه ولی همینه.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      20 2
      تضاد رو در قانونی پیدا میکنی که حق زن رو از اموال شوهرش حتی کمتر از حق مادر و پدر شوهر میداند. تضاد رو در قانونی پیدا میکنی که اجازه 4 همسر را به مرد میدهد. تضاد رو در حق طلاق به مرد پیدا میکنی. اگر میبینی توی رفتار خانمها تضاد وجود داره ریشه اون ناامنی ایه که قوانین ظالمانه ما علیه زنان ایجاد کرده.
  • مرد آبدیده A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    ای لعنت به اکثر خانومای این دوره و زمونه..... پررو، پر توقع و خودخواه
    • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      38 56
      شما باید آب می دادی نه آب می دیدی :)
    • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      89 59
      خیی گستاخ و بی ادبی!
    • حمید رضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      52 59
      شما که پررو تر به نظر میاید...این حرف ها خلاف واقعیت می باشد
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      32 15
      لعنت به تو بي ادب
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      42 15
      خبر اينو بگذار وقتي لعنت به خانم رو گذاشتي اگه نگذاري ازت شكايت مي كنم پس بگذار " اي لعنت به تو مرد بي ادب"
    • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      29 17
      كساييكه به اين نظر مرد آبديده مثبت دادن خداوند لعنت متقابل فرمايدشووووووووووووون
    • بی نام A1 ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      10 0
      من از مردایی تعجب میکنم که دایما برا زنا میگن اما به یکیش راضی نمیشم این تضاد همیشه من را درگیر کرده خداییش وای به حال زنت بااین طرز تفکر وهم مادر وخواهروهمه دنیا در ضمن در جواب محمد........اقا بین مدرن وسنت موندی باشه اما اگه در رابطه با مهریه حرف میزنی در رابطه با جهیزیه هم بزن که هم مردا اونو حق میدونن هم همون اول میگیرن قیمتش هم کم نیست مهریه که تا پای طلاق نیاد وسط واقعا کی داده کی گرفته ...از قانونی حرف بزن کهحق زن از پول شوهرش که تو این زمونه خودشم در جمع شدنش{ نگیم همه 50%} کمک کردن ناچیزه درحالی که همون مدرنیته میگه حق زن نصف اموال شوهرشه....در مورد کار انصافا 50% زنا هم بیرون کار دارن هم خونه بقیه هم نصفشون کار خونه را میکنن به خاطر اقلیت اکثریت را زیر سوال نبریم توهین هم نکنیم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      11 5
      ای مررررررررررررررررررررررررررد آبدیده بی تربیت بی ادب بی تربیت بی ادب بی تررررررررررررررررررررررربیت شرم بر تو باد
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    41 22
    من هم نظر محمد را بجا دیدم راستی 18 نصیحت هم به زنان داشتید خوب بود ودر آخر بنده از خانم مهربانم بخاطر این 13 سال زحمتی که به من کشید متشکرم واقعا روز های سخت در کنارم بود تکه کلامش اینه شریعت در مورد من ووظیفه من چی میگه وما شکر خدا در این 13 سال بی احترامی به همدیگر نکردیم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    31 89
    واقعا چجوری همچین مقاله های مزخرفی رو منتشر میکنی خبر؟ هرچیزی حدی داره، احترام سر جای خودش، کمک کردن سر جای خودش، هرچیزی سر جای خودش ولی این چیزایی که تو نوشتی واقعا شرم آوره........ واقعا برای نویسنده این مزخرفات متاسفم
    • شهرک A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      9 37
      اشتباهی منفی دادم
  • عاشق زندگی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    44 4
    مشکل اینجاست که مردو زن وظایف و ویژگیهاشون رو فراموش کردند....مردها باید بدانند که زنها اگه مردی با خوشرویی و سیاست که خاص برخورد با خانومهاست با اونها برخورد کنند همسرشون از اونها تمکین میکنه........زنها باید بدونند که اگه زنی ویژگیهای زن بودن خودش رو حفظ کنه هیچ موقع از چشم مرد نمی افتند و همیشه یک حامی بزرگ به نام همسر رو کنار خود دارند.....حالا از ما گفتن بود....
  • فرهاد A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    هیچ مردی بدش نمیاد این کارا رو در قبال خانمش انجام بده ولی متاسفانه خانم ها نشون دادن که جنبه اش رو ندارن.
    • علی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      80 38
      دقیقااااااااااا
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      19 14
      جنبشو تو نداري كه حكم كلي مي دي
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    اکثر بدبختی های جامعه از ریخت وپاشها و چشم و هم چشمی خانمهاست
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      11 10
      نه ! يعني مي گي ما زورمون و ريخت و پاشامون از دولتم بيشتره ؟ نه ! بزن كف مرتبو به افتخار اين خانمهاي قدر بر چشم بد لعنت نفس كش مي طلبيم
  • زری A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    38 58
    لعنت به خودت شما مرده قوانین وسنت های اسلام را هم قبول ندارید ودوست دارید مانند زمان قبل از اسلام زندگی کنید این آرزو را ته گور می بری.
    • بهرام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      10 2
      شاید بعضیا نمیدونن ایشتباه کردن .. خلاصه ببخشید :))
    • بهرام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      5 2
      شاید بعضیا نمیدونن ایشتباه کردن ... خلاصه ببخشید :))))
  • امین RS ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    موافق محمدم زنهای امروزی فقط رو دارند هیچ هنری ندارند
    • مریم A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      59 61
      شما برو زن دیروزی بگیر.مطمئن باش کسی جلودارتون نمیشه فقط من مطمئنم شما آقایون هم زن دیروزی نمیپسندین.
    • سارا A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      78 70
      شما مردها هم تنها هنرتون پول دراوردن بود که جدیدن اونم دیگه نمیتونین درارید
    • امیر IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      38 24
      زنده باد امین جان، خود حقیقتو گفتی!
    • بی نام EU ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      22 24
      یک هنر مهمتر هم داریم تحمل زنهایی امروزی:-)
    • محمد A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      21 11
      نظر سارا خيلى جالب بود، كاملا مبتنى بر تقابل!! شما تا وقتى مرد رو دستگاه خودپرداز ببينى نميتونى تحليل درستى از رابطه ت با يه مرد داشته باشى. ميدونم كه مردايى هم هستن كه زن رو فقط يه عروسك ميبينن كه ديدگاهشون با شما يكى هست و راه به جايى نداره. دوستان اين راه به تركستان است...
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    39 17
    برای خانم ها هم توصیه می ذاشتید لطفاً!
  • یه عاشق IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    23 6
    اگر زن و مرد قبل از ازدواج واقعا همدیگه رو دوست داشته باشن و بعد با هم سعی کنند که عشق رو بسازند دیگه نیاز به این لیست دادن های ناقص نیست و مشکل اینه که در بیشتر موارد دختر پسر ها واقعا همدیگه رو دوست ندارند چه برسه که بخوان عاشق هم باشن در نتیجه یه سری مجبورند چهار تا "حداقل" لیست کنند تا امار طلاق بیاد پایین.
    • محمد A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      12 0
      نه عزيز من، عشق و علاقه بدون محك تجربه و علم خيلى سست هست و ممكنه به نسيمى از هم بپاشه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    39 17
    خبر ظاهرا خیلی از خانومها دل پری داری که کامنتهایی که واقعا بی ادبانه و توهین آمیزه رو تایید میکنی حساسیت نسبت به توهین خانومها یعنی انقدر کمتر از حساسیت کامنتهای سیاسیه که اینها رو سانسور می کنی ولی ناسزا و بی ادبی رو نه ؟ خیلی وقته دیگه حالت خوب نیست دوست من...
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      26 24
      وقتی همه جا رد پای تبعیض جنسی دیده می شود ...
    • الف A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      20 3
      با نطر شما کاملا موافقم. توهین در کامنت ها بصورت بارز دیده می شه و جالبه که تیغ سانسور خبر آنلاین روی کامنت های توهین به بانوان نیست. قابل توجه سردبیر !!!!
    • بی نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      6 15
      حالا که برای طرفداری از شماها رفته 18تا توصیه ناب جمع کرده.دیدید جنبه ندارید
  • امیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    5 9
    این مطالبی که منتشر شده تا حد زیادی قابل قبول و قابل تامله. امــــــــــا.... وقتی این موارد هم رعایت میشه در بسیاری از مواقع خانووم رو جو میگیره و توقعات نابجای ایشونو تو زندگی منجر میشه. کاشکی، به قول دوستانمون مواردی هم برای خانوومای محترم میذاشتید تا حدی قابل قبول باشه مطالبی که منتشر کردید.
  • مجید A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    12 3
    الان تکلیف من که هیچ زنی توی خونه ندارم و امیدی هم بداشتنش ندارم چیه؟!!! اهان به اونایی که دارند قاه قاه بخندم!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      5 1
      اگه زن تو خونت نیست یعنی روشنایی نداری برو یه فکری بکن از قدیم گفتن : زن بلا باشد به هر کاشانه ای بی بلا هر گز مبادا خانه ای دختر و زن نور خونه هستن اگه با زنها مشکل دارن برخی آقایون آیا می تونن لطافت طبع و مهربونی مادر، خواهر و یا دختراشون رو انکار کنن چشم ها را باید شست
  • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 45
    باید با زنهای ایرانی مثل زنهای عربستان برخورد کرد
    • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      10 2
      خوابشو ببینی خانومای ایرانی مثل خانومای عربستانی بشن
  • mehdi EU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    17 0
    با عرض پوزش از تمامی خانم ها اما متأسفانه نسل امروز با دید منفی نسبت به نسل گذشته خود خانه داری را مایه حقارت می داند متأسفانه نگاه به نسل دیروز نگاهی است که زن را در خانه داری محصور نگه داشته و از این حصار حقارت را معنی و در مقابل آن جبهه گیری کرده ، نسل امروز آشپزی و خیاطی و ... را به تمسخر گرفته و با تجربه زنان گذشته آن را مایه حقارت و عقب ماندگی زن می داند ، شاید اگر در گذشته بیشتر به زنان بها داده می شد امروز این جبهه گیری ها با تعصب های شدید وجود نداشت .
  • امین CN ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 7
    با همسر خود از واژه "تو" برای خطاب استفاده نکنید، واژه شما جایگزین زیباتری است. که احترام متقابل میاورد
  • درگز IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    0 4
    آره والا...
  • بی نام US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 2
    گذشته از این مطلب کلا بزرگترین مشکل سایت شما فرد یا افراد مسوول تایید نظرات است.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    5 0
    معمولا نوع توصیه های را متقابلا می آورند تا موجب سو تفاهم نشود
  • باقري A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    8 2
    بنظر مي رسه صحبت آقايان و خانم قابل احترام است نظر بنده نظر دين مبين اسلام است بخاطر اينكه خداوند متعال ودين إسلام هم كاملا ميدونه كه جنس مؤنث داراي چه شرايطي خاص است أكر دقيق أجرا بشود عاليه
  • علیرضا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    24 1
    آقایون پاشین برید به خانمهاتون کمک کنین بنده خداها دارن زحمت میکشن شماها نشستین اینجا واسه خودتون تز در میکنین و هر چی به نفعتونه رو لایک می کنین
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    24 1
    از این توصیه ها نتیجه می گیریم که مرد یک ارباب هستش که زن در اختیارشه و حالا باید این ارباب لطف کنه و با کنیزش به محبت رفتار کنه... «زحمات و هزینه هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می‌کنید، هیچ گاه بر زبان نیاورید.» مرد این پول رو از خونه باباش آورده که به خاطر هزینه کردنش منت بذاره؟ توی این زمونه زن و مرد با هم کار کردن و پول در آوردن و هزینه اش می کنن.... بس کنین این مطخرفات تهوع آورتون رو... خودتون نه به عنوان مرد یا زن، به عنوان یه آدم از تصویری که از یه زن دارین می سازین حالتون بهم نمی خوره؟! اون تفکری که دوست داره باز زن رو تبدیل به کنیز و ابزار دست شوهر تبدیل کنه، این آرزو رو به گور می بره...ما زن های ایرانی مقاوم تز ار این حرفاییم... به همین خیال خام باشین
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    3 0
    در مقابل وظایفی که واسه زنان نوشتی این چیه شما خبرتو بده
  • داود A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 0
    اگر همسر خوبی پیدا بشه چشم - اصلا من خودم همه کار های خونه هم انجام میدم
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 0
    احســــــــــــــنت دست مریزاد
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 0
    خطاب به نمرد آبندیده:قطعا در منزل شما هیچ خانمی از ابتدا تا کنون نبوده و نیست که انقدر با گستاخی توهین میکنی!لعنت به خودت.....
  • امیر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 27
    والا شما دخترای ایرانی اکثرتون که مجردین و آرزوی ازدواجم دارین و میگین ما مقاومیم!! اوووپس!! به نظر من هیچ زن ایرانی لیاقت ازدواجو نداره خود زنا میگن زن و مرد برابرن پس اساسا ازدواج معنایی نداره و همزیستی مسالمت آمیزه راهکارش! جالبه زنا اینجام میگن به زنا ظلم میشه یعنی باید ازدواج کنن! هم خدارو میخوان هم خرمارو! ازدواج بی ازدواج این راهی بود که خود زنا انتخاب کردن پس باید تحملش کنن
    • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      14 5
      آرزوی ازدواج نداریم این توهم شما مرداست بابا چرااااااااااااااااااااااااا نمی خواین قبول کنین ما دیگه ازدواج نمی خوایم ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ما رو از شر اینا خلاص کن چرا فکر می کنن ما حسرت ازدواج با این دایناسور ها رو داریم؟؟؟
  • بی نام EU ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 0
    به نظرم جامعه ما به شدت مریضه. هم در این خبر و هم خبری که در مورد انتظارت از خانمها گذاشتید همه در کامنتها به جون هم افتادند. به نظرم اینقدر زن و مرد از هم دور شدند و برای هم ناشناخته هستند که کینه های عجیبی ناشی از عدم شناخت بینشون بوجود آمده.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      7 2
      آقای بی نام باید بگم تا مردا توهین نکنن به خانمها، خانمها به جونشون نمی افتن من به عنوان یه دختر می گم خانمها برای آقایونی که بهشون و به حقوقشون احترام می ذارن تا ابد وفادارن و براشون بسیار زیاد احترام قابلن. این تیپ مردان برای زنها می شن اسطوره اما حیف و صد افسوس که مردای ایرانی به جز اقلیتی تمام ضعف ها و ناتوانیهای خودشون رو ناشی از زنها می دونن
    • مازیار A1 ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      25 0
      متاسفانه همینطوره. وقتی زن و مرد از هم دور باشند و بهم آشنا نباشند حس تعلقی هم وجود نخواهند داشت و بجای ناموس نامأنوس هم میشن.یعنی واقعاً اینقدر احترام گذاشتن به جنس مخالف سخت شده؟! ما مردا می دونیم که خانمها به بی احترامی و هر موضوعی که غیر مستقیم انگ ناپاکی به آنها باشه شدیداً واکنش نشون میدن، باز هم بیان می کنیم؟! خیلی از خانمها می دونند که مردا به انگ بی عرضگی شدیداً حساسند باز هم اینطوری از خودشون دفاع می کنند؟! بنظر شما این دعواها پایان خوشی هم داره؟!
  • بی نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    16 0
    زن وظيفه داره از اميال شوهر هميشه تمكين كنه اما مرد هيييچ وظيفه اي نداره.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ازار جنسي در ازدواج با اين نسخه ي شما كاملا مشروعه.هرك اينو بگه يه ضد زنه كه بقول كارن هورناي عقده ي رحمي داره لطفا چاپ كن چون با اين مطلبت و مطلب در باره زنانت به نيمي از جامعه توهين كردي
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    1 3
    چی قدرتنمایی نکنیم؟ پس چهکنیم؟
  • سعید A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    5 16
    خانمها یه کوچولو خجالت بکشن بد نیست ببینید در روز چندتا زن با همدستیه یه گردن کلفت شوهرشو میکشه؟؟؟چقدر خیانت میکنید و بهونه های الکی میارید که کمبود محبت دارید؟شما محبت میکنید؟به همه بر نخوره ولی برخیت ون سیگاری و خلافکارید خانمهای محترم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    7 2
    به نظر من اعتدال چاره کار است ... روحانی مچکریم
  • حیدری ***** خبر انلاین بزن بترکون A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    4 7
    من زن نمیخوام مادر ... دردت به جونم مادر ... در اوج تنهایی .. لذت برم من مادر ... بچه ها خوب بید؟! :