ایمیلها را چک نمیکنیم
قائم مقام وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیلها ندارد.مرتضی براری در گفتوگو با خبرنگار ارتباطات و فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت فعالیتهای ایمیلهای بومی به چه شکل است توضیح داد: اکنون بسیاری از شرکتها با استفاده از نرم افزارهای متن باز به ارائه ایمیلهای ایرانی پرداختهاند که حداقل اتفاقی که در مورد این ایمیلها میافتد این است که هاستینگ (میزبانی) در داخل کشور انجام می گیرد.وی ادامه داد: در زمان استفاده از ایمیلهای خارجی ممکن است اطلاعات افراد به شکلهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل لازم است ما شرکتهای خصوصی در این زمینه را فعال کنیم.براری در پاسخ به این مطلب که برخی از کاربران نسبت به استفاده از ایمیلهای داخلی اظهار نگرانی کرده و از کنترل آنها نگرانند، خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده میدانم نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیلها ندارد و طبق اصول و آموزههای دینی نیز این موضوع درست نیست.قائم مقام وزیر ارتباطات ادامه داد: اما در این میان کاری که میتوان کرد آن است که برای برطرف شدن و کم رنگ شدن این شائبهها بخشی از کار را به دست بخش خصوصی بسپاریم تا بدین ترتیب با فعال شدن شرکتهای خصوصی خود مردم این سرویسها را ارائه دهند و پس از آن این گونه شائبهها از بین برود.
اختیار زیرساخت در تعیین نرخ مکالمات بینالملل
شرکت زیرساخت تحت عنوان «مدیریت پویای تعرفه» میتواند با جابهجایی سطوح تعرفه کشورها، قیمت تماسهای خارجی را بدون نیاز به مجوز تغییر دهد. همچنان که با وجود افزایش تعرفهها در آبان 91 اکنون نرخ تماس با 3 کشور را افزایش داده است.
به گزارش فارس به تازگی نرخ تماس با سه کشور عراق، ترکیه و آنتارتیکا افزایش یافته است.بر این اساس تعرفه مکالمات صادره بینالملل به مقصد شبکه تلفن ثابت کشور عراق از 550 تومان در هر دقیقه به 900 تومان و به مقصد شبکه همراه آن کشور از 700 تومان به 1500 تومان تغییر یافته است.همچنین تعرفه تماس با مقصد شبکه تلفن ثابت کشور ترکیه از 70 تومان در هر دقیقه به 250 تومان تغییر کرده است. علاوه بر این نرخ تماس با مقصد اپراتورهای تلفنهای همراه و ثابت کشور آنتارتیکا نیز از دقیقهای 700 تومان به 10 هزار تومان افزایش یافته است.اگرچه افزایش نرخ تماس با کشور آنتارتیکا که شاید به ندرت ایرانی در آن باشد، اهمیت چندانی ندارد، اما رویه حاکم بر این افزایش قیمت حائز اهمیت است.زیرا در آخرین تغییرات، تعرفههای تماس بینالملل در جلسه 153 و در 28 آبان 91 (9 ماه پیش) توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزایش یافته بود.
پیش از آن نیز کمیسیون در جلسه 146 و در تاریخ 18 مرداد 91 (یک سال پش) تعرفههای تماسهای بینالملل را تغییر داده و ضوابط آن را تصویب کرده بود.اکنون و 9 ماه پس از آخرین به روزرسانی تعرفههای بینالملل، تعرفه تماس با 3 کشور بار دیگر افزایش یافته است.روال کار در تصویب و اجرای تعرفههای بینالملل به این صورت است که تغییر تعرفهها بنا به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب میشود. مصوبات کمیسیون برای اجرا به شرکت زیرساخت ابلاغ میشود.این شرکت مصوبه را برای اجرا به تمام اپراتورهای تلفن کشور ابلاغ میکند. در آخر تمام اپراتورهای تلفن همراه و ثابت باید تعرفههای جدید را تا پانزده روز کاری از تاریخ ابلاغ اعمال کنند.اما برخلاف مصوبات جلسات 146 و 153 کمیسیون تنظیم، شرکت زیرساخت در افزایش تعرفه اخیر برای 3 کشور، از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز نگرفته است. زیرا در یکی از بندهای مصوبه 146 اختیاری برای افزایش تعرفهها به شرکت ارتباطات زیرساخت داده شده است.این اختیار با عنوان «مدیریت پویای تعرفه» به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شده و در توضیح آن آمده است که «زیرساخت براساس آن میتواند سطوح تعرفه کشورهای مختلف را جابجا کند».تعرفه تماسهای صادره خارجی در 11 سطح تعریف شده که در هر سطح کشورهایی وجود دارند. هزینه تماس با مقاصد خارجی نیز طبق اینکه آن کشور در چه سطح تعرفهای قرار دارد محاسبه میشود.براین اساس شرکت ارتباطات زیر ساخت موظف شده جابجایی تعرفه مورد نظر را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند.در صورتیکه سازمان با تغییر تعرفه مخالفت نکند، زیرساخت میتواند آن را اجرا کند. اما در صورت نامتعارف بودن جابجایی تعرفه و مخالفت سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت.یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتوگو با فارس این موضوع را تایید کرد.وی میگوید: این اختیار به دلیل تغییرات نرخ ارز به زیرساخت داده شده است.بنابراین با این اختیار عمل، شرکت زیرساخت میتواند هر زمان که ضروری تشخیص داد بدون نیاز به اخذ مجوز، ضمن ثابت نگه داشتن جداول سطوح تعرفه، سطح تعرفه کشورهای مختلف را تغییر دهد و در نتیجه هزینه تماس با آنها را کم و زیاد کند.
5656
نظر شما