جدیدترین اقدام کنگره آمریکا در وارد آوردن فشار اقتصادی به کشورمان درقالب تحریم های جدید بیش از هرجای دیگری در خود آمریکا انتقاداتی را به همراه داشته است.

یکی از اولین واکنش های منفی به طرح تشدید تحریم ها علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا که صادرات نفت ایران را نیز هدف قرار داده، متعلق به پروفسور پائول پیلار از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا است که در قالب یادداشتی در وب سایت نشنال اینترست و لوبلاگ منتشر شد.

پیلار که 28 سال از عمر خود را در مسائل امنیتی گذرانده در مقاله خود نوشته است برخی مواقع رهبران سیاسی ما شدیدا در جهت خلاف اهداف اعلامی خود اقدام می کنند و این موضوع خیلی شرم آور است که هرچقدر برای آنها از بی نتیجه بودن و مخرب بودن این اقدامات سخن گفته می شود بازهم آنها دست از این اقدامات شرم آور خود بر نمی دارند و نمی آموزند که مسئولیت شناسانه امور خود را انجام دهند.

استاد مهان دانشگاه جورج تاون در مطالعات امنیتی با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب این طرح جدید ضد ایرانی که از واردکنندگان نفت می خواهد خرید روزانه نفت از ایران را تا سال دیگر یک میلیون بشکه کاهش دهند می نویسد: با تصویب لایحه جلوگیری از اتمی شدن ایران به شماره H.R 850  آنهم با 400 رأی موافق در برابر 20 رای مخالف که در میان سایر فشارها به ایران تلاش می کند باقیمانده صادرات نفت ایران را نیز از طریق اعمال فشار به مشتریان برای نخریدن نفت از ایران را به پایان برساند درست با چنین وضعیتی مواجه شده ایم. "

او در ادامه با تاکید براینکه نمایندگان کنگره راه اشتباه را طی می کنند می نویسد:تصویب چنین طرح ها و لوایحی با نام جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی دقیقا طی کردن مسیری اشتباه است و بوضوح چشم اندازهای پدید آمده برای دست یابی به هر گونه توافقنامه اتمی با ایران را که به مراتب راه مطمئن تری برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی است را از بین می برد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا  که روز چهارشنبه به این طرح رای مثبت دادند می گویند برای متوقف کردن روند فعلی برنامه اتمی ایران، تصویب تحریم های بیشتر علیه این کشور ضروری است.

پیلار با اشاره به این باور ضمن اشتباه خواند آن می نویسد: خیلی ساده باید بگویم اگر آنها فکر می کنند با گذاشتن تحریم روی تحریم می توانند ایرانیان را به التماس و گریه و " عمو" گفتن و رها کردن کلیه فعالیت های اتمی وادار کنند، تا حالا موفق شده بودند چرا که از خیلی پیشتر کنگره انواع و اقسام تحریم ها را علیه انها تحریم کرده است.

متخصص مسائل امنیتی و اطلاعاتی آمریکا با ذکر اینکه تحریم های تازه علیه ایران برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود و سپس به امضای ریاست جمهوری برسد، افراد سنا را باهوش و با فهم خوانده و گفته است در برخوردهای شخصی که با هریک از آنها داشته دیده است که این موضوعات را خوب می فهمند و ابراز امیدواری کرده است که این روش برخورد با ایران به پایان برسد.

پیلار در بخش دیگری از مقاله خود آورده است : مهم نیست که تحریم ها چقدر به ایران آسیب می زنند، رهبران ایران هیچ انگیزه ای برای اعطای امتیاز ندارند مگر اینکه با طرح هایی روبرو شوند که امتیازات در نظرگرفته شده در آن مشخصا و به طور شفاف در برگیرنده لغو تحریم ها باشد. از این رو این اقدام نمایندگان کنگره برای تهران به عنوان نشانه های بیشتری مبنی بر این تلقی خواهد شد که آمریکا در پی توافق نیست و بلکه تنها به دنبال تنبیه بیشتر ایران از طریق اعمال تحریم های بیشتر و نهایتا تغییر رژیم است.

پائول پیلار در ادامه با تاکید براینکه این اقدام کشتن هرگونه امید برای رسیدن به توافق و گرفتن هرگونه امتیازی از سوی ایران در عرصه هسته ای است می نویسد: این اقدام همچنین نشانه روشنی از نوعی دشمنی است که می تواند هرگونه انگیزه احتمالی ایران برای ساخت سلاح هسته ای را تشدید کند.

پائول پیلار در آخرین سطر از مقاله خود آورده است که نمایندگان کنگره امریکا باید از این اقدام خود احساس شرم کنند و ما همه باید از این کار آنها عصبانی باشیم .

 نشنال اینترست دوم اوت 2013

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    حتی نگذاشتند که آقای روحانی بیاد و ببینند چی میگه بعد شروع کنند. قابل توجه کسایی که به غربی ها دل بسته اند... ای کاش از اول همه با هم با شجاعت و محکم ایستاده بودیم.
    • سينا صفوي IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      56 47
      لازم نبود ببينند روحاني چي ميگه! روزنامه محبوبشون كيهان ( كه عين خودشون رفتار مي كنه ) رو خوندند و فهميدند قرار نيست چيز جديدي گفته بشه!!
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      44 17
      تا وقتی اوباما و بقیه نمایندگان اونو امضا نکنن اجرا نمیشه.این تحریمارو جمهوری خواهان تصویب کردن.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      26 16
      امریکا در اعمال سیاستهایش به مسائل داخلی توجه نمی کند و برایند انچه از یک کشور به امریکا می رسد را در نظر میگیرد تحریمها با اکثریت 400 به 20 تصویب شد و در مجلس دیگر هم تصویب میشود .توجه داشته باشید که مسولان ما معتقد به بی اثر بودن تحریمها هستند لذا من نمیدانم چرا با وجود بی اثر بودن تحریمها این همه دوستان داد و بیداد می کنند.وقتی رئیس جمهور می گوید قطعنامه ها کاغذ پاره است و سالها می گوییم تحریمها اثر ندارد باید مردانه پای حرفمان باشیم اگر هم که معتقدیم تحریمها اثر دارد که مردانه بگوییم رئیس جمهور هر جا رفت گفت انرژی هسته ای؟ملت جواب دادند که حق مسلم ماست لذا دنبال انرژی هسته ای رفتن مشکلاتی دارد و حتما مردم مشکلات را می دانند که با صدای بلند جواب می دهند حق مسلم ماست
    • اریا حمیدی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      35 9
      همه جا ادم احمق وجود دارد دوست عزیز
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      51 8
      نسل ما از بین رفت بدون جوانی بدون کار و ... . آخر تحریم ها موند واسه درخت و سبزه!!!!!!!!!!!1
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      33 8
      خب آخه دیگران به اندازه کافی موضع نظام را اعلام کردند!
    • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      26 29
      ما محکم ایستاده ایم اخوی. به هیچ کس هم دلبسته نیستیم و به هیچ وجه هم التماس نخواهیم کرد. ولی به برخورد مدبرانه با جهان و تدبیر در امور کشورو تحقق قدرت واقعی ملت دلبسته ایم که غربی ها هم در آن حالت مجبور به احترام و پذیرش مردم ایران خواهند شد. این راه جز با مدیریت صحیح و تحقق واقعی وفاق ملی متحقق نخواهد شد. امری که دولت در هشت سال گذشته دقیقا در اجرای آن نمره صفر از بیست گرفت.
    • محمد A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      33 41
      دولت احمدي نژاد با همه بدي و خوبي هايي كه گذروند و رفت ، يه چيز رو به غربي ها ياد داد . كه گشنههم بمونيم به غرب التماس نميكنيم. آمريكا الان ديگه متوجه شده كه اگر راه نياد احمدي نژاد هاي ديگه اي هم ايران ميتونه داشته باشه.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      31 16
      بیایید یک بار منسفانه به قضیه بنگیریم. اگر ما ابرقدرت بودیم از همه لحاظ قدرت اول دنیا بودیم اونوقت یه کشوری اون طرف دنیا موی دماغ ما میشد و هرزگاهی و اهسته و پیوسته موقعیت ما رو در اون حوالی و همه ی دنیا تحت ثاثیر قرار میداد و به هیچ وجه هم با ما کنار نمی یومد و تنها خواستش نابودی ما بود ایا همین کاری که الان امریکا میکنه ما با اون نمی کردیم؟ یا وای میستادیم اون کل دنیارو شستشویی مغزی کنه و تفکر خودشو توی دنیا پیاده کنه و دمار از روزگار ما و مخالفاش دربیاره و ما رو هرچند کم در حد واقعا کم تضعیف کنه و کم کم به خواسته اش برسه ؟ واقعا بیایید یکبار هم که شده خودمونو همه رقم جای امریکا قرار بدیم. خبرانلاین خواهش میکنم منتشر کن حرف بدی نگفتم و به هیچ شخص جریان و گروهی هم توهین نکردم.
    • hasan IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      11 3
      دنیا تعامل می خواهد ما میتوانیم در مقابل این بیشرمی امریکا بجای نفت دانش هسته ای خود را عرضه کنیم که هم سود اور است و تحریم بردار نیست و همه به ان علاقه مند هستند گرد نفت هم به سود ان نمی رسد . شهیدان زنده اند الله اکبرas
  • حقیقت گو IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    238 9
    نمی دانم چرا توی آمریکا هر چی از این حرف ها می شنویم باید از مقامات "سابق" باشه؟!!! اگر این آدم مقام "سابق" نبود، باز همین حرفها رو می زد؟!!!! کی می رسه که بالاخره یکی از مقامات موقعی که سمتی دارند یه حرف حسابی بزنند؟!!!! آخه چه اتفاق تازه ای غیر از انتخاب روحانی افتاده که اینها این مصوبه رو داشتند؟
    • رضا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      11 5
      آمریکاییها تا 18 سال آینده تحریم ها رو برنامه ریزی کردند یعنی تا 18 سال دیگه به فکر برداشتنش نباشین.
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    مشکل ما یا احمدی نژاد نیستیم مشکل پرویی و زپرگویی امریکاست ولی مثل اینکه انتخاب روحانی اونا رو پروتر کرده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    متاسفم برای امریکا با این سیاست احمقانه اش . چی فکر کرده اصلا فکر کرده
  • بی نام DE ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    155 9
    اﻟﺘﻤﺎﺱ ﺩﺭ ﺳﻂﺢ ﺩﻳﭙﻠﻤﺎﺗﻴﻚ ﻧﻜﺮﺩﻳﻢ اﻣﺎ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻣﺮﺩﻡ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺭﻭﺣﻲ و ﻣﺎﺩي ﺁﺛﺎﺭ ﻣﺨﺮﺏ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﺭا ﻧﺸﺎﻥ ﺩاﺩﻩ. ﺷﻤﺎ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻓﻘﻄ ﺑﻪ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ ﺩاﺧﻞ ﻛﺸﻮﺭ ﻟﻂﻤﻪ ﻭاﺭﺩ ﻛﺮﺩﻩ.ﻣﻦ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺷﺮاﻳﻄ اﻧﺘﻘﺎﻟﻮﭘﻮﻝ ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻢ ﺑﺮاﻱ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﭘﻮﻝ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﺎﻧﻚ ﺣﻮاﻟﻪ ﻛﻨﻢ, ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﻛﻼﺱ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ ﻣﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﻮﺩ و اﻳﻦ ﻳﻌﻨﻲ ﭘﺮﺩاﺧﺖ ﺩﺳﺘﺮﻧﺞ وﺣﻖ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﺎﺭﺟﻲ.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      105 2
      گفته التماس نکردن، نگفته که فشار نیومده. الان به همه ایرانی های دنیا، حتی اونهایی که تابعیت دوگانه هم دارند اما بستگانی در ایران دارند و مجبورند مبادله مالی داشته باشند، داره فشار میاد.
  • reza IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    احتمالا رئیس‌جمهور آمریکا، امضای این تحریم‌ها را به نوعی گرو نگه داشته و در ادوار آتی مذاکرات ایران و غرب بر سر مساله هسته‌ای، عدم امضای آن را منوط به امتیاز‌دهی طرف ایرانی نماید. طبعا اوباما و دوستانش ثابت کرده‌اند که قابل اعتماد نیستند و حتی با گرفتن امتیاز هم ممکن است باز به همین مسیر خصمانه ادامه دهند. اگر – تنها به‌عنوان یک احتمال - اوباما و دوستانش در چنین فکری باشند، قطعا منظور آنها این است که در عین گرفتن امتیاز، از تحریم‌های موجود چیزی نکاهند؛
  • حسین IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    این آمریکایی های احمق فکر کردند انتخاب روحانی نتیجه تاثیر فشار تحریم ها بوده است. نمی دانند که انتخاب روحانی یک مسئله داخلی است و همه مردم و نامزدها در دفاع از حقوق هسته ای هم نظر و متحد هستند.
    • آرمین US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      3 5
      شما لطفا درس احترام و اخلاق یادبگیر دوست عزیز بعد بیا اینجا نظرات ارزشمندتو به نمایش بذار.
  • مهدی جنجال IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    فقط میشه گفت خدا به داد ملت برسه آقایون ........که این وسط چیزیشون نمیشه،این ما مردم هستیم که ضربشو میخوریم
    • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      11 16
      راهکاری اگه دارید ارائه بدید اقای جنجال.
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    18 10
    این تحریمها چیز جدیدی نیست در بین مردم صدا سیما جوری انداخت که از الا دست روحانی بسته باشه ولی روحانی زرنگتر از این حرفاست روحانی با کد خدا بساز
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    22 2
    دوستان عصه نخورید!!این هم یک کاغد پاره دیگر است!!
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    14 0
    خبرآنلاین وایسادی تا یه آمریکایی مخالفت کنه بعد راجع به تحریمهای جدید خبر منتشر کنی؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    20 5
    مساله خاله بازی نیست که بخوایم هی کشش بدیم ببینیم کی کم میاره. یک ملت، از این بی عدالتی ضربه میخورد. تمومش کنید این مسخره بازی ها رو
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    17 23
    ایکاش اصلا نفت و اورانیوم و کوفت و زهرمار نداشتیم. ایکاش در یه کشور دیگه به دنیا اومده بودم که مسئولینش بلد بودند مشکلات رو سریع و راحت حل کنند
    • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      15 9
      ایکاش مسئولیت زندگیتو خودت به عهده میگرفتی و مشکلاتتو گردن زمین و زمون و آسمون و مسئولین و نفت و گاز و اورانیوم نمینداختی
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      4 7
      در جواب بی نام دوم: راستش راه اختلاس میلیاردی را همه بلد نیستند عزیز
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    17 20
    به زودی همه اون کسانی که تمام مشکلات کشور رو متوجه یک شخص میکنن خواهند فهمید که ریشه مشکلات ما امریکای عزیزشونه. البته ماهواره های فارسی زبان این اشخاص رو چنان شستشوی ذهنی دادند که قادر نیستند این رو درک کنند. امریکا اصلا خواهان پایان دادن به تنشها نیست. راه شکست تحریم ها از بین بردن اجماع جهانی بر علیه کشورمون و ارتقا اقتصاد داخل هست. روی دوستی با امریکا اصلا حساب نکنید.
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    29 21
    مرگ بر دولت كثيف آمريكا
  • محمدرضا A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    12 4
    دوستان اين امريكايها چون روحييه مارو ميشناسن كه زيربار حرف زور نميريم اين اقدامات كردن... حال به جاي احساساتي شدن بايدبا تدبير اين حلقه كه دور گردنمون انداختن را ازاد ترًكنيم تا به وقتش..... اگر اجازه بدن( منظورم داخل هستش) مطمئنم كه دكتر روحاني إز پسش بر مياد.هرچند گاهي إز داخل هم ( مثلا تندروها) همصداي با امريكايها بگوش ميرسد تا هيزم در اين اتش بريزند.خبرانلاين متشكرم.
  • محمدرضا A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    14 1
    درضمن برنده اين جنگ اقتصادي بر عليه مون رو فراموش نكنيد و مسئولان بدونندكه زيرگوشمون در اين همسايگيمون ...... شركتهاي نفتي امريكايي در حال تصفيه حساب جنگ ١٠ سالشونن..
  • حنیف A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    15 3
    بزرگترین بیماری دموکراسی و سیستم سیاسی آمریکا این است که مسئولین سیاسی مانند نمایندگان کنگره بیشتر از اینکه پیگیر منافع مردم آمریکا باشند مسئولیت در مقابل منافع اسپانسر های مالیشان و لابی های فعال دارند که البته بخش زیادی از اقتصاد آمریکا و لابی ها هم که دست صهیونیست ها است. پس در نتیجه تصمیم گیری های آنان در خدمت همان 1 درصد سرمایه دار و صهیونیست ها است و خیلی در عمل به منافع بلند مدت مردم حتی مردم آمریکا هم توجهی ندارند. توجه به زندگی بقیه مردم جهان که هوچ! دموکراسی و لیبرالیسم و حقوق بشر و اینها هم که کلا یک ویترین گول زننده ای بیشتر نیست براشون.
  • محمدرضا A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    11 1
    خبرانلاين چرا نظراتمو منتشر نمكني؟؟!!!
  • امیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    19 5
    این اقدام فقط تنفر نسبت به امریکا رو در ایران بالا میبره و موضع طرفداران توافق هسته ای رو تضعیف میکنه. مطمئنا آقایون و خانم های کنگره این مساله رو بهتر از من و شما میدونن. همین بساط نفرت پراکنی تو تبلیغات ضد ایرانی در ایالات متحده هم هست. کاملا واضح و روشن سیگنال میدن هدف از مذاکرات و تحریم ها حصول توافق نیست ظاهرا منافع آقایون کنگره و لابی های اطراف کنگره راه دیگه ای رو میطلبه. این وسط جالبه ایران متهم میشه به کش دادن مذاکرات برای رسیدن به فناوری هسته ای نظامی و تبلیغات انقدر وسیعه و صدا و سیما هم انقدر اعتمادساز کار کرده ماشاا.. که خیلیا داخل کشور هم همراه این سناریو میشن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    17 4
    نمایندگان کنگره هماهنگ با اسرائیل ملت ایران را به خاطر رای به دکتر روحانی تنبیه می کنند.مشخص است آنها علاقه ای به حل مشکل ندارند.در شرایط فعلی من از اقای روحانی انتظار دارم قاطعانه این اقدام آنها را محکوم کرده و تا عدم عقب نشینی آنان از زورگویی و زیاده خواهی ، کوتاه نیاییند.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      12 5
      کاملا واضح است که اسرائیل و نوکران آمریکاییش از رای آوردن روحانی اصلا خوشحال نیستند.انان دوست داشتند در ایران تندروانی روی کار بیایند تا به آن بهانه شدید ترین حملات را علیه ما داشته باشند.این تحریم ها تنبیه ملت ایران است برای رای ندادن به تندرویان.با
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    9 3
    همیشه نسبت به پدیداورندگان وضعیت فعلی اقتصادی منتقد بوده و هستم و بنظرم این مشکلات ساخته دست بی تدبیر اقایان داخلی بوده وگرنه قضیه ما از مصرف حضرت یوسف هزاران بار بهتر بوده اما ما یوسف نداشتیم چرا که این چند سال را دولتهای نهم و دهم بالاترین پول را از نفت گرفتند کو تدبیر ما گفتن یم اخ را بر دل امریکا خواهیم گذاشت هر حرفی هم که از مشکلات داخلی بزنیم بر میگردد به تدبیر مسئولین ما اما در مقابل دشمن چون کوه دماوند استواریم
  • امین A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    15 6
    با سلام به نظر من اگر در کشورمان عدالت برقرار شود، مردممان با تمام کاستی ها مقابل تحریم ها مقاومت میکنند،تاریخ مملکتمان این رو نشان می دهد که سر به دار می دهیم تن به ذلت نمی دهیم،اگه عدالت بر قرار بشه.
  • فیروزآباد فارس EU ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    15 7
    نباید صورت مسئله را پاک کنیم..یک بار هم که شده برویم سر میز مذاکره ..ببینیم حرف اونا چیه...اگر حرف حساب نبود برگردیم...نمیشه که بر اساس حدس و گمان ،مذاکره نکنیم...
  • محسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    19 5
    امرریکا صبر نکرد تا روحانی بیاد سر کار.این نشون میده حسن نیتی برای حل مسئله ندارن و صرفا دنبال عوام فریبی هستن. ای کاش سیاست مداران ما با سیاست با امریکا روابط برقرار کنن تا تحریم ها برداشته شه نه با تندروی و یکدندگی.
  • سام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    12 2
    از این رویه امریکا و متحدین غربیش فقط یک نکته استدلال میشه اونم اینکه بر خلاف ادعا غرب که نفت سلاح نیست اتفاقا نفت سلاح قدرتمندی هست تو دنیا امروز.دست بر قضا ما سومین دارنده منابع نفتی و دومین در گاز هستیم و بخش اعظم نیاز نفت دنیا از بیخ گوش ما ترانزیت میشه برای دنیا.این یعنی بازی امریکا با اتش.هرگونه برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا به هر دلیل ضربه ای سخت برای اقتصاد لرزان جهانی هست.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    22 12
    همون سه ویژگی که رهبر گفتند: آمریکایی ها غیر قابل اعتماد---------------- غیرمنطقی------------- و غیرصادق -------------هستند......................................... ولی چه کنیم که معشیت مردم، با رابطه با غرب در ارتباطه؟!! خیلی شرایط خفنیه!!!
  • esmail IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    12 15
    دوست عزیز بی نام که در خارج از کشور هستی ودچار اشکال در ارسال پول به داخل برای همسرت هستی باید بغرض شما برسانم ما در داخل دچار کمبود دارو برای بیمارانمان هستیم ولی هرگز به امریکائی ها التماس نخواهیم کرد ! بقول دوستی نوشته بود به امریکا بگوئید آنروزی که با حمایت از صدام جان ما را نشانه رفته بودید خم به ابرو نیاوردیم حال که مالمان که جای خود دارد
  • پارسا A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    13 11
    قابل توجه افرادی که به رابطه با امریکا و به اصطلاح دیپلماسی برترشون دل خوش کرده بودند بفرمائید تحویل بگیرید و کمی به فرمایش آقا دشمن شناس باشید... آقا گفتند که به اینها اعتمادی نیست.... مسئولان محترم لطفا دقت کنید که دیپلماسی شما امتیاز دادن های بی حاصل به اینها نشود.... خداروشکر که مشخص شد دیپلماسی ما در مذاکرات هسته ای مشکلی نداشته است... اینها قصدشان نابودی مردم ماست....
  • حسین A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    18 6
    واقعا آمریکاییها تا ایران میخواد یک کم کوتاه بیاد پررو ترمیشن نمونه اش هم زمان آقای خاتمی حالا هم تا آقای روحانی نیومده شروع کردند قابل توجه هممون که فکر میکردیم مشکل فقط احمدی نژاده. مشکل کلیت ایرانه با تمام مردمش. میخوان روز به روز هم حلقه محاصره رو تنگ تر کنن تا نتونیم اونها رو منطقه شکست بدیم و بنشونیموشون پا میز مذاکره نمیان.شاید پیروزی بشار اسد بتونه یک کم موضع ایران رو قوی تر کنه.
  • محمد A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    23 12
    من اصلاحاتی ام . فقط باید گفت مرگ بر امریکا. مگه امریکایی ها از ابتدای تحریم ها نمیگفتند تحریم ها هدفمنده و فشار ی به مردم نمی آد. بعد که مردم تحریم ها را با تموم وجود لمس کردند، گفتند این فشاری که به مردم می آد غیر قابل اجتنابه. حالا هم که دکتر روحانی رای آورده و پیام مردم ایران کاملا واضح بود. اما باز هم امریکائیها با همون رویه رفتار میکنه و ایران را تحریم میکنه. فقط باید گفت مرگ بر امریکا
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    12 6
    کاملا واضحه که تندروهای امریکا هدفی جز عصبانی کردن ایران و هل دادن سیاسات هسته های ایران به سمت بمب اتم ندارن درینصورت بهانه برای حمله یه ایران را بدست آورده و بخیال خود با فتح ایران خیال اسرائیل را برای همیشه راحت کنند بررسی سیاست های رسانه ای و فشار ایپک به کنگره که نگرانی جز موجودیت اسرائیل ندارد همه مبین این نکته است که انها در واقع ارزویی جز هسته ای شدن ایران برای جور شدن بهانه اجماع جهانی برای حمله ندارند والا اگر مشکل مذاکرات است که این احمقانه ترین تحریمها در ین زمان است...
    • ali EU ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      29 20
      من میگم ماکه تواناییشو داریم این بممب لعنتی رو بسازیم بسازیم و رو کنیم ببینیم آمریکا میخواد چه غلطی بکنه!!!!!!1
    • بیژن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      9 18
      قطعا از برای کیان باید جان داد. ولی! من لحظه ای تحمل حرف ها و کارهای افراطی که منجر به جنگ بشه رو ندارم و شدیدا با شعار مرگ بر این و آن مخالفم.
  • محسن ایرانی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    27 4
    واقعا برای دولت امریکا متاسفم که اینقدر بی منطقه و به هیچ عهد و پیمان و هیچ حرفش پایبند نیست واقعا متاسفم که فقط تبدیل شده به ابزار دستی برای اسرائیل. تحریم ها فقط بهونه ست حتی اگه فعالیت هسته ای هم متوقف بشه که به هیچ عنوان نمیذاریم که متوقف بشه باز هم بهونه های بنی اسرائیلی تر از این برای تحریم ها میارن چون توانایی اقدام نظامی رو ندارن. برای جاهایی که توانایی اقدام نظامی داشتن دست به این کار زدن و برای ایران که ندارن فقط دست به دامن تحریم ها شدن. اگرچه این تحریم ها دولت و مردم ایران رو تحت فشار گذاشته ولی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از مواضع خودمون و از حق قانونی خودمون کوتاه نمیایم . این چیزیه که ایرانیان در طول تاریخ ثابت کردن.
  • فرهاد A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    37 9
    پاسخ رژیم آمریکا بود به ساده لوحان ایرانی نمایی که در خیابانها فریاد می زدند : اوباما یا با اونا یا با ما !!! در این 4 سال اخیر آیا دریافت کردند پاسخ اوبامای عزیزشون رو؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    16 40
    من انرژی هسته ای رو به این قیمت و بها نمیحوام.
    • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      11 2
      مسئله انرژی هسته ای نیست . اون فقط بهانه است.
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    5 1
    مساله اينه كه جرا ميخوان به ما زور بكن. ما جيكار كرديم؟. جرا به مثلا يونان يا نيوزيلند يا الجزاير زور نميكن؟؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      0 2
      مسئله عقیده ماست ک با اربابان یکسان نیست! مسئله اینه ک میخوایم مستقل باشیم.
  • دردمند IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    5 6
    مثبت و منفیای الکی. مردم جونشون داره در میاد . یه عده که سیرن و نه دارو لازم دارن نه خرج تحصیل نه نون واسه زن و بچه نه کرایه خونه اومدن اینجا حرف زدن یه عده دیگه مثبت زدن. آقا ما اگه بخواهیم با دنیا دوست باشیم کیو باید ببینیم.؟ خدایا بدترین عذابی که من رو دادی و میدی اینه اینجا بدنیا اومدم
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    7 3
    روحاني بايد براي رفع تحريما مذاكره مستقيم كنه.ما فقط يه بار به دنيا ميايم و از شانس بد سن ورود به بازار كارمون همزمان شده با اين تحريما.ما هم حق زندگي داريم
  • علی A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 1
    مشکل آمریکاییها اینه که نوکر حلقه به گوش می خوان و ما ثابت کرده ایم که نوکر نیستیم . چون پهلوی کشور ثروتمند ایران را مانند یک سبد میوه در دامن آمریکا گذاشته بود و خودش هم نوکرو گوش به فرمان اونا بود وحق توحش هم به اونا می داد. خیلی سخته که اونا چنین شراطی رو تحمل کنند. این ادا و اطوارها برای تغییر رژیمه تا باز اون سفره رنگی گسترده بشه. که چنین چیزی انشاءالله به خواب اونا هم نخواهد آمد.