رئیس قوه قضائیه گفت: به سران فتنه می‌گویم که دستگاه قضایی به اندازه کافی از شما پرونده دارد و اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات می‌کند این را حمل بر ندانستن و نفهمیدن نکنید.

به گزارش  خبرگزاری فارس، آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح  چهارشنبه در همایش دادستان‌های سراسر کشور گفت: عدالت و دفع ظلم و همچنین احقاق حقوق وظیفه اصلی دستگاه قضایی است. البته غیر از اینکه عقل ما را رهنمون می‌کند در این معنا که دفع ظلم و احقاق حق واجب است قوانین نیز این مطلب را در مورد دستگاه قضایی بیان کردند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: در فتنه اخیر کسانی به نظام ظلم کرده و ضربات جبران ناپذیری را به نظام وارد کردند البته نظام ما دارای ریشه و قدرتی است که از این ضربات لطمه حیاتی نمی‌بیند اما بالاخره آن‌ها تاثیر گذاشتند.

وی اضافه کرد: این مظالمی که به نظام رفته آیا بر عهده دستگاه قضایی نیست که برخورد کند، کسانی که دختر فراری را شهید اعلام کردند، کسانی که برای وی مجلس ترحیم به پا کرده و دیگران را به شرکت در این مراسم دعوت می‌کردند. همین سران فتنه این اقدامات را انجام دادند.
آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: پدر، مادر، خاله، عمه و عموی این دختر را شهید اعلام کردند؛ کسانی که هر روز دروغ را بنا می‌گذاشتند که رواج دهند به طوری که دستگاه قضایی و دولت با فلان شخص به عنوان متهم چه کرده و چه اقداماتی در بازداشتگاه انجام شده مطرح می‌کردند که همگی کذب محض بود این اشاعه کذب و دادن بهانه به دست کشورهای غربی جرم نیست؟ و آیا دستگاه قضایی نباید وارد شود.


وی  تاکید کرد: به سران فتنه می‌گویم که دستگاه قضایی به اندازه کافی از شما پرونده دارد و اگر نظام با شما ملاطفت و مماشات می‌کند این را حمل بر ندانستن و نفهمیدن نکنید. از این رو رسیدگی به این مسائل بر عهده دستگاه قضایی بود و جزو حقوق عمومی محسوب می‌شود.
رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد:  این طور نیست که اگر شما به حقوق مردم تجاوز کردید دستگاه قضایی ساکت بماند.
آیت‌الله لاریجانی در ادامه سخنان مهم خود خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: به دادستان‌ها می‌گویم که مسائل سیاسی بسیار پیچیده هستند البته درست است که قاضی نباید حکمی سیاسی بدهد ولی معنای این موضوع این نیست که سیاست را قضات ندانند چرا که برخی جرائم موضوع سیاسی دارند.


وی افزود: دانشجویان را تحریک می‌کنند که اگر 16 آذر نشد 17 آذر و اگر 17 آذر نشد، 18 آذر؛ این چه نحوه برخورد با نظام است.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: کاری که شما می‌کنید کار منافقان اوایل انقلاب است بنده کاری به مقاصد اشخاص فعلا ندارم ولی همین کار را در اوایل انقلاب منافقان انجام می‌دادند و دانشجویان را به خیابان‌ها می‌ریختند البته قشر دانشگاهی ما امروز آگاه بود و دل‌ آن‌ها برای نظام و انقلاب می‌‌سوزد.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: ما نمی‌توانیم ببینیم که در روزگار ما کسی اخلال در امنیت کند و سپس بگویم که تظاهراتی و شعاری است، تظاهراتی که این‌ها کرده و مردم را به خیابان‌ها می آوردند اگر می‌توانستند نظام ولایت فقیه را هم عوض کنند، می‌کردند و در این نباید تردید داشته باشید.
آیت‌الله لاریجانی در ادامه سخنان خود خطاب به سران فتنه اظهار داشت: در حال حاضر برخی از خود سران فتنه هم جلوتر رفته و شعارهای اصیل انقلاب را هم عوض کردند به طوری که جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    از رييس جديد قوه قضاييه انتظار نداشتيم! ‌‌به همين راحتي آقايان موسوي و كروبي رو سران فتنه خطاب و انها را با منافقين مقايسه ميكنيم! خوب اگه واقعا همچين اعتقادي وجود دارد دستگير و محاكمه نكردن كساني كه سران فتنه مي انگاريمشان، در حاليكه تعداد زيادي از به قول آقايون عوامل فتنه دستگير و محاكمه شده اند، بي عدالتي محض نيست؟
  • محسنی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای رییس با حادثه کهریزک که به گفته رهبری جنایت فاجعه آمیز بود چگونه برخورد می کنید؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    برخلاف نظر دوستمان، جز این از رئیس قوه قضا انتظار نمی رود. در اجرای عدالت نبایذ اشخاص را معیار قرار داد بلکه باید عملکردشان مورد سنجش قرار گیرد. آقایان کروبی و موسوی هر چند شخصیت های برخواسته از انقلاب هستند، اما عملکردشان بعد از انتخابات خواسته یا ناخواسته بر علیه انقلاب بود کما این که شادی دشمنان انقلاب را در این قضایا می بینیم.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    درود بر لاریجانی اگر قضات محترم نهج البلاغه را سر مشق کار قرار دهند وعمل کنند بدانید سران فتنه وااربابان انها دیگر جرائت جسارت به اسلام نخواهند داشت وفاتحه همه انها در اقدام عدالت خورد خواهد شدواین تفاله غرب واسرائیلی .شعار حکومت ایرانی راسر نمدادند
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    این همه کوبیدن یاران امام اصلا جایز نیست !! سعی کنیم یکطرفه قضاوت نکنیم ؟! خب مردمی که به آنها بی احترامی شد ومیشود از همین نظامند.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    0 0
    خبرانلاین هم خط و خطوطش معلوم نیست ولی خواهشا انسانیت و عدالت را رعایت کنید
  • متن مردم IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    1 0
    از رئیس قوه شجاع متشکریم
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۵
    1 0
    از رییس جدید قوه قضائیه همین انتظار رو داشتیم!
  • سحر IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
    1 0
    از شخصيت والا و برجسته علمي چون آقاي لاريجاني انتظار نداشتيم
  • محمدرضا IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
    0 0
    آقاي لاريجاني حكومت بايد بپذيرد كه اين طرفيها نيز براي خود طرفداراني دارند كه كم نيستند و بخش قابل توجهي از جامعه و همين مردم هستند كه هدفشان اعتلاي انقلاب و ميهن است اما با راه و روشي متفاوت .
  • كاوه IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
    0 0
    اگر منطقي به مساله نگاه كنيم به هر حال بخشي از جامعه از شيوه كنوني حكومت راضي نيست و در انديشه كارآمدي نظام و سربلندي كشور در دنيا مي باشد بهتر است به جاي سركوب اين جريان به همفكري و تعامل با آن بپردازند
  • ناصر IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
    0 0
    بايد قبول كنيم كه جامعه ايراني جامعه يكنواختي نيست كه همه آنهايكسان فكر كنند هم اكنون 2 ديدگاه غالب و عمده در كشور وجود دارد كه هر دو ديدگاه طرفداران زيادي دارد در حاليكه عدالت و سوپاپ اطمينان جامعه در اين است كه هر دو جريان نمايندگاني در حكومت داشته باشند مي بينيم گروهي اجازه اين كار را نداده و بخشي از جامعه را از حق تعيين سرنوشت خود محروم كرده اين مشكل اساسي جامعه ايراني بوده و هست .
  • دانشجوی it IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۹
    0 0
    باید منصفانه قضاوت کنیم من نمگویم مشکل وبی عدالتی نیست بلکه ماحق نداریم کاری کنیم که دشمنانمان خوشحال شوند. سوال این است که چرا : 1- آمریکا"انگلیس"غرب و... خیرخواه ملت ایران شده اند 2-آیا ماباید نسبت به ظلم بی تفاوت باشیم یا نه واگر جواب نه است پس چرا انها نسبت به ما بی تفوت نیستند 3-آیا ما فلسفه عاشورا را فرامش نکرده ایم 4-آیا کسانی که نه حیا ونه عفت ونه ایمان دارند وممکن است به موسوی رای داده باشند آیا می توانند این مشکلات راحل کنند 5-وصداهاسوال دیگر