این ماجرای یک تیزر تلویزیونی است که مدتی است از تلویزیون پخش می شود. به راستی کسانی که این تیزر را تولید کرده اند و کسانی که مبادرت به پخش آن می کنند در چه فضای اخلاقی سیر می کنند. در حالی که کلیت این آگهی تبلیغاتی، مروج تقلب، کلاهبرداری و زیر پا گذاردن حق مردم است. از سوی دیگر پدر خانواده در حضور سایر اعضای خانواده اش مبادرت به این عمل غیر اخلاقی کرده و خوشحال و سرخوش، به این فعل خود نیز افتخار می کند! این در حالی است که تلویزیون در سایر برنامه های مناسبتی و غیر مناسبتی خود مدام از اخلاق و رعایت حقوق دیگران سخن می گوید و والدین را به رعایت اصول اخلاقی در برابر فرزندانشان توصیه می کند.
تمام این ها در جایی به وقوع می پیوندد که قرار بود به مثابه دانشگاه جامعه باشد و مبادرت به ترویج اخلاق و منش های ناب انسانی کند. نگاه کنیم به تیزری دیگر که آن نیز از سجایای اخلاقی بی بهره است. همان تیزر لوس و بی مزه ای که با استفاده از چهره های لورل و هاردی ساخته شده است. هاردی از راه می رسد و در عملی غیر محترمانه و خشونت آمیز، قوطی رب گوجه فرنگی را از دست لورل می رباید تا خود اس ام اس جایزه ویژه را ارسال کند!
به راستی آگهی های تبلیغاتی که از ضریب نفوذ و تاثیر بالایی برخوردارند، بر مبنای چه انگاره ها و اصولی تولید و پخش می شوند. آیا صدا و سیما به تاثیر مخرب چنین تیزرهای غیر اخلاقی توجه کرده و می کند؟! یا تنها به دنبال کسب منافع و سود بیشتر است؟! بدین ترتیب به نظر می رسد تلویزیون و سازمان آگهی های آن باید در نوع نگاه و جذب سفارش دهندگان آگهی های تبلیغاتی، تجدید نظری جدی به خرج دهد.
نظر شما